eilleen333 schreef:Neem aan dat TS de smid inmiddels wel op bezoek heeft gehad?
Niet elke hoefsmid is er na 1 a 2 dagen hoor.
Hier in de randstad moet ik altijd 2 weken van tevoren bellen voor een afspraak.
TS mischien een idee om even goed te kijken of rond te vragen na het bekappen of het goed gedaan is.
Zelf vind ik de hoef op je laatst geplaatste foto in het topic erg stijl.
Ik heb een tijdje ook een slechte smid (bleek geen smid te zijn) gehad die de hoeven op het oog voor normaal persoon goed bekapte, maar ze gingen steeds meer scheuren en waren uiteindelijk ook totaal ongelijk bij de verzenen.
Ik ben daarna weer naar mijn oude smid gegaan en na een half jaar waren de hoeven en weer goed, en de ongelijke stand een stuk verbeterd. (ze waren altijd al wat ongelijk)
Ik denk wel dat de meeste brokken komen door de bevroren grond.
Wat een paar reacties terug al is aangegeven door iemand.
Koop zelf een vijl (of vraag of de hoefsmid een oude over heeft) en bij eventuele scheurtje of brokjes kan je dan zelf wat vijlen, zodat er in de dagen tot de hoefsmid komt de boel niet te ver doorscheurd.
Die reacties over je halster vind ik onzin trouwens.
punt 1 is het totaal off-topic en heb als je met zo'n wintervacht een halster om doet en het halster beweegt toevallig wat dan heb je al heel snel dat de haren omhoog schuiven of plat gaan zitten onder een halster. Zeker bij een haflinger die lekker dik in het haar zit.
Het paard loopt zo te zien van de foto's al lang genoeg zo, om het maar even cru te zeggen en daar kan best nog wel een paar dagen bij.. Wel onmiddelijk een afspraak maken, maar ik vind niet dat je voor dit kan eisen dat dezelfde dag nog je smid komt, dan had je het eerder moeten signaleren..

. Het zijn de steunsels én de hoefwand. De hoefwand is te lang en dat blijkt ook wel uit het feit dat de hoefwand is gaan afbreken.