Dikke koker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xcomplientx

Re: Dikke koker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:55

Dat klopt natuurlijk, een lichaam moet in balans zijn. Het is vaak een domino effect.

natas72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 15:25

Ja maar toch zegt zo'n dierenarts dan al snel: oh dat is auto immuun systeem wat niet in orde is. Niets aan te doen. Voor het zelfde geldt luister je ernaar. zo'n behandeling met zo'n scio apparaat is wel iets voor iemand met lange adem hoor. Het duurt allemaal wel lang want ik ben ong. in november begonnen.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:27

Ik heb even aandachtig mee gelezen op dit forum.

Mijn shetlander van 14 heeft een jaar achter de kiezen met vele dokter bezoeken.
Het begon met een bultje te grote van een knikker in de huid van zijn koker. Niks om me druk te maken volgens DA. Dit bultje werd groter en op verschillende dagen was de rechterkant van de koker verdikt. Een biopt laten nemen. hierkwam uit dat het ging om een chronische eosinofiele dermatis, in lekentaal een ontsteking hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door een allergische reactie. Behandeld met corticosteroiden, sloeg niet aan en vond een extreme groei plaats. We spreken op dat moment van een gezwel van 15x10 cm. Daarnaast veel vocht er om heen, beweging laat het vocht verdwijnen. Hij is geopereerd op de kiniek in Luik. Het weefsel is onderzocht en hier kwam uit dat het ging om een pseudolymfoom, veel lymfocyten dus. Het gezwel is nu weg, maar het vocht/oedeem blijft. Mijn eiegen DA denkt dat er lymfevaten stuk zijn en als lymfevocht op 1 plek blijft zitten, dan verhard het(dit was het gezwel) Bewegen, bewegen, bewegen was het advies.

Nu heb ik per toeval een boek gelezen over lymfeoedeem bij mensen. Bewegen is inderdaad goed, maar overbelasting niet. Hij liep uit eindelijk 7 dagen in de week om zijn koker maar dun te houden, 4 a 5 uur na beweging liep de koker al weer helemaal vol. Na het lezen van dit boek heb ik hem even op rust gezet en wat denk koker slinkt en ziet er goed uit. ben nu aan het uittesten wat hij allemaal kan en goed voor hem is. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag.

Ik heb ook hele mooie foto's van zijn koker is alle stadia, helaas krijg ik ze niet geplaats.

natas72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:36

zoek eens op deze site onder scio daar heb ik een heel verhaal over dat apparaat de scio die kan meten en behandelen slechter kan het nooit worden

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:01

Nou ben ik even blij dat ik dit topic heb gelezen...

Paard heeft sinds een paar maanden dikke koker, veel smurrie eruit op zijn achterbenen.. echt heel vies...

paard is veelste dik , staleigenaar wil niet minder voeren (waar hij niet aanmoet) Paard reageert sinds een week zeeeer gevoelig op de hoeven (wat dus blijkt, uit dit topic, dat hij tegen hoefbevangeheid aan zit. Hij heeft gister avond/nacht heel zijn staart kapot gescheurt (wat hij nog nooit gedaan heeft!) en ik sta sinds een jaar op deze stal.

Hij krijgt nu: (van staleigenaar, van mij niks!)

- 1 lg bietenpulp
3 x per dag een bult kuil/hooi
2x per dag een kg onderhouds brok

paard word recreatief bereden en is veelste dik.

Ik heb nu net een blaadje uitgeprint dat hij nog maar:

-ABSOLUUT GEEN PULP
-3 x per dag ene klein beetje hooi
- 2x per dag een 1/4 kg onderhoudsbrok.

WIe ow wie heeft er tips voor mij? Zal ik die onderhoudsbrok (ivm melasse) verandere in PAVO natures best?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:01

ow ja... en hij staat op een zeeer schrale gras wei, waar ze amper kunnen eten.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:05

Onze 22 jarige (ook al in het bezit van een olifantsbeen) heeft het ook regelmatig. Hij heeft er geen last. Waarschijnlijk idd met suikers ed te maken.
Ik doe er niets aan.

(ben da assistente, dus korte lijn met de da!)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:00

@Utrolig: en als je paard er in de toekomst wel ziek van word? Verkomen is beter dan genezen!

Ik heb net met mijn staleigenaar gepraat (echt een boer..)... die verklaart met voor gek en ik ben niet goed bij mijn hoofd.

natas72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 09:46

Heb je al op Scio gezocht ?? En mn verhaal gelezen over dat apparaat ? Het heeft echt allemaal met elkaar te maken. Mijn paard had tenslotte ook dikke koker, zomereczeem en hoefrot. Zit m allemaal in niet kwijt kunnen van afvalstoffen.
Je paard moet wel flink (droog stengelachtig) hooi ! hoor Urko. Skip dan gewoon die brok voorlopig.
Ik heb tegenwoordig ook voer Zonder ! melasse. Ik ga de zak bekijken voor het merk. Dat helpt volgens mij ook mee. Maar vorig jaar was hij nu al bijna maan loos en was zijn staartwortel ontploft (schuren) en nu nix geen hoefrot en dunne koker !! En oja. Gauw bij een ander gaan staan hoor. Het is jouw paard, hij moet eten wat jij ! wilt. En wat goed voor hem is.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:14

Esther en Vlinder, hoe is het nu met jullie paarden?

Ik weet van de spiegel Vlinder. Het is alleen zo dat Gam niet opknapte als ik mij gevoelsmatig in het walhalla bevond. ;) Gam woont nu 5 van de 8 jaar aan huis. Het is toen begonnen, hij is voor 2 jaar terug 2 weken van huis geweest en knapte in zijn hoofd heel erg op. Nu staat hij al 3 weken van huis, in een electro magnetische schone omgeving maar 't hoofd wil nog niet zo.

Ik heb hem nu op IR laten testen omdat hij weer zo opzwelt nu hij op gras staat, koker wordt weer iets dikker.... *zucht*

Ik ben hier niet meer geweest dus zag je tips en goede verhalen niet meer Esther.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:17

Mijn mijn paard gaat het goed, alleen kan hij zeer slecht tegen het gras. Lijkt ieder jaar wel erger te worden! Na enkele dagen grazen op nieuw stukje vol gras is hij zo stijf als een deur. Ook is zijn koker weer wat vies.

Hij staat nu op heel schraal stuk gras en krijgt hooi bij gevoerd.
Hij was in enkele dagen ook behoorlijk aangekomen :-(
Gisteren ging buitenrit overigens weer veel beter na paar dagen rantsoen. Misschien is dit jaar het gras ook zeer rijk.
Ik heb ook wel overwogen om hem op IR te laten testen. Hij voldoet meer aan symptomen van EMS overigens.

Pellie: laat je weten wat er uit de test komt? toevallig dat jouw paard ook scheef is, dat kan tal aan klachten geven!
Mijn paard is veel happier sinds hij rechtgericht wordt.
Misschien zouden de ups en down er niet meer zijn als hij helemaal van gras ging. Daar wordt hij echter zo ongelukkig van, dat ik beetje tussenweg moet zoeken.

natas72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 10:25

Mijn ervaring is dat die dikke koker zeker met gras of te rijk hooi te maken heeft. Eiwit dus, want Peppers piel was helemaal dun !! Nu in nieuwe wei, want gras was op en ja hoor. Weer wat dikker. Ik ga hem nu snachts in de wei zetten en overdag op stenen paddock met beetje hooi, moet zn vriendin (shetje) maar mee. Helaas.
De jeuk, by the way, aan manen is minder erg dan vorig jaar en dat zonder prednisolon ! Maar met Scio-behandeling.
Pellie, die aardstralen of waterstralen kunnen absoluut invloed hebben. Afg. weekend heeft mijn vriendin (de Scio therapeute) een demonstratie gegeven op een manege in Brasschaat. De heuse Amika (van tv/studio 100 elke dag om 18.00 uur mn dochter is er gek van) manege !!!
En paarden daar gemeten. En 3 paarden die naast elkaar stonden hadden de zelfde symptonen en verhoogde kanker risico.
Maar waar het om gaat, zij geeft vaker gratis metingen (als er meerdere belangstellenden zijn) en dan kun je later beslissen of je wil laten behandelen.
Met Pepper gaat het heel goed. Minder jeuk, hoefrot totaal weg, de waardes waren allemaal vreselijk en nu gem. tot goed. Die piemel is nog beetje halen en brengen, maar al 75 % beter als eerst. Toen stond hij aldoor met zijn been er naar te meppen (was zo dik dat de huid bijna scheurde) mocht ook niet in de buurt komen, nu nergens meer last van. Als het NA het rijden minder is dan heeft het zowiezo met lymfe te maken. Pepper heeft slechte lymfe, nieren, bijnieren en lever. (auto immuum ziekte) Maar door die behandeling worden alle energiebanen die geblokkeerd zijn weer goed afgestemd en gaat alles beter werken.
Ik zal toch voor info mijn scio therapeute email geven, misschien kun je afspraak maken voor gratis meting en/of behandeling. Misschien komt ze al ergens bij je in de buurt of als meer mensen willen kun je nieuwe afspraak maken.
Ze is ook ge-intervieuwd voor een of ander blad in belgie. (alleen bestemd voor mensen die op stand/residentie wonen) en dat komt in september uit.
Zo'n behandeling kost 90 euro, incl voorrijkosten etc. En duurt 2 uur ongeveer. Tel 0032.36677901 mob.0031.641255087 mail: info@vitalisconsensio.com
Het is echt geen onzin, dit apparaat werkt. Bovendien wordt ze bijgestaan door haar man en hij is acupuncturist en allerlei van die (oosterse) behandelmethode. Weet er erg veel van. Mens en dier verschillen niet zo veel van binnen.
Lang berichtje geworden.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:06

Dag Esther

Het is fijn dat het bij jouw paard geholpen heeft, toch wil ik mensen wel even dit stuk laten lezen over Scio.
Wees dus wel op je hoede. Laat je paard eerst goed checken dmv bloedonderzoek en dierenarts als er iets mis is.

http://www.iocob.nl/energetisch/scio-me ... kunde.html

* Esther heb jij ook bij je paard een bloedonderzoek gedaan? Scio laat zien in de resultaten dat je paard slecht functionerende lever/nieren heeft en te weinig bloedlichamen?. Dat zou ik persoonlijk zeker willen weten door een bloedonderzoek te laten doen.
Dit klinkt te eenvoudig om te geloven. Op internet kan iedereen zo'n apparaat kopen!

natas72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 13:03

Ja ja ik heb bloedonderzoek laten doen en inderdaad de bloedwaarden kloppen met wat de scio zegt. (ik wilde ook even dubbel checken) Niet best dus. Daarom dat de dierenarts hem al op had gegeven. Je kan zo'n apparaat kopen, maar je moet natuurlijk wel van wanten weten, want je wilt niet weten wat een mogelijkheden zo'n ding heeft. Suzan heeft samen met haar man (die word vergoed door het ziekfonds, voor mensen, als alternatief geneesheer) veel verstand ervan. Want als je een resultaat hebt met dat ding, moet ook de therapie nog ingegeven worden en dat moet je als consulent of therapeut zelf doen. Dus je moet er inderdaad verstand van hebben. Maar ik ken al zo veel goeie resultaten bij mens en dier van hun beide dat ik er veel vertrouwen in heb.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:36

ik zou de uitslagen weleens willen zien! van zowel bloedonderzoek en de Scio. kun je ze ook inscannen en de link vermelden?

natas72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 14:47

a: ik kan niet scannen
b: dat bloedonderzoek is al 2 jaar geleden heb ik niet meer
c: de scio zelf draait niets uit, misschien als ik dat zou vragen, maar dat heb ik eigenlijk nooit gedaan, want voor mij gelden de resultaten.
Gr E
Hoezo kun jij daar wat mee dan ??

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:18

jammer, ik was gewoon benieuwd... je maakt in veel topics zoveel reclame voor deze Scio therapeut, dat ik graag resultaten had willen zien.

natas72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 08:44

Als je het wilt lezen, dan kun je een gratis meting aanvragen hoor bij Suzan. Maar ik zit er altijd gewoon naast en dan kan ik mee kijken. En dat apparaat "zegt" zulke frapante dingen. (hij kon bv zien dat er een ernstig trauma was gebeurd in Pepper zn nek en dat klopte was al jaren geleden omgeslagen in de trailer en had ik nooit gezegd, en als hij bv diaree heeft die week, vraagt Suzan ineens. Hoe poept ie ? Is hetdunneer dan normaal ?) dus ik twijfel er gewoon echt niet aan. Bovendien heeft hij er zoveel baat bij. En dan hoor ik weer van mensen die gewoon niet WETEN wat het paard mankeert en dan denk ik: Meten !!
Maar over die bloedtest, ik heb daar wel een velletje van gehad toen maar inmiddels weet ik niet meer waar t is. Maar de da zag het in iedergeval niet meer zitten met m. Auto immuun ziekte. Dus misschien moet je wel zo wanhopig zijn als ik toen om aan die scio te beginnen.
En ik maak inderdaad reclame voor Suzan, want zij wil er haar werk van maken, het is nu een uit de hand gelopen hobby, en dan heb je mond op mond reclame nodig.
Gr E

natas72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 08:46

Je hebt trouwens wel gelijk over iets op papier, de meeste mensen willen dat. Ik heb dat nu ook tegen haar gezegd en daar gingen ze aan werken.

natas72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 10:52

Vlinder ik had berichtje van jou en heb nieuwe terug geschreven, maar hij blijft in postvak uit staan hij gaat niet naar verzonden. Wat doe ik fout ?

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:43

Ik heb het berichtje wel gelezen hoor , ik zal je even PB terug sturen!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:44

Oh da's ook weer niet netjes van mij :o vraag ik jullie wat reageer ik vervolgens niet meer. dikke sorry!!

Maar ook geen IR voor Gam. Het lijkt wel of elke grote verandering iets in zijn koker teweeg brengt. Zijn koker stabiliseerde zich weer naarmate de tijd vorderde dat hij op het gras stond. Nu staat hij weer een maandje thuis en loopt hij weer met een harde koker rond.

Ik heb daar een aantal lessen in rechtrichten gehad, nou dat scheve viel super mee met Gam, ik had me wat verkeerde dingetjes aangeleerd :D

En hoe nu verder? Hij zit momenteel aan de FES druppeltjes om zijn psyche wat te herstellen. Ik ben een aantal mogelijkheden langs gegaan met de biosensor en kwam op niercompositum en groene leem uit. Dit zal ik morgen voor hem halen en kijken wat dat opleverd.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:52

Heey!

Mijn Pony heeft op een hengstenhouderij gestaan en daar adviseerde ze 1x per week zijn koker schoon te maken (met water alleen of water en babyshampoo) omdat er allemaal zand enz. enz. in komt

En hij had toen die ouder was een opgezwollen penis die hij niet meer naar binnen kreeg..
en toen had ik ook de veearts gebeld en heeft hij een week op de kliniek gestaan emt een soort luier met ijsblokjes erin en was het weg...

Hoop dat je wat er aan hebt:)

Groetjes

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:24

Esther, kun je vertellen hoe het nu met je paardje gaat? Is ie een beetje goed de zomer doorgekomen?
groeten Ellen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:34

pellie hoe gaat het nu met Gam?

ik was benieuwd, appie staat sinds vorige week ineens weer met een redelijk dikke koker.
zie:
http://lh3.ggpht.com/_2Spm2aZVrLc/TQcqe ... 0koker.JPG

het is bij hem alleen de onderkant,is niet warm gelukkig.
maar toch vind ik het wel vreemd.
hij beweegt momenteel wat minder doordat het slechter weer is natuurlijk.
maar hij staat wel 24/7 buiten, snachts apart in een paddock met schuilstal en overdag tussen de tinkers waar hij toch wel mee speelt.
als het echt vocht zou zijn van stilstaan dan had ik ook verwacht dat hij dikke benen zou hebben,want die heeft hij ook snel,maar dat is dus niet het geval.

we hebben net een andere partij voordroogkuil op stal, het zou kunnen dat hij daar toch op reageerd.
of het komt toch weer doordat ik hem geen selenium meer geef en hij misschien weer een tekort heeft.?

ben dus wel benieuwd hoe het bij jou is