Pauline schreef:Ik ben het met je eens dat hij er uitziet of hij pijn heeft en daarvoor wil vluchten. Ik weet het niet, ik ben geen arts, ik ben wel erg benieuwd hoe de DA het filmpje vindt.
Ik zal het laten weten als de arts ernaar gekeken heeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Antheman schreef:Hoi,
Graag wil ik mijn filmpje delen met jullie. Andor heeft al diverse keren een slokdarmverstopping gehad. Gisteren is hij ontslagen uit het paardenziekenhuis, alwaar niets gevonden is. Vandaag liet hij me een flinke aanval zien en had ik mijn mobieltje bij de hand.
http://www.youtube.com/watch?v=ljt825xp1hk
Herkent iemand dit?
Ik zou t fijn vinden om ervaringen te delen.
ellepel schreef:wat apart zeg!
heb ik toch een vraagje of ik het goed zie dat het lijkt alsof hij vlak nadat de ememr leeg is op zijn tong zit te sabbelen?
of zie ik dat helemaal verkeerd.,
je kunt duidelijk zien dat hij heel bang is voor wat er gebeurd,sommige paarden blijven heel relax bij een slokdarmverstopping,maar sommige paarden kunnen inderdaad flink in panike raken en dan rondjes gaan draaien.
hij doet het alleen bij krachtvoer he?
Antheman schreef:Het beeld vertekend, hij staat te mummelen in de voerbak, hij eet daar niet
Lalidan schreef:Antheman schreef:Het beeld vertekend, hij staat te mummelen in de voerbak, hij eet daar niet
Begrijp ik het dan goed, dat hij een 'slokdarmverstopping' krijgt terwijl hij helemaal niet staat te eten? In dat geval zou het zo kunnen zijn dat hij geen slokdarmverstopping heeft, maar in het verleden wel gehad heeft, wat een behoorlijk traumatische gebeurtenis voor hem was. En dat hij nu een aangeleerde paniekreactie krijgt, omdat hij bang is dat het weer gebeurt.
Antheman schreef:Evelienepien schreef:Nee, vandaag deden we het weer op mijn manier, dus weinig voer in de emmer, en de emmer op de stoel. Daarna korreltje voor korreltje in de bak gooien....Heeft ie het vandaag ook weer gehad?
smokey17 schreef:Antheman schreef:Nat maken van voer hielp niet. Hij slurpte het water eruit en de natte brei schrokte hij alsnog naar binnen.
Ik voerde als volgt: de emmer met 3!!brokjes erin op een stoel. Die at hij en dan gooide ik er weer 3 brokjes bij. Net zolang totdat mijn schepje leeg was. Ik moest van de DA weer normaal voeren, daarom vandaag alles in 1 keer en de emmer op de grond.
dan lijkt het schrokken en de aanwezigheid van andere dieren mij een trigger voor iets dat in zijn hersenen niet goed zit...
het is goed dat het nou op film staat! direct doorsturen naar de da die hem behandeld heeft.
Hij heeft dit niet in de kliniek laten zien?
En met hooi en gras?
Evelienepien schreef:Tis dat ik weet dat een paard de hik niet kan krijgen maar het doet me er wel aan denken.
Ben erg benieuwd naar de bevindingen van DA.
singasong schreef:Antheman schreef:Hoi,
Graag wil ik mijn filmpje delen met jullie. Andor heeft al diverse keren een slokdarmverstopping gehad. Gisteren is hij ontslagen uit het paardenziekenhuis, alwaar niets gevonden is. Vandaag liet hij me een flinke aanval zien en had ik mijn mobieltje bij de hand.
http://www.youtube.com/watch?v=ljt825xp1hk
Herkent iemand dit?
Ik zou t fijn vinden om ervaringen te delen.
Stuur het filmpje op naar Laarakker en vraag zijn advies!
Lynn_Nikita schreef:kan het voedsel niet de trigger zijn voor epileptie, een voedsel allergie wat dat als gevolg heeft
marise83 schreef:Dat was dus ook mijn eerste gedachten dat het iets in de hersenen is.. Zeker omdat hij van die rondjes gaat rennen, staat te trillen, lijkt wel een soort van epilepsie...
Antheman schreef:arts belde op:
"Heftig"! zei ze.
Ze wil bloed hebben om zijn leverenzymen te testen. (Iemand enig idee waarvoor?)
En toch een MRI scan![]()
Ze denkt aan epilepsie, maar snapt niet waarom het voedsel relateerd is.
Het schokken en afwezig zijn is volgens haar geen pijn.
De kliniek komt naar de wei voor bloedafname.