Hoefijzers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Hoefijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 03:38

Blootsvoets. Geen ijzers nodig, geen wedstrijden. We rijden wel op de verharde weg, maar haar hoeven slijten niet te hard dus zie het nut er niet van in. Ze loopt goed zoals het is, dus ga niets veranderen.

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:59

Ik heb mijn paard altijd op ijzers. Eerst omdat de vorige eigenaresse het ook had. Daarna omdat ik bijna elke dag over de weg moet. Dus daarom moest het wel. De vorige eigenaresse had swinters alleen voor, maar ik heb nu dus rondom. Het is ook wel nodig bij hem, want zn hoeven zijn best wel slecht.

En natuurlijk bekappen, nee dat doe ik maar niet. Daar rij ik te veel voor over de weg. Volgensmij heb je daar te veel geduld voor nodig voordat de hoeven echt sterk genoeg zijn.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:48

Jou zou als tussenfase aan hoefschoenen kunnen denken. maar moet wel kunnen bij je paard

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:28

Mijn pony staat ook op blote voeten, naar mijn mening ook alleen maar nadelen aan ijzers tenzij het medisch nodig is. Bij buitenritten zoek ik wel wat meer de berm op :)

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:53

Mijn fries staat op Hoefijzers omdat haar hoeven heeeel snel afslijten
en aangezien ik veel buitenritten maak, en er niet altijd een stuk berm is om door te rijden
heb ik toch hoeijzers nodig :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:31

--> BEH

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:33

Mellanie_ schreef:
Mijn fries staat op Hoefijzers omdat haar hoeven heeeel snel afslijten
en aangezien ik veel buitenritten maak, en er niet altijd een stuk berm is om door te rijden
heb ik toch hoeijzers nodig :)

haha ik ga even lastig doen. Is het zo dat de hoeven snel slijten of vind jij dat. Als je een randje wand laat staan is die idd snel afgesleten maar op het waren gedeelte van de hoef zegmaar kan een getraint paard (dus de hoeven die gezond getraint zijn) nog heel wat kilometers maken. Maar dat moet de hoef en het lichaam van jou paard wel goed zijn werk doen. Als hij bijvoorbeeld slecht voeding opneemt is er ook weinig bouwstoffen voor de aanmaak van hoef etc etc.