Scintigrafie & CT Scan. Ervaringen gezocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Simba_

Re: Scintigrafie & CT Scan. Ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:00

Dat is een soort vloeistof in een zak, wat ze in 1,5u tijd via een infuus aan het paard geven. Het stimuleert de botaanmaak. Mijn paard was overbelast en had meer botafbraak dan botopbouw. Hem hebben ze het toen ook gegeven. 'T is wel vreselijk duur, ik meen dat we toen 475 moesten betalen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:33

Mijn paard heeft ook 1 tildren infuus gehad.. 450 euro was ik kwijt. Hij had spat met botafbraak en was 5 jaar oud.

Uiteindelijk is hij nooit meer helemaal goed geworden in draf maar zn galop en stap waren wel zuiver. of het door de tildren kwam icm de aquatrainer durf ik niet te zeggen

roanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 09:02

goeiemorgen, ik hou dit in de gaten, mijn paard is gisteren doorverwezen naar de lingehoeve (of naar de vallei, maar daar ga ik nooit meer heen) en heb voor di as een afspraak staan en waarschijnlijk gaan ze ook een scintigrafie doen.

net als jij ben ik dus benieuwd naar de ervaringen van mensen uit 1e hand ;)
heel veel sterkte met je paard

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 09:14

Tildren is inderdaat een duur goedje, Onne heeft 2x zo'n infuus gehad.
Zelf vind ik het er goed spul, geloof dat er ook gewoon losse injecties zijn, maar weet het niet zeker.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 10:16

Wij hebben inmiddels om 5 voor 9 al een telefoontje gehad(goh, wat een goede gozer is die Eric toch! Eindelijk iemand die z'n afspraken nakomt). De conclusie is dat er niets in zijn benen zit, niets in zijn weke delen, niets in zijn rug/hals. Alleen (zoals wij altijd al gedacht hebben, maar nooit iemand heeft kunnen 'aanraken') zit het bij zijn heupen/bekken bij beide achterbenen. Linksachter bij het bekken, rechtsachter bij de sprong en bíj de aanhechting van zijn broekspier. Hij kon niet precies zeggen hoe en wat nog, maar hij gaat hem nu klinisch bekijken(en daar zie je dus duidelijk wat er uit die scan gekomen is) en dan belt ie om 12 uur weer terug... Ben benieuwd of hij daar iets aan kan doen, want dit is al een langdurig probleem, die nog nooit iemand heeft opgelost voor ons...
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 30-01-09 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:20

Nog maar even doorduimen dan, maar in ieder geval al iets meer duidelijkheid.

roanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:21

jeetje joh, wel goed dat ze nu weten in welk gebied ze moeten zoeken, maar nu afwachten wat het precies is.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:24

Bij mijn paard is heb ik bij de Bosdreef in Moerbeke (BE) een scintigrafie laten doen. De kosten waren incl. stalling 900 euro, en daarbovenop kwamen nog de kosten van een echo en inspuitingen de volgende dag. Totaal was ik rond de 1400 euro kwijt. Een hoop geld maar ik had eindelijk wel duidelijkheid over wat mijn paard mankeerde, het probleem bleek ook in zijn bekken te zitten en daarnaast nog artrose in zijn nekwervels en KS. Met andere onderzoeken kwam er iedere keer niks uit.
Succes met je paard Somebody_, hopelijk krijg jij nu ook wat meer duidelijkheid!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 12:06

Hij heeft inmiddels nog een keer gebeld, de conclusie in het verhaal wordt dit:
* Tildren infuus, omdat hij een flink probleem heeft bij de aanhechting van de broekspier(waarvan hij denkt dat het grote probleem is, en wij al die tijd aan getwijfeld hebben, thank god!)
* Speciaal hoefbeslag, om ook die broekspier te 'fixen')
* 1 maand aquatraining om hem rechter te leren lopen, sterker te worden in die spier, bij van Toor in Wassenaar.*daar had ie het ook mee overlegd*
* Beide achterbenen tussenpees gevoelig, maar niets mee aan de hand.

We hadden geen keus aldus hem, hij zei letterlijk: Dit is zo'n geweldig paard, die breng je niet naar de slacht, hij staat al aan het infuus en hij staat ookal ingepland voor de smid, dus alleen over die aquatraining kun je nog twijfelen, maar je zorgt dat je er morgenochtend voor 8 uur bent en dan ga ik je daarvoor overhalen, want als ie goed is, is het echt een geweldig paard. blabla! :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:14

Zo, klinkt alsof er wel een prijskaartje aan gaat hangen, maar je kan nu in ieder geval gericht behandelen. Dat is mischien wel een grote opluchting (zou het voor mij in ieder geval wel zijn).

Klinkt in ieder geval als een heel positieve ervaring met de Lingehoeve! Hou je ons op de hoogte van hoe het herstel proces verder gaat? Ben namelijk eigenlijk wel benieuwd.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:31

Wat kost die Aquatraining bij van Toor? Bij de Vallei kost het 50 euro per dag inclusief stalling. Maargoed dan weet je wel dat je paard met chronische mok terug komt :+

En ik hoop dat je goed verzekerd ben want alles bij elkaar was ik voor 1 maand aquatrainen + 1 tildren infuus dus 2500 euro kwijt :=

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 16:05

Nee, we zijn niet verzekerd, nog nooit geweest en nog nooit van plan geweest. Ik heb nog geen idee wat het kost, dat zien we vanzelf wel. We hebben idd ook bij de Vallei getraind(overigens geen mok, maar ook geen resultaat) en daarvan zijn de kosten bekend, evenals van het tildren infuus.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:53

@ Somebody_: wat fijn dat jullie no eindelijk weten wat het is ...
Ik wilde je net gaan bellen ;) hoe het was gegaan!

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:17

Van Toor werkt samen met de Lingehoeve, én heeft zelf aandelen in dat zwembad.
Niet dat ik hier iets mee impliceer, maar het geeft te denken.....

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:41

Dat kan je van de Vallei ook zeggen dan.. Blijft toch een omstreden die zwembaden of het nou geldklopperij is of dat het echt zo goed is als ze zeggen..

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:46

Okee Miek.. dat zijn berichten!! Hoop voor je dat het goed uitpakt, maar het is igg niet direct waar je bang voor was!! Dus dat is al n pluspunt.
Hebben ze al een prognose kunnen geven? Kan hij weer sportpaard worden?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 22:10

Morgenochtend om 8 uur moeten we in Lienden zijn, om de hele boel te bespreken, dan ga ik dus allemaal vragen stellen, die hier ook gevraagd zijn. Hij zei wel aan de telefoon dat we zo'n talentvol paard niet moeten afmaken, aangezien dat echt heel erg zonde is, dus ik denk toch dat hij opzich wel goede hoop heeft?
Tot nu toe heb ik qua vragen, als iemand nog meer vragen heeft, voeg aub even toe:
* Is het broekspier probleem een oorzaak van het scheef zetten van z'n rechterachterbeen, of een gevolg?
* In hoeverre gaat aquatrainen hem echt helpen?
* Hoe erg is de blessure?
* Gaat de blessure helemaal weg? Is er een kans dat het blijvend is?
* Wat kunnen we van hem gaan verwachten, mocht er een goed herstel zijn?

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:28

Heel slim :)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:34

Ik ga er vanuit dat die DA niet jou valse hoop gaat geven om zn zakken te vullen, ik zou vragen of er eventueel alternatieven zijn voor het aqautrainen (als je daar over twijfeld) en of jij jou paard gewoon weer op jouw eigen methode kan oppakken na de aquatrainer want dat mocht ik dus niet :n Ik moest op een totaal andere manier leren rijden en er werd mij eigenlijk gezegd dat ik altijd zo moest blijven rijden anders zou ik binnen een half jaar weer op de stoep staan..

Is deze blessure een gevolg van een rijtechnisch probleem of andersom?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:34

Dat zou tenminste mijn vraag zijn na mijn aquatrainer ervaring..

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:36

en misschien een hele domme vraag maar kan iemand mij uitleggen waar de broekspier zit?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 22:39

Hij heeft deze blessure al 5 jaar, zelfs toen hij nog niet helemaal zadelmak was, speelde dit probleem al(blijkt nu dus achteraf), dus rijtechnisch lijkt me erg stug.
Ja, dat aquatrainen ben ik zelf ook absoluut geen fan van. Goede vraag!

Broekspier is zeg maar de spier bij zijn bil. De spier die om zijn 'kont' heen loopt, erg goed te zien tijdens het rijden, dan spant ie aan. Loopt van zijn zitbeenknobbel naar (naar wij denken) ergens bij z'n sprong. Ga ik morgen ook nog precies vragen, maar op het paard zou ik het je wel aan kunnen wijzen. Je ziet daar tijdens het rijden bij veel paarden een 'gleuf' ontspaan... *klinkt logisch, hoop dat je het begrijpt*

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:42

Oke dan dacht ik het goed.. Ik dacht namelijk al dat het daar zou zitten :j

Nou heel veel succes met alle vragen als ik nog wat kan verzinnen dan post ik het :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:44

Ik moet zeggen dat Erik wel echt een arts is die als het geen zin heeft om door te dokteren met een paard dat ook gewoon aangeeft. Als hij dus aangeeft dat het zeker de moeite waard is om aan te dokteren, zal dat ook best zo zijn.

Ben benieuwd wat je te horen krijgt morgen!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:50

Hoe is het nu met het paard??