Scott geopereerd aan sarcoïd op voorbeen fotoverslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

waterlelie48

Re: Scott geopereerd aan sarcoïd op voorbeen fotoverslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:21

Ik denk dat je een hele goede beslissing hebt genomen met de Mesitran wij hebben er super resultaat meegehaald met de giga grote bijtwonden van Mira suc6 met je leuke paardje en het zal wel goedkomen met veel TLC

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:45

Tja zo'n groot beest zet veel kracht bij het rondspringen in de wei inderdaad maar het kan gebeuren. Heb het wel meer gezien - je kunt zo'n dier niet vertellen het rustig aan te doen.

En inderdaad de hele "ik had dit gedaan" opmerking is een beetje misplaatst helaas... Ach, op Bokt weet altijd iedereen het beter. ;)
(Dit met uitzondering van de meeste slimmerds in dit topic die de boel gewoon respecteren.)

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:06

Misschien had ik het inderdaad wat beter kunnen onderbouwen... dit heeft overigens niks met respect naar de TS toe te maken, zoals ik al eerder aangaf vind ik het een reuze goed topic, hel duidelijk met al die foto's ed.

Alleen zou ik bij zulke wonden niet zelf iets gaan doen. En al helemaal geen wond dichtplamuren zoals het nu beschreven staat. Een wond moet kunnen ademen, eventueel vuil moet eruit komen en het laatste wat je dan doet is iets dichtsmeren.
Zeker met hechtingen is contact opnemen met je VA een goed idee, die kan beter beoordelen of er een nieuwe in moet of dat het beter open kan blijven. Een wond die niet goed geneest kan heel wat ongemakken veroorzaken. (denk aan overmatig littekenweefsel)

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 10:44

Linda ik heb al meer wonden gezien dan deze en daarmee vergeleken is dit een kleintje.
Opnieuw hechten is helemaal niet mogelijk daar hoef je geen veearts voor te zijn om dat te weten.
Gelukkig is dit een 'gat' van zo'n 2 cm breed, 3 hechtingen zijn er los, ik weet zeker dat een en ander keurig dicht zal groeien.

Dichtkitten met groene leem heeft overigens wel zeker een nut, op die manier kunnen er namelijk geen andere troepjes in de wiond gaan zitten.
Nadeel daarvan is dat je dat dagelijks moet afspoelen en opnieuw aanbrengen en dat is weer niet bevordelijk voor de rest van de wond.
Vandaar mijn keuze voor de zalf, deze breng je aan op een schoongespoelde wond en nadat deze geheel is ingetrokken ( wat na 24 of 48 uur het geval is) breng je een nieuwe laag aan.

I vind het fijn dat je je opmerking nog even hebt onderbouwt :)
Zo leren we tenminste van elkaar!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:17

*loert mee, leert ook zo...:+*

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:08

Des sterkte met je kanjer

Brian is verleden maand geweest naar kliniek. Eentje op zijn koker en eentje bij zijn voorbeen weg gehaald.
Tis netjes genezen ,alleen is die sarcoid bij zijn voorbeen nu weer net zo groot teruggekomen.Helaas.........

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:17

honingzalf... daar plakken ze tegenwoordig álles mee dicht... ik tref op mijn werk wel eens fikse automutilatie wonden aan, die worden na het hechten, peuteren etc. ook volgeplamuurd met honingzalf :D

imo goede keus lien! succes met je ventje verder, komt allemaal vast goed! +:)+

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 07:42

Verdraaid Marsan wat klöte dat de sarcoïd op Brians voorbeen nu alweer terug is!
Ik hoop dat dat hier straks niet het geval is.

Scotts wond ziet er erg netjes uit nu, het is gewoon grote ovale droge korst, er hangt nog een hechtinkje los maar dat stukje huid is al helemaal ingedroogd en zal vandaag of morgen ook wel afvallen.
Op de randen groeit alweer zwart haar, ik gok dat het over een week of twee helemaal genezen is.

Ik heb de zalf overigens 8 dagen gebruikt, daarna zag het er zo rustig uit dat ik de tweede tube dicht heb gelaten :)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:01

Super dat het zo goed gaat Lien !!
En idd hopelijk blijft ie weg, balen Sandra dat die van Brian weer terug is gekomen.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:56

Vandaag is het alweer 4 weken geleden dat Scott is geopereerd en vanavond wreef ik de laatste hechtdraad uit de wond.
Op deze foto, die gisteren is gemaakt, zie je het hechtdraadje nog zitten..

Afbeelding

De mesitranzalf heeft super geholpen :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:14

Hmmm ziet er goed uit, netjes gedaan!