Fatale narcose.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

acorjanus

Re: Fatale narcose.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:07

Ja zag ik. Maar het speelt nog steeds. Daarom mijn reactie

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:18

Ja en je wil toch aan je zoveel-nuttige-berichten komen... :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:25

Haarbal schreef:
Ja en je wil toch aan je zoveel-nuttige-berichten komen... :+

:+ :D

Acorjanus , denk dat je pony even wat teveel narcosemiddel had gehad en alleen een beetje slap werd. Was vast anders ook goedgekomen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:26

Beetje flauwe opmerking bij iemand die nog maar 2 berichten heeft.

Welkom op bokt acorjanus.
Gaat het nu wel weer helemaal goed met je paard?

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:55

Dit dus, wat maakt het uit dat dit topic 11 jaar oud is. Ik denk dat deze persoon graag zijn/haar hart lucht en ervaring deelt na het hele gebeuren en daarbij echt niet let op hoe oud een topic is.

Hoe gaat het nu met je paard?

DuoPenotti schreef:
Beetje flauwe opmerking bij iemand die nog maar 2 berichten heeft.

Welkom op bokt acorjanus.
Gaat het nu wel weer helemaal goed met je paard?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:02

Ik snap wel dat je gaat zoeken naar ervaringen en op dit topic terecht komt. Ook als je op google iets invult, kom je op topics van Bokt uit, dus dan is leeftijd van het topic niet van belang. Zeker bij iets wat je ( gelukkig ) niet vaak hoort, kom je snel in een ouder topic.

Dat gezegd te hebben.

Onze shet is ongeveer 25, is 95cm en weegt 160kg, gewogen op de weegschaal in Emmeloord. Die is niet te sederen. Heb weleens pasta gegeven vroeger om te scheren, maar daar reageerde hij echt niet op.

Tandarts spoot, 0,0 reactie. Bijgespoten zat je op voor 220kg en was hij te behandelen. Na het behandelen is hij wel 2 of 3x langer heel suf.

Dat weten we inmiddels, dus zeg het nu vooraf. Hij moet rustig gesedeert worden en met rust gelaten worden, zodat hij netjes weg kan zakken. Niet bij spuiten. Dat is de laatste keer goed gegaan.

In 2015 moesten zijn snijtanden eruit in Utrecht en dat lukte vanwege zijn hoogte ook niet. Is onder narcose gebracht. Hij bleef toen ook lang suf, maar het is gelukkig goed gekomen. Ze belden me wel om te vertellen dat ie onder narcose ging, maar vergaten te bellen dat hij wakker was, dus heb een hele slechte ochtend gehad toen........

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:42

Een pony die de wei deelde met mijn pony had last met gras eten, uiteindelijk bleek het een rotte kies te zijn. Die is op de wei verwijdert en de veearts ging weg en gaf aan dat hij na een half uur weer zou moeten staan. Was dat niet zo dan moesten ze bellen, na een half uur draaide hij met zijn ogen en overleed voor de ogen van de eigenaar.

Ze hebben gebeld om opheldering en een andere veearts vertelde dat hij te erg was verzwakt om het narcose middel aan te kunnen. Dit was echt heel heftig.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:04

Jeetje wat een nare ervaring zeg! Apart dat de dierenarts in zowel narcose als de medische handeling zo laks heeft gehandeld. Bij een handeling zoals het trekken van een kies verwacht je op zijn minst professionaliteit. Sterkte :knuffel:.

marleen_usar schreef:
Een pony die de wei deelde met mijn pony had last met gras eten, uiteindelijk bleek het een rotte kies te zijn. Die is op de wei verwijdert en de veearts ging weg en gaf aan dat hij na een half uur weer zou moeten staan. Was dat niet zo dan moesten ze bellen, na een half uur draaide hij met zijn ogen en overleed voor de ogen van de eigenaar.

Ze hebben gebeld om opheldering en een andere veearts vertelde dat hij te erg was verzwakt om het narcose middel aan te kunnen. Dit was echt heel heftig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:32

marleen_usar schreef:

Maar daar is dan wel meer mis gegaan. Heel slordig om zo te werken. Was het wel echt narcose?