verlopen olie tegen de jeuk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 13:09

Citaat:
Aan wetenschappelijk onderzoek kan ik je niet helpen. Vertel die man maar dat roken ook kankerverwekkend is, maar dat er zat mensen zijn die rokend de 90 jaar behalen. :) Ook is één paard niet echt een goede maatstaf om te bepalen of iets (op lange ! termijn) slecht is.
(Aparte vent trouwens, ik zou het er niet al te lang uithouden. Maar ja, liefde voor de paarden, of niet? :D )[/

Ja idd. de pony die ik daar rijd is ook echt een schat van een beest.
Maar haast geen een bijrijdster heeft het daar lang volgehouden. ;)
Tsja, ik kan het wel tegen hem zeggen, maar ik denk dat hij mij niet erg serieus opvat.
Hij heeft een contractje gemaakt ja, en ik moet voor de pony's betalen, (het is niet erg veel maar toch).
EstherHegt schreef:
dat het niet zo goed is voor milieu en dieren kan ie lezen Zelf kan ie conclusie trekken. Jij hoeft niets te bewijzen.

bedankt ik zal het uitprinten. :)
@Lynn_Nikita hoe bedoel je dat? Nu gewoon weggaan en me van die opzegtermijn niks aantrekken?
Dat ga ik niet doen, ik wil soms namelijk nog eens mijn verzorgpony opzoeken of even een knuffel geven, en dat kan dan niet meer. :o
wat verschrikkelijk ellepel, ik krijg al kippenvel als ik eraan denk dat dat daardoor ook met mijn verzorgpony kan gebeuren. (het zal wel niet zo erg zijn omdat het alleen bij de staart is maar toch.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:09

Ik zal wel heel erg zijn maar kun je hiervoor de DB niet over inlichten? Hij onthoudt zijn pony nl. medisch noodzakelijke zorg. Mss oordeel ik wel te vlug, maar als ik jouw verhaal lees dan is het een akelig mens. Hij exploiteert zijn ponies wel (al gaat het dan kennelijk om weinig geld), maar hij verzorgt ze niet. Je kunt wel stoppen en weggaan, maar voor de ponies verandert er niks. Ik heb geen idee hoe oud je bent en besef dat ik je nu opzadel met een grote verantwoordelijkheid.
Worden de ponies verder wel goed verzorgd of is er bijv.ook achterstallig onderhoud aan de voeten (de DB is daarop tegenwoordig erg gebrand). Bij mij was de eigenaar aan de beurt.

Nog ff over de verlopen olie; bij mij thuis (paps is ruim 80) gebruikten ook verlopen olie. Het werkte idd perfect voor bijv. schurft. Nu zou ik dat nooit meer doen, maar afgewerkte olie was pak 'em beet 25 jaar geleden heel gewoon. Nu zou iedereen beter moeten weten. Wonden spoelen met een zoutwateroplossing is trouwens altijd goed, het is nl. lichaamseigen (aldus de kliniek in Emmeloord). Heeft in geval van ts imo niet veel zin. De oorzaak van jeuk kan zoveel zijn, luizen, vlooien, mijten, voedselallergie, wormen, schurft, etc.

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 16:38

Marion71 schreef:
Ik zal wel heel erg zijn maar kun je hiervoor de DB niet over inlichten? Hij onthoudt zijn pony nl. medisch noodzakelijke zorg. Mss oordeel ik wel te vlug, maar als ik jouw verhaal lees dan is het een akelig mens. Hij exploiteert zijn ponies wel (al gaat het dan kennelijk om weinig geld), maar hij verzorgt ze niet. Je kunt wel stoppen en weggaan, maar voor de ponies verandert er niks. Ik heb geen idee hoe oud je bent en besef dat ik je nu opzadel met een grote verantwoordelijkheid.
Worden de ponies verder wel goed verzorgd of is er bijv.ook achterstallig onderhoud aan de voeten (de DB is daarop tegenwoordig erg gebrand). Bij mij was de eigenaar aan de beurt.

Nog ff over de verlopen olie; bij mij thuis (paps is ruim 80) gebruikten ook verlopen olie. Het werkte idd perfect voor bijv. schurft. Nu zou ik dat nooit meer doen, maar afgewerkte olie was pak 'em beet 25 jaar geleden heel gewoon. Nu zou iedereen beter moeten weten. Wonden spoelen met een zoutwateroplossing is trouwens altijd goed, het is nl. lichaamseigen (aldus de kliniek in Emmeloord). Heeft in geval van ts imo niet veel zin. De oorzaak van jeuk kan zoveel zijn, luizen, vlooien, mijten, voedselallergie, wormen, schurft, etc.

Ik ben 13.
Nou eerlijk gezegd zien de hoeven er behoorlijk slecht uit, ze brokkelen nogal, de hoefsmid komt wel maar maar 2 of 1 keer per jaar.
Als ik de iderenbescherming zou bellen zou ik eerder bellen voor een ander paard van hem, het paard is al 30 maar staat zonder gezeldschap van andere paarden en is ook behoorlijk ziek.
Maar ik weet niet of ik dat durf, zeker omdat ik er zelf een pony verzorg/heb verzorgd.
Kan je misschien ook anoniem een tip geven?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:20

Ja, hoor. Je kunt bellen en aangeven dat je niet wilt dat je naam bij hem bekend wordt. Maar kan me voorstellen dat je er niet om staat te springen dit te doen. Eigenlijk kun je het beste een ouder iemand, bijv. je vader/moeder laten bellen. Laat zij maar uitleggen dat hun dochter tegen betaling de ponies verzorgd van een eigenaar die nou ja en dan jouw verhaal en wat ze zelf hebben gezien. Dat zal ook bij de DB meer doen dan dat jij belt. Je wordt toch snel afgedaan als een 13 jarige penny (op mij maak je die indruk helemaal niet hoor).
Die brokkels aan de hoeven is niet het spannenste. Van mijn hoefsmid hoor ik regelmatig verhalen over veel te lange voeten waardoor de ponies (meestal Shetlandertjes) slecht of bijna niet meer kunnen lopen. Dat is gewoon echt dierenmishandeling.
Weet je, als je of iemand anders niet belt verandert er voor de ponies niks. Als je de DB informeert, gaan ze altijd kijken. Dat kan wel ff duren en is bedoeld om de melder (jij dus) te beschermen. Als zij zien dat er wat niet in de haak is gaan ze daar met hem over praten en hij krijgt dan de kans er iets aan te doen. Doet hij dat niet, dan volgen er sancties. Bijv. een bekeuring en in het ergste geval inbeslagname. Dat laatste zal niet zo snel gebeuren, omdat het dan echt heel ernstig moet zijn.