paard ziek??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silby

Re: paard ziek??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:21

had toch maar beter mijn advies opgevolgd en azijn gebruikt ;)
beterschap met je paardje :(:) en wees maar blij dat het zo afgelopen is ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:35

silby schreef:
had toch maar beter mijn advies opgevolgd en azijn gebruikt ;)
beterschap met je paardje :(:) en wees maar blij dat het zo afgelopen is ;)

Nou azijn over het stro weet niet of dat zou helpen, ;)
Heb ook is gehoord dat ze het over het voer ( brok ) doen,
net als een scheutje slaolie. ;)

Brainless

Re: paard ziek??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:58

Paarden lusten geen azijn.
Snap ook niet waar het goed zou zijn om het over het voer te doen. (tenzij je wilt dat je paard niet eet).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 23:01

Brainless schreef:
Paarden lusten geen azijn.
Snap ook Piet waar het goed zou zijn om het over het voer te doen. (tenzij je wilt dat je paard Piet eet).

die van mij wel hoor,die krijgen 1 glas appelazijn door hun voer heen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 23:15

op zaterdagmorgen heeft mijn dochter les op ons paard. Een uurtje na de les, lag mijn paard in de stal. Doet ze nooit overdag en helemaal niet als het druk is. Dus zweetdeken eraf en regendeken op, want dan kon mijn dochter even gaan lopen met haar. Ik vroeg de staleigenaresse of zij mijn paard 's middags in de gaten kon houden, want ze voelde zich niet lekker. De staleigenaresse keek en ze mocht direkt op de wei met een ander paard. Ik ben nog een uurtje gebleven, maar er was niets meer aan haar te merken. Ze hebben mijn paard lekker in de wei laten lopen en aan het einde van de middag binnen gezet. Daarna at ze lekker haar brokjes op en hooi en er was niets meer te merken aan haar. Ik wil hier mee zeggen dat wij op stal koliek eerst een uurtje aankijken en als het niet beter wordt, wordt de DA gebeld. Mij is ook gezegd dat als mijn paard zich slechter zou gaan voelen ik gebeld zou worden en de DA zou ook gebeld worden. Ben niet gebeld, dus het viel wel mee. Bij ons op stal wordt niet bij het eerste de beste buikpijntje de DA gebeld. Mocht een paard werkelijk op de kop in de stal liggen van de buikpijn dan is het een ander verhaal. dan wordt er wel direkt gebeld. We hebben een aantal paarden op stal die redelijk koliek-gevoelig zijn, dus daar hou je rekening mee.
Ooit in een oppas-weekend een jaarling met koliek. op zaterdag. Daar mocht ik direkt een DA voor bellen. Was gelukkig niets aan de hand.