Echter eet mijn pony helaas ook nagenoeg géén ruwvoer (en dus bijna geen brok, muesli, pulp, wortels, appels, brood, kuil)! Van dit alles wil hij wel iets eten, maar alles slechts mondjesmaat.
Dit nu al 3 weken, er zit helaas nog geen echte verbetering in.
Hij is verder absoluut niet ziek, dus geen koorts of loom overkomen. Juist alert en actief, alleen niet willen eten en daardoor ondertussen erg vermagerd!
De DA is al heel vaak geweest en hebben hem van binnen en buiten onderzocht, maar ook zij geeft nu aan dat ze het niet meer weet......
Als eerste heeft ze zijn gebit nu 2,5 week geleden aangepakt, na antibiotica en pijnstillers zagen we helaas geen verbetering. Ze heeft 2x een bloedonderzoek gedaan. Zijn eiwitten en lever gaven veranderde waarden, maar dit kon ook het gevolg zijn van 'niet eten' en geen oorzaak. Verder gaf het bloed een spierverzuring aan, maar het 2e onderzoek gaf al een beter beeld en de DA kon ook daar geen oorzaak van 'niet eten' aan hangen.
Ze heeft een poging gedaan om hem rectaal op te voelen, maar daarvoor is hij te klein (Welsh-A), vervolgens een echo gemaakt van zijn buik, maar ook daarop geen vreemde dingen te zien. Ook heeft ze even gedacht aan een maagzweer, maar ook daarvoor vond ze het beeld niet kloppen......
Uiteindelijk vorige week donderdagavond prednison en vitaminestoot gespoten als 'lapmiddel' en afwachten.
Aangezien de wei bij ons erg kaal is en hij dus zijn hooi niet wil eten (al drie soorten geprobeerd) heb ik sinds afgelopen weekend een volle wei in de buurt geregeld. De eerste paar dagen wou hij daar graag grazen, al was het slechts 3 uurtjes, maar ook dat wordt nu minder. Vandaag heeft hij daar slechts 1 uurtje gegeten en daarna begint hij langs de draad heen en weer te rennen en halen we hem maar weer naar huis.
Ik bel morgen de DA maar weer, maar we weten zo onderhand niet meer wat we moeten doen......