Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LDRD schreef:Dit is zonder twijfel narcolepsie.
Vonnie84 schreef:Het paard vangt zichzelf steeds net op tijd op om niet te vallen. Ik persoonlijk vind het lijken op iets wat ik zelf ook ooit heb. Dat je b.v. bukt en in een keer doorschiet in je beweging. Net alsof er iets automatisch door gaat/zenuw?? Ik weet niet waar het vandaan komt.
Dit denk ik omdat het paard allebei de keren precies dezelfde beweging maakt met d'r hoofd, voordat het gebeurd.
Maar goed, misschien zit ik er langs.
En dat komt omdat je er geen ervaring mee hebt
No offence.. maar ik wel en ik herken het (grotendeels)chocobroodje schreef:LDRD schreef:Dit is zonder twijfel narcolepsie.
vind ik een gedurfde uitspraak. Dat kun je gewoon niet zeggen op basis van 1 filmpje. Bovendien zijn wij geen DA's. Heb je het hem nog vaker zien doen? na deze keer? Ik denk niet dat het zin heeft nu nog een DA te laten komen, gebeurt het nogmaals dan zeker wel! maar hij staat dus laag in rang? misschien toch opgejaagt en was ie oververmoeid?

Olijkje schreef:oh okee..
Want wat ik uit die site die EsterHegt geeft opmaak is dat het paard niet liggend gaat slapen als hij alleen is omdat er dan geen ander is die de 'wacht' houd.. En dan dus zo gaat staan knikkebollen en door zijn benen zakken, omdat hij een bepaald slaapgedeelte mist, wat zijn lichaam wel in wil halen.
LindyH schreef:Olijkje schreef:oh okee..
Want wat ik uit die site die EsterHegt geeft opmaak is dat het paard niet liggend gaat slapen als hij alleen is omdat er dan geen ander is die de 'wacht' houd.. En dan dus zo gaat staan knikkebollen en door zijn benen zakken, omdat hij een bepaald slaapgedeelte mist, wat zijn lichaam wel in wil halen.
Als dat zo is dan is er geen sprake van narcolepsie maar van gewoon slaaptekort.
Ik denk eerder dat een maatje het paard scherp houdt waardoor hij minder snel in de slaapmodus schiet. Zo werkt het bij mensen wel iig. Mijn opa had narcolepsie en kon nooit wakker blijven op school of in de kerk, maar zolang er maar genoeg gebeurde om hem heen was het geen probleem. Hij zakte echt niet zomaar weg midden in een drukke winkelstraat.