Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCamino schreef:Ik vind zelf dat de TS de juiste beslissing neemt !!!!
Maanblindheid kan acuut opkomen en vrij snel erger worden. Het hoeft dus niet al tijden aanwezig te zijn.
Verder lees ik nergens iets over slecht zijn voor haar paarden en alleen een heel eerlijk verhaal!!!!
Waarom meteen zo iemand afbranden!!
Vervolgens het paard, in mijn ogen heeft een blind paard niks te zoeken hier. Een maatje die het dier begeleid vind ik een bullshit verhaal. Een paard is eenvluchtdier en heeft z'n ogen hard nodig.
Natuurlijk kan het dier zich redden in deeigen omgeving mits dit nooit verandert..mits het dier geen ruzie met een ander krijgt...mits iedereen er 200% voor zorgt en rekening mee houdt.
Ik vind het zelf GEEN paardwaardig bestaan.
Daarbij komt ook nog dat een paard duur is en veel tijd kost. Als je wilt RIJDEN kan ik me voorstellen dat je het dier wegdoet.
Persoonlijk schiet ik het liever dood dat ik zeker weet dat het geen rotleven krijgt en dat het niet in leven gehoyuden wordt omdat mensen daar een beter gevoel over krijgen.
TS: ik vind je dapper dat je hier eerlijk je verhaal doet n vewel sterkte met elke beslissing die je neemt!!
XxStellaxX schreef:Ben het niet met de beschuldigingen eens, weet zeker dat je het allemaal goed bedoeld maar net als wat Liedje89 zegt, doe aub een second opinion! Want maandblingheid is heel wat anders dan wat jou paardje heeft! weet ik 100 % zeker en ik zou geen genoege nemen met een verkeerde diagnose.. En idd wie ben jij on te twijvelen aan de DA maar heb je die website gelezen die ik stuurde.. Als het overeen komt met wat de DA zeg dan klopt het maar als dit niet overeen komt (wat ik denk) dan is het wel erg triets als achteraf blijkt dat er misschien wel wat aan te doen viel..
Maar goed.. als ik er zelf niet zeker van zou zijn dat mijn paard die aandoening heeft dan laat ik er een andere DA bij, hoe goed een DA ook is het blijft ook een mens en kan fouten maken.. Dit lijkt op geen manier op maanblindheid!
Citaat:Een enkele keer zie je namelijk 'van de buitenkant' nauwelijks een afwijking en is de iris ook vrijwel niet beschadigd
Citaat:Bij 20% van de paarden zie je maanblindheid bij beide ogen.
XxStellaxX schreef:@enniee, ik ga even bot doen hoor, maar of ie nou naar de slager gaat of door de da wordt ingeslapen maakt geen verschil (volgens mij worden ze op allebijde manieren dierwaardig gedood).. dood is dood of ze nou op de brand stapel komen met meerdere paarden of dat ze in stukken worden gesneden voor vlees.. Eet zelf dan wel geen paardenvlees.. Maar toch.. Mijn eerste pony hebben ze ook laten gaan en die is op een brandstapel terecht gekomen.. nou moet zeggen als ik dat voor mijn nedvlies haal vind ik dat persoonlijk erger dan dat ze hem naar de slager brengen..
Maar daar gaat dit topic verder niet om
XxStellaxX schreef:elk paard wordt ingeslapen, of dat nou bij de slager is of bij de DA.. Ik vind het zelf geen fijn idee dat mijn paard op een brandstapel wordt gekwakt met andere paarden.. is ook een ervaring die ik heb dan hoor.. ieder zijn eigen mening daarover maar als ik aan mijn eerste pony denk dan zie ik hem daar op een bult gegooit liggen met een hoop andere paarden en zie ik de stapel in brand staan.. Heb ik vroeger veel nachtmerries over gehad.. das echt niet fijn!
Cowgirl schreef:Ik vind het echt shocking hoe sommige hier reageren.
Ik maak nergens uit het bericht op dat TS slecht voor haar paarden is het is een bericht wat samen is gevat wat betreft gebeurtenissen van de laatste tijd. Wat ik kan oordelen is dat TS een realistische blik heeft en het dier niet de weg in wil laten gaan van wei naar wei , van eigenaar naar eigenaar. Op bokt verliest men nog wel eens de realiteit en wil men alles redden.
Het enige wat TS nog zou kunnen doen en wat ik zelf ook zou doen is toch een second opinion om het voor 100% zeker te weten. Als men dan bij slecht nieuws toch het dier in laat slapen sta ik er voor 100% achter want ik zou precies hetzelfde doen. Een blind paard heeft bij MIJ namelijk geen waardig bestaan en zo te lezen bij TS ook niet.
sterkte ermee.
Pluttersput schreef:Ik had nog even een vraag. Ik zag op de bokt wiki dat maanogen maar aan één oog voor kunnen komen. Hoe kan het dan dat die van jou het aan twee kanten heeft? Of heb ik dat gewoon op de wiki verkeerd gelezen?