Geen krachtvoer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Standardbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 01:08

Hier ook geen krachtvoer meer. Op de vorige plek kreeg onze ruin wel twee mokken basisbrok per dag maar nu niet meer. Eerlijk gezegd is hij nu zelfs wat te dik naar mijn zin. Dus volgend jaar maar wat minder hooi. Het was voor ons ook de eerste keer 24/7 buiten en alleen op hooi, liksteen en water. In het begin nog wat bietenpulp erbij omdat ik niet wist of mijn draver teveel zou gaan afvallen in deze kou. Niets was dus minder waar.
Hij glimt zonder krachtvoer echt niet minder qua activiteit merk ik nog weinig verschil. Longeren vind hij sowieso niet leuk en het eerste half uur tijdens een buitenrit ook niet, als ie warm wordt halverwege de rit dan heeft hij ineens weer energie genoeg. Ook dat is dus niet veranderd na het stoppen met krachtvoer. Hij krijgt wel een klein beetje heucobs maar dat is ook maar gedroogd en geperst gras met kruiden zonder verdere toevoegingen dus dat kan je niet echt als krachtvoer zien vlgns mij. Hij krijgt dit puur omdat andere paarden wel worden bijgevoerd.