Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperRoos schreef:Geen drainage aan paarden met IR:
http://www.nmlhealth.com/p,36,509/Drain ... situm.aspx
Geef ook geen drainagekuur in het geval van diabetes omdat het door de prikkelende werking op diverse organen de glucosespiegel in het bloed enigszins kan doen schommelen.
SuperRoos schreef:Beginpost is al aangepast, helemaal super! Bekijken jullie hem weer..
Ik heb nu pas tijd voor de link: http://www.vet.utk.edu/faculty/frank_n/laminitis_2/
Wat is dit super zeg! Echt een hele mooie bron, iedereen kijken!
Ik kan eindelijk een zucht van verlichting slaken, Fiek is niet de ergste geweest... Maar toch zie ik de enorme vergelijkingen... Super duidelijk verhaal en interessante foto's erbij!
hokke schreef:Inderdaad een mooie bron.
Ik zit steeds meer te denken dat Ilvie toch IR is. Ik zie ook wel dingen in Ilvie terug. Bobbel (vet/oedeem?) onder haar buik. Nu al een dikke manenkam na twee weken wei. Hele dikke kont gekregen. Zal morgen weer eens een foto maken van nu. Gisteren stijf van de suikers?? en vandaag dus een stoepje gezet. Liep vandaag al weer wat soepeler.
Foto's op pag 97 van vorige topic, na de foto's heeft ze een hoefzweer gehad en heeft dus anderhalve week niet veel gedaan. Ja lekker gras gegeten.Kan gelukkig wel weer aan het werk met haar.
EstherHegt schreef:Misschien is het ook heel nuttig om dit boekje te vermelden in de beginpost, Understanding Your Horse's Weight - Shannon Pratt (jan 2010) je kunt het bij Bol bestellen en kost 14,99.
Dit boekje legt op een hele heldere manier uit hoe de voedingsbehoefte ( energie) berekend kan worden, hoe je de bodyscore kunt doen uitleg over verschillende voeding en wat wel en niet geschikt is etc. en hoe de spijsvertering werkt. Ook zijn er aparte hoofdstukjes voor te dunne paarden en te dikke paarden en adviezen hoe je daar het beste mee om kan gaan.
SuperRoos schreef:EstherHegt schreef:Misschien is het ook heel nuttig om dit boekje te vermelden in de beginpost, Understanding Your Horse's Weight - Shannon Pratt (jan 2010) je kunt het bij Bol bestellen en kost 14,99.
Dit boekje legt op een hele heldere manier uit hoe de voedingsbehoefte ( energie) berekend kan worden, hoe je de bodyscore kunt doen uitleg over verschillende voeding en wat wel en niet geschikt is etc. en hoe de spijsvertering werkt. Ook zijn er aparte hoofdstukjes voor te dunne paarden en te dikke paarden en adviezen hoe je daar het beste mee om kan gaan.
Heb je nog meerDan kan ik alles in een keer laten aanpassen hihi.. Ik zal alles gewoon weer even opslaan en over een tijdje laten aanpassen!
Kukkie schreef:Esther, ik ga een soortgelijke ook testen. Want omdat Fli met dat abnormaal grote ding van Greenguard niet kan drinken uit de pomp, moet ik nu tonnen water gaan vullen. Ze staan alleen met 14 paarden op de wei, die allemaal liever de tonnen pakken. Dus wellicht is het toch een optie, omdat ze dan wel uit de weidepomp kan drinken. Ik moet het allemaal even proberen.
Fli stond net 4 uur buiten met masker en was tonnetje rond toen ik haar ging halen.... grrrr.