Middeltjes tegen hoesten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Trui

Re: Middeltjes tegen hoesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:28

sorry hoor maar ik lease haar nu 3 weken van de manege. dus als een paard teveel hoest op een manege denk ik niet dat ze dr houden. denk eens even in manege-eigenaren hun hoofd alsjeblieft :n

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:30

Trui schreef:
sorry hoor maar ik lease haar nu 3 weken van de manege. dus als een paard teveel hoest op een manege denk ik niet dat ze dr houden. denk eens even in manege-eigenaren hun hoofd alsjeblieft :n

Sorry, maar op alle maneges waar ik al ben geweest laten ze toch écht een DA komen. Nog nooit geweten dat er zonder onderzoek ed eentje naar de slacht is gegaan. Denk zelfs niet dat ik al 1 naar de slacht heb weten gaan.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:34

Ik begrijp dat een manege paarden nodig heeft voor gebruik, maar dat betekent niet dat zij geen verantwoording hebben over het welzijn en de gezondheid van een paard. Dat is net zo goed op jou en je moeder van toepassing. Mocht je jezelf niet aangesproken voelen kan je beter niet aan een eigen paard of lease paard beginnen.

Ik hoop dat je mijn informatie en tips tot je neemt en er iets mee doet. Ik verwacht dat je er snel weer een gezond paard voor terug zult krijgen. Ze zal je dankbaar zijn, want al dat hoesten doet pijn en kost veel energie. Succes.

Edit; ik zie dat je 14 jaar bent, het lijkt me verstandig eens een volwassene dit topic te laten lezen en een fatsoenlijke dierenarts (op z'n minst) te adviseren.

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:02

Sorry ts, even reageren op het bericht van Trui. Het paard hoest en is ziek. De eigenaren/houders van het paard zouden het dier passend moeten verzorgen en een dierenarts moeten raadplegen als de toestand van het dier niet verbetert. Negeren van een ziek dier - of in ieder geval geen passende maatregelen nemen - is zelfs strafbaar. (Wet dieren en Besluit houders van dieren)

Ik zou de eigenaren van het paard een schop onder hun kont geven! Of het door je moeder laten doen ;-)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:12

Ik zou telefonisch overleggen met de DA. Kost je niks, weet je wel wat meer. Ik denk dat dat paard gewoon een stuk meer naar buiten moet (niet binnen staan voor het gemak!), als ie op stro staat naar vlas en als ie hooi krijgt over naar kuil. Denk dat dat een heleboel verschil gaat maken. Ik heb zelf een paard met een stofallergie. Die kreeg Ventipulmin en daarna een ondersteunend supplement. Over naar vlas en geen hooi meer en hij heeft nooit meer gehoest.
Ik zou het er met de manege eigenaar maar eens over hebben dat je anders van de lease af wilt zien. Best een grote kans dat er dan een DA bij gaat komen hoor, een dierenarts bezoekje kost hem waarschijnlijk veel minder dan een nieuw, braaf manegepaard.