Wie heeft er ervaring met Hoefkatrol

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:03

Heel veel sterkte, PennyBitch en blijf de mooie herinneringen aan je vriendje koesteren.
Hoe moeilijk het ook is, houd je zelf voor dat je de juiste beslissing hebt genomen en het beste met je paard voor had.

*Knuf voor jou en Lorenzo* Ach gut

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:19

Fitzroy schreef:
PennyBitch, maak je niet zo druk joh.

Ik vind de reacties van zowel Sugarmiss als Cassidy ook erg laag. Ik heb precies hetzelfde gedaan. Mijn paard moest ook nog 3 weken wachten totdat de verzekering afkwam. 3 weken extra op het land dan maar, anders kun je net zo goed niet verzekeren.
Ik denk dat Cassidy en Sugarmiss hun paarden niet verzekerd hebben. Is makkelijk praten over andermans portemonnee.

Fout gedacht. Ze zijn allebei verzekerd, en zelf met ziektekosten. Dat neemt niet weg dat de verzekering de boom in kan als ik het op een gegeven moment welletjes vind en mijn paard onnodig pijn moet lijden. Toestemming of geen toestemming, dan laat ik hem gaan, en al moet ik naar mijn centen fluiten. Ik heb van verschillende kanten gezien dat de verzekering moeilijk deed. Dat ze het onnodig uitsmeren om maar onder de uitkering uit te kunnen komen. En die extra tijd pijn lijden, alleen voor de centen, dat zou ik mijn paard niet aan willen doen.

Niet alles draait om geld. En als die beslissing zou betekenen dat er daarna geen paard meer komt omdat ik er geen geld voor zou hebben: so be it.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 08-06-03 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:24

DePennyBitch"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Wel verzekerd, maar mijn principes (paard geen pijn laten lijden) gaan boven het vangen van geld.

erg fijn voor je joh!

Vraagje: waarvoor verzeker jij je paard dan???? is namelijk helemaal weggegooid geld als je dat niet doet om er zelf wijzer van te worden.

so get a life and get lost.... pleaaazzze Boos!

Enne... rekening houden met andere mensen en hun gevoelens moet je duidelijk nog leren... Lips are sealed
[/quote]

Waarom ik mijn paard verzeker? Omdat een koliekoperatie op dit moment niet te betalen is. Omdat een paard ook zomaar dood onder je kan neervallen. Omdat hij zijn been kan breken....zijn nek kan breken, noem eens wat. Ik wil niet in een situatie komen te staan dat ik mijn paard moet laten inslapen omdat ik een operatie die goede kans van slagen heeft niet kan betalen.

Maar als ik mijn paard verzeker en er treed geleidelijk verslechtering op, dan zie je dat aankomen. En dan zou ik alles eraan doen om te proberen mijn paard te redden, als moet ik naar een guru of gebedsgenezer....of een andere manier van bekappen, zonder ijzers laten lopen enz. En als ik dan beslis dat het genoeg is geweest, dan zou ik hem laten gaan, en niet accepteren dat er een verzekering is die het allemaal nog een half jaar uitsmeert omdat het hen zo uitkomt.

Maar goed, het is jouw paard, jij mag ermee doen wat jij wilt. Neemt niet weg dat wij onze mening mogen geven. We leven immers in een land van vrije meningsuiting...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:24

F. O. Cassidy....

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:34

heel veel sterkte met je verlies

misschien een slotje op dit topic want er word niet normaal meer gediscuseerd

SassyRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:01

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Ik weet hoe moeilijk het is om afscheid te moeten nemen van
'je beste vriend'.

Tegen de andere wil ik graag zeggen;
Iedereen doet wat hij of zij het beste lijkt. Kun je over oordelen en je mening geven, maar laat een ander in hun waarde.
Als je iemand aan wilt vallen; doe dat dan bij de verzekering; dit
zijn de mensen 'zonder hart voor dieren'. Niet de eigenaren; die hebben het al moeilijk zat.
Er zijn ook mensen die fokken met een dekhengst die afkeurd is omdat die hoefkatrol onsteking heeft. Dit soort handelaren doen opzettelijk anderen pijn ! zie www.western-horses.net
Misschien is het beter om je daar druk om te maken
--Wendy--