Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
0maris0 schreef:JaBa schreef:Hmm, ik ben akkoord, mijten kan je niet zien zonder microscoop! Enkel luizen kan je zien, dus hij zal wel luizen hebben. En die geven inderdaad gewoon jeuk, waardoor ze gaan schuren, met korstjes en kale plekken. Etter is een bacteriële infectie, dus de beet zal wel een afsterven van de huid gegeven hebben, met een abces. Dit is zeker niet door mijten...
Hoe wil je dan verklaren dat de wond al veel ouder was?
En het is een erg vreemde wond als dat door een beet zou kunnen zijn..
Dan zou ze door een ander paard gebeten moeten zijn en dat de mijten/luizen het erger hebben gemaakt?
JaBa schreef:Een paardenbeet geeft een grote onderhuidse kneuzing. Dus je krijgt een bloeding onder de huid, die zo groot kan worden als de wond die je hier zag. Als de huid dan niet meer genoeg doorbloeding krijgt, dan sterft die af na een tijd. Dan krijg je dit soort wonden. Heb ik al vaker gezien hoor. OVerigens is de behandeling hetzelfde, dus dat is in orde. Enkel de uitleg van je dierenarts klopt voor geen meter. Volgens mij staan de twee dingen los van elkaar. Ze heeft toevallig ook gewoon luizen. Dat is alles, maar dit zijn zeer zeker GEEN mijten! Je kan die gewoon niet zien!
JaBa schreef:Dit is zeker van die beet! Het is wel zo dat de huid die er nog even opzit ervoor zorgt dat de huid eronder al aan de genezing kan beginnen. Dit kan zeker een wond van een week oud zijn!
Chantal___ schreef:Ik denk niet dat de dierenarts - die hier overigens een opl. voor gehad heeft - zomaar zegt dat het mijten zijn.
Buiten dat staat in de beginpost ook dat er een pluk haar op kweek staat om te kijken of het idd mijt is of niet.
geerke schreef:mijt hoef je niet op kweek te zetten....die kun je 'live'zien onder de microscoop.....schimmels en bacterieen zet je op kweek....
print het maar uit....en dan kijken wat ze zegt...
Zeer zeker weten. Is typische bijt wond gemaakt bij een paard.