sorry, ik wil niet betweterig overkomen, maar ldh is spieren en dat weet ik zeker... wat ik al zei: asat kan evt lever zijn volgens mijn bloeduitslagpapiertje, maar mijn paard is chronisch spierbevangen en dat weet ik dankzij de ldh en cpk... ik heb er heel veel over gelezen en gesproken met vele da`s (vandaar dat ik net die 2 bloedwaardes ken

)...
uit mijn hoofd (maar dat kan dus ook andersom zijn!) is de ck (ofwel cpk) een waarde die binnen een uur verhoogd kan zijn nadat er intensief gereden is. De LDH duurt langer voordat dat in het bloed te zien is.
Waar ik naar benieuwd ben is wat er CPK bij jouw paard doet als je je paard nog een keer laat prikken als je net gereden hebt (en dan wel even fanatiek ook galop en veel wendingen)... Dus MOCHT je nog een keer gaan prikken...

maargoed, dat is dus iets anders dan het probleem waar je je topic voor opent

wat ik mij afvraag is waarom hij dan wel spieren enzo in het bloed laat onderzoeken (wat imo veeeeeeeeel verder weg staat van de haren dan de huid)... ik snap dat het misschien een standaard test is, maar daar heb je niet genoeg aan in dit geval, en ik zou dus wel ook nog op calcium, magnesium en de rest van dat rijtje laten testen als ik jou was... gewoon om een volledig beeld te krijgen...