Stijf lopende shet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:21

Kijk inderdaad ook even in het centrale topic, hier kun je veel informatie vinden.
Verder zou ik adviseren om een compleet vitaminen en mineralen supplement te geven. Zelf geef ik al jaren Formula4Feet, is wel prijzig maar bevalt voor mijn (ex) HB paard heel erg goed. Een hoefbevangen paard krijgt vaak te weinig vitaminen. Aangezien ze veelal af moeten vallen en dus vaak alleen hooi krijgen, maar wel 'ziek' zijn hebben ze extra vitaminenen en mineralen nodig.
Een goedkoper alternatief is Pavo Vital. Voordeel van deze 2 is dat het hele kleine brokjes zijn die je zo uit de hand kunt geven, dus geen gestuif van poeder.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 22:23

romeorowan schreef:
Kijk inderdaad ook even in het centrale topic, hier kun je veel informatie vinden.
Verder zou ik adviseren om een compleet vitaminen en mineralen supplement te geven. Zelf geef ik al jaren Formula4Feet, is wel prijzig maar bevalt voor mijn (ex) HB paard heel erg goed. Een hoefbevangen paard krijgt vaak te weinig vitaminen. Aangezien ze veelal af moeten vallen en dus vaak alleen hooi krijgen, maar wel 'ziek' zijn hebben ze extra vitaminenen en mineralen nodig.
Een goedkoper alternatief is Pavo Vital. Voordeel van deze 2 is dat het hele kleine brokjes zijn die je zo uit de hand kunt geven, dus geen gestuif van poeder.

Pavo vital lust hij dus absoluut niet, zelfs niet door de zemelen.
Ook dingen als sand clear, vreet die dus echt niet.
het is een echte lekkerbek :o
Dat andere supplement ken ik niet, kan ik wel eens voor kijken, maar eerst maar een beetje op rantsoen.

Ik heb me idd ook al gemeld op het centraal toppic.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:39

Jesito: mocht het je wat lijken dan wil ik je wel wat opsturen zodat je lekkerbek even kan proeven.

jesito

Re: Stijf lopende shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 08:56

Heel erg lief van je, stuur me in een pb wat je krijgt hiervoor, ook voor het verzenden.
Het hoeft maar een handje te zijn.
Kijken of die zoetekauw dat lust.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:14

Wij mengen het door wat appelmoes en geven het in een soort wormspuit
Dan weten we zeker dat ze ieder hun deel krijgen
Doordat we het met appelmoes mengen vinden ze het ook helemaal niet erg om even die spuit in de mond te krijgen

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:15

Gipsylady: een hoefbevangen paard geef je bij voorkeur geen appelmoes i.v.m. de hoeveelheid suikers daarin. Heb je geen keus dan zou eventueel appelmoes light nog een optie zijn.
Maar waarom moeilijk doen als je een volledig supplement kan geven wat ze gewoon erg lekker vinden?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 20:41

Idd het liefst zo min mogelijk zoet.