Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Habore schreef:Oregon heeft gisteren en vandaag dan toch iedere keer drie vierde schep eten gegeten.
Hij knabbelt ook aan zijn hooi en ik ga met hem twee keer per dag een kwartier in een volle weide grazen (na medicatie om vieze smaak weg te krijgen).
Nu wou ik toch nog voor van die UV boots gaan kijken.
Harry's Horse heeft ze maar ik zoek een winkel hier in de buurt (België - Limburg) waar ik ze kan kopen.
Dadelijk eens rondbellen...
Habore schreef:@ Chocobroodje: die berenklwauw staat wel op het veld langs de wei, dus het zou knn dat hij ergens iets van binnen heeft gekregen.
Had die dan ook zo wondes aan de benen en eerst dikke benen??
Want eerste DA keek sterk in richting van vergiftiging, of allergische reactie ergens op
@ Jaba: nu ze ziet die vasculitis ook niet als iets alleenstaands.
Oregon heeft eerst vier dikke benen gehad waarvoor de vorige DA hem behandeld heeft.
Vermoedelijk heeft hij een virus of vergiftiging doorstaan waardoor ook die leverwaardes (hiervoor krijgt hij sedochol) slecht zijn.
Volgens DA kan aan leverprobleem niet veel meer gedaan worden dan sedochol en dieet, lever herstelt in mate van mogelijke uit zichzelf.
En als reactie hierop ontstaat dan de vasculitis.
De maag is volgens haar gestresseerd geraakt...daarvoor dan de pronitrin.
Ik zou hem wel naar kliniek willen doen maar hier is er geen in de buurt (zuid limburg- België)
En Gent is al een hele trip voor hem.
Hij is bovendien geen transport gewoon en dit gaat hem zoveel stress brengen.
Ook kan hij niet zonder zijn vriendje en visa versa.
DA vond dat dit ook een risico is omwile van zijn leeftijd en dat het volgens haar goed te behandelen is.
Sowieso is het een lange behandeling en zal er niet van de eerste dag resultaat zijn.
Niettemin maak ik me zorgen.
Hij is wel al een heel stuk levendiger (blijft niet meer staan bij het verzorgen van zijn been, wandelt heel veel rond en rolt alweer lekker in de bak)