Peesblessure in de rug, ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:36

@ MyWishMax: Dat is erg naar! Hoe lang heeft hij nu rust gehad? Wat gaan ze precies doen bij je volgende afspraak, of weet je dat nog niet?

MyWishMax

Re: Peesblessure in de rug, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 08:39

Hij heeft 6 weken weidegang, 95% verbeterd op de scan. Dus mochten licht opbouwen.

2 weken licht gelongeerd en toen erop stappen. Maar toen ik rondje draven ging doen was die weer zo kreupel als wat.

Toen weer 2 weken rust met licht longeren en de zadelmeeting gedaan, nog steeds zo slecht als kweetnietwat.

Dus vandaag kijken of het niet ergens anders zit, hij was erg gevoellig in zijn oksel?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:37

Balen zeg MWM!

Hopelijk komt er een oorzaak aan het licht voor de kreupelheid! Liep hij ook niet rad aan de longe?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 09:41

Jawel :+ Daar juist wel.

Nouja, ik zie dat hij achter niet meekomt zoals hij kan en hij is wat sloom en braaf voor mijn gevoel, maar is wel regelmatig.

Het leek echt alsof het alleen is als er druk komt van de singel bij zijn voorbeen. Met longeren niet, want dat singel je niet strak aan??

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 18:09

Ik ben ook terug.

Slecht nieuws, rug is weer verslechterd tot bijna net zo slecht als eerst. Buigproef linksvoor knie ging hij overeind en helemaal druk, maar liep vrijwel goed. Rechtsvoor knie steenkreupel heen en terug, achter was die 1 been ook niet goed.

Foto's allemaal goed, scans allemaal behalve de rug en 1 lichte afwijking in zijn schouder.

Vooruitzicht is moeilijk, moeten binnenkort keer terug om weer te buigen met zijn knieen verdoofd enzovoorts. Wordt die dan beter behandelen ze dat ook en anders weten ze echt niet waar het vandaan komt.

Dan moet die of nog 2 tot 3 maanden rust en dan voorzichtig opbouwen mocht die opknappen.

Of 2 tot 3 maanden in training bij een seawalker, stapmolen met water. Maar dat is 1000 euro per maand en dat kunnen we eigk niet eens betalen ;(

Als die niet opknapt moesten we er maar over nadenken hem mee te geven aan de verzekering...

;( ;( ;( ;(

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:16

Jeetje MWM het zit jou ook niet mee zeg! Dit is niet het nieuws waar je op hoopt. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar wil je iig heel erg veel sterkte wensen! :(:)

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:21

Jeetje MWM, daar schrik ik wel van zeg!

Hoe kan het dat zijn rug weer zo slecht is? Je was toch alleen aan het longeren!

Sterkte meis!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:21

Jeetje wat balen zeg!

Mijn paard heeft het ook, ook geconstateerd bij DAP Bodegraven + Fysio.

Hij heeft 6 weken stilgestaan, 3 weken gelongeerd. Toen week of 6 gestapt en beetje gedraafd. Toen 2/3 weken actiever drafwerk gedaan en nu sinds een weekje klein beetje galop. Moeten we terug voor controlescan.
Waren vorige week nog terug geweest.. Hij voelde goed, maar de scan was helemaal niet zo goed. Dus we moeten vaak voor controle terug. Aangezien mijn paard ook niks laat merken, maar wel erg druk wordt als hij een lange tijd hetzelfde moet doen :+

Sterkte MyWishMax!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 18:22

Geen idee, we longeerden 3 of 4 keer per week 15 minuutjes. DA kan het ook niet zeggen

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:24

:\

Oefff, paarden...

Ik had ook echt goede hoop toen ik eind juli terug ging, totdat ik erop ging zitten ;(
Pfff, moet eind van deze maand ook terug *slik*

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:24

MWM, wordt jouw paard ook 'hypermobiel' genoemd?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:26

Zilly schreef:
MWM, wordt jouw paard ook 'hypermobiel' genoemd?

De mijne wel! Volgens Teun was ze hypermobiel in haar onderrug. Die van jou ook?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 18:26

:n niet dat ik weet iig?>

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:28

Ja, mijn paard is ook hypermobiel = extra lenig en bewegelijk. Mijne is eigenlijk over heel zijn lijf extreem lenig en bewegelijk. Dus ook weer extra gevoelig voor overstrekken van zijn lijf :roll:

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:29

Zilly schreef:
Ja, mijn paard is ook hypermobiel = extra lenig en bewegelijk. Mijne is eigenlijk over heel zijn lijf extreem lenig en bewegelijk. Dus ook weer extra gevoelig voor overstrekken van zijn lijf :roll:

Hier dan idd precies hetzelfde.Leuk he, paarden.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:31

:\

Nou, met mijn vorige paard heb ik NOOIT zulke problemen gehad, maargoed, ik wilde een paard met extreem goede bewegingen, dan krijg je dit erbij, een kado :+

Ach, Totilas is het ook, en die loop op het hoogste nivo :D :P

Gewoon heel concequent opbouwen en niet te snel gaan, mijn paard is nog niet zo lang ohz en ik moet echt maanden de tijd ervoor nemen om op te bouwen, maar dat komt (hopelijk) wel goed!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:01

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:07

Ik heb geen paard met dit probleem, maar wat ik me nu afvroeg is het ooit wel eens vastgesteld door een kliniek behalve Bodegraven?

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:17

Ik kom alleen maar bij bodegraven :D

whispering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:22

Mijn paard heeft geen peesblessure in zijn rug maar in zijn elleboog, zijn bijna een jaar bezig geweest in de kliniek met onderzoeken totdat we erachter waren wat het was.
Heeft nu een half jaartje box en weide gehad en elke maand shockwave therapie. Morgen gaan we naar de kliniek voor een
echo, hopelijk is er een verbetering te zien. Als er geen verbetering is opgetreden dan kunnen we volgende de dierenarts niet veel meer er aan doen....
Mijn paard is bij de lingehoeve onder behandeling, en is volgens de kliniek een erg weinig voorkomend probleem.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:08

Basic_ schreef:
Ik kom alleen maar bij bodegraven :D

Hier hetzelfde. :D Kom met al mijn paarden in Bodegraven.

Whispering: Heel veel succes morgen!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:50

Nikka schreef:
Ik heb geen paard met dit probleem, maar wat ik me nu afvroeg is het ooit wel eens vastgesteld door een kliniek behalve Bodegraven?

Wat bedoel je hier precies mee?

Ik kom ook alleen op Bodegraven ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:06

Nou ik heb in al die jaren met paarden er nog nooit van gehoord en ik zie tot op heden dat ze alleen bij Bodegraven de diagnose stellen. Dat vind ik gewoon opvallend. Ik vraag me af hoe dat kan als dat zo is.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:08

Denk dat er nu verder wordt gekeken.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:39

Nikka schreef:
Nou ik heb in al die jaren met paarden er nog nooit van gehoord en ik zie tot op heden dat ze alleen bij Bodegraven de diagnose stellen. Dat vind ik gewoon opvallend. Ik vraag me af hoe dat kan als dat zo is.

Bodegraven heeft een complete studie gedaan naar het verband tussen kreupelheid en rugproblemen. Ik denk dat het probleem daarom sneller wordt ontdekt op deze kliniek.

zie de volgende link voor het artikel:
http://www.uwdierenarts.nl/cust/dapbodegraven/content/main.php?i=132