Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

.
. Fortuna22 schreef:Vetramil is een honingzalf!
Vaak verkrijgbaar bij de dierenarts.
Cassagrande schreef:Bah wat een verhaal. Even een gezellige buitenrit maken. En dan dit. Aan de wonden te zien is het echt hard gegaan.
Feetje schreef:Jeetje dat zal wel schrikken zijn geweest!
Kijk je wel uit met die vliegendeken op? Die wonden zien er nog erg nat uit (en door die vieze Acederm blijft dat ook nog wel even!!) en je wil niet dadelijk de deken eruit moeten peuteren want dat doet pas echt pijn!!
Je kunt er beter aluminiumspray of blauwtinctuur (voorheen hadden ze ook spray maar dat is nu niet meer te koop) opspuiten, dit laat de wond nl. ook drogen!
Door die Acederm blijft alles een beetje vet en kleverig en je krijgt er idd vaak wild vlees van!
Heel veel beterschap voor het paardje en natuurlijk ook voor je schoonzus.
en kon ik zonder problemen gebruiken. risky schreef:ik las dat je de wond met een spons schoonmaakte,
je kunt beter iedere keer met een schoon washandje de wond reinigen want een spons is verre van hygienisch schoon, het duurt lang voordat de spons geheel opgedroogd is en in zo'n lekkere vochtige ruimte doen bacterien het heel goed.
verder heel veel sterkte met het paard en je schoonzus
. Ik heb ook alleen onder de wond geveegd en niet erop.