Droge hoeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fienaaa

Re: Droge hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 18:54

Tsjah, het is nog een hele klus om die hoeven een beetje in vorm te houden... Ik heb hem een week 2x per dag afgespoeld-mok...
Nu maar op afsponzen houden, de hoeven werden er wel beter van !

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:00

Daarom benen droog wrijven.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:47

Ik gebruik sinds een jaar hoofwall hydro cream en ben er werkelijk zeer over te spreken. Mijn paardje heeft zwarte hoeven en normaal had ze grijze voeten als ik ze in gevet had. Tegenwoordig maak ik eerst de hoeven nat en smeer het daarna in met de creme. De volgende dag zijn de hoeven nog steeds duidelijk zwart. Maar het aller belangrijkste mijn hoeven brokkelen zo goed als niet. Vroeger waren ijzers een drama en haar hoeven groeide super langzaam nu gaat het echt goed. Het is niet goedkoop (€25,- per pot), maar ik heb vorig jaar januari (2008) 5 potten gekocht en ik heb nog 3 en een halve pot staan en ik smeer het echt elke dag , maar het kan tegenwoordig geen kwaad meer als ik een dag oversla.

http://www.glueu.com/pages/nl/producten ... s/h100.php

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 10:26

de benen drogen? met dit weer?
wat doe je dan als het regent?
imo kan water geen kwaad voor paardenbenen.....

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:13

Benen keer nat van regen of nat gemaakt worden dagelijks, zijn 2 verschillende omstandigheden.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 12:22

FaberSmid schreef:
Benen keer nat van regen of nat gemaakt worden dagelijks, zijn 2 verschillende omstandigheden.

Klopt&
Als het regent zorgen de haren ervoor dat de regen er zo afdruppelt, als wij hun nat maken komt het water al snel tot aan de huid ;)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:28

weet niet of het al gezegt is, maar kreeg de tip van mijn hoefsmid.
aangezien mijn paard ook hele droge hoeven heeft, die snel afbrokkelen als hij een ijzer kwijt is, of swinters zonder ijzers loopt.

hij zei mij, 3/4x per week honing op de hoeven smeren, schijnt erg goed te helpen, is een natuurproduct en is nog goedkoop ook.
ik ben er net mee begonnen dus kan je nog niet vertellen of het echt goed resultaat heeft. maar hij beweerde van wel, en had het al diverse mensen aangeraden.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:27

@ magic_lover je had zeker het topic niet gelezen? Die tip staat er al uitgebreid bediscussieert in

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:42

"Vroeger" was er gesmolten hoefvet van hoeven en botten van paarden, daar heb ik de beste ervaringen mee. Helaas is er nu niet zo makkelijk aan te komen, jammer is perfecte oplossing, het paardenlichaam hoeft de stoffen niet meer om te zetten en kan die zo puur opnemen.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 11:36

Z'n hoefjes gaan nu in van die hoefzakken met water (wat een geluk we hadden er nog 4 achter liggen!)
Werkt prima =) Eventjes aankijken, maar ik denk dat het al een stuk beter gaat, gewoon een kwartiertje laten staan, en dan kan ie mooi zijn dagelijkse biks eten....

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:50

Je hebt van HH ook van die hoefbevochtigers. Even indompelen in water en om de hoef doen. Lijkt mij ideaal :j
Afbeelding