Hier zijn ze weer volledig aan de schuur, zeker de shetlander is alweer stevig bezig. De deken was er echt maar nét op tijd op.
(edit: al lijkt het wel niet aangezien hij terug schuurt, maar alleszins nog geen wondjes enz)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AngelsDitch schreef:Trouwens die Furminator werkt top!
Ben ook zeer tevreden er over.
Klasien schreef:Nog een vraag, wie gebruikt de Rambo Sweet Itch Hoody bij ZE? Blijft dat deel om de oren goed zitten? En droogt de deken goed? Bij mijn Haflinger is onder de voorpluk en 10cm achter de oren het probleemgebied. De dekens gaan met rollen allemaal opschuiven.
Mariska_28 schreef:Ik meld me hier ook maar eens bij aan, wie weet lees ik nog iets nuttigs![]()
Ik heb een 6 jarige Tinkermerrie (zelf gefokt, hier geboren en opgegroeid) die op 2,5 jarige leeftijd is gaan schuren. Ze heeft 2 jaar in Lelystad gestaan, waarbij bij het 2e adres het super ging! Maarja, daar stond ze in een hele grote schuur en ging ze overdag naar buien en voor de schemer weer naar binnen.. Nu is ze weer thuis, en hier staat ze 24-7 op het land met een kleine schuilstal. Ze staat alweer wat te schuren, vooral op haar hoofd, dus over niet al te lange tijd zal de deken er hier ook weer op gaan. Opvallend bij haar is dat ze echt alleen rond de schemer 'gek' wordt, ook met deken op trouwens. Ik wil nu kijken of we een soort stal met ventilator kunnen maken, zodat ze daar kan staan vrij van muggen.. lastig..
AngelsDitch schreef:Wat is dat tectonik?
Sanet schreef:Mijn merrie heeft bij de vorige eigenaren wel zomers 24/7 op het land gestaan (zonder deken). Daar werd ze helemaal gek. Tegen het schemer ging ze de buitenranden van het weiland helemaal langsdraven en maar rennen en maar rennen.
Ik wil haar nu dus absoluut niet meer 24/7 buiten hebben staan (ook omdat ik het heel belangrijk vindt dat ze tijdig haar bix krijgt, en niet de ene dat om 10 uur 's ochtends als ik kom en de andere dag om 10 uur 's avonds als ik kom...).
Er zijn mensen die hun ZE-paard helemaal niet meer laten grazen, maar mijn paard is een echte eter, dus dat zou ik haar niet aan willen doen. Dan zou ik haar beter kunnen laten inslapen als het zover moet komen.