mini paard zeer ziek....help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: mini paard zeer ziek....help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:17

flyer schreef:
Wat naar om te horen,en ook zo ontzettend frustrerend voor jullie,dat je alles doet wat in je vermogen ligt,en
dat ze het dan waarschijnlijk toch niet gaat redden.. Verdrietig
En ik weet precies welke geur je bedoelt,ik heb ooit een paardje met salmonella gehad en die rook ook zo,echt een
"zieke" lucht vond ik het...
Sterkte!

En wat voor symptomen had jouw paard?

Heel veel sterkte voor het paardje van de TS toegewenst!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:28

Arm diertje, hoop dat er een wonder geschiet of anders dat ze niet meer lang hoeft te "lijden".
Want dit is ook geen fijn leven voor de pony.
Sterkte nog.
Zijn geen fijne dingen hoor en zeker niet zo rond deze feestdagen.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:37

Ach wat ontzettend triest.
Veel sterkte

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:42

oo gut wat erg ik ga een kaarsje voor je branden, en hoop op een wonder.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:46

Sterkte hoor! Ach gut

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:51

Jeetje zeg, wat vreselijk vervelend allemaal Boos! Ik hoop natuurlijk op een wonder voor jullie, maar het klinkt allemaal echt niet fijn. Ik hoop dat hoe het ook loopt, dat jullie er in elk geval achter kunnen komen wat er nou is (geweest). Ik duim nog even door voor een kerstwondertje...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:53

ach jee....mijn duimen hier draaien ook mee dat er inderdaad een wonder gebeurd en ze het toch gaat redden Ach gut

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:54

Achjee.. Ach gut
Ik hoop op een kerstwonder & hoop dat jullie zo snel mogelijk foto's van haar longen kunnen maken.
Ik duim Verdrietig Ach gut

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 15:23

singasong schreef:
flyer schreef:
Wat naar om te horen,en ook zo ontzettend frustrerend voor jullie,dat je alles doet wat in je vermogen ligt,en
dat ze het dan waarschijnlijk toch niet gaat redden.. Verdrietig
En ik weet precies welke geur je bedoelt,ik heb ooit een paardje met salmonella gehad en die rook ook zo,echt een
"zieke" lucht vond ik het...
Sterkte!

En wat voor symptomen had jouw paard?

Heel veel sterkte voor het paardje van de TS toegewenst!

Hoge koorts,zeer waterige diarree en ze at vrijwel helemaal niet meer..
Was op het randje maar ze heeft het wel gehaald.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 18:09

ze heeft medicijnen gehad(AB en koortsverlager)om haar koorts toch een beetje in te dimmen tot ze naar de kliniek kan.
ze had nu 37,9 dus dat is voor het dier heel fijn.
"helaas" word er hier dan weer heel positief op gereageerd,maar ik hoop dat de eigenaresse(m'n stiefmoeder dus) zich niet teveel vast pint op het feit dat de koorts nu even weg is.
het beestje is letterlijk doodziek,maar ik krijg het ook niet over m'n hart om dat te zeggen.
de veearts heeft trouwens nog niet gebeld wanneer we terecht kunnen.
in ieder geval iedereen heel hartelijk bedankt voor het meedenken,meeduimen en voor de opgestoken kaarsjes.
hopelijk gebeurd er toch een wondertje...
ik houd jullie iig op de hoogte.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:29

Tjee rot bericht zeg maar met alle respect dit duurt nu al even, diertje lijdt heel erg wordt het niet eens tijd om de trailer achter de auto te zetten en naar de kliniek te gaan, waarom moet je wachten tot de dierenarts belt wanneer er plaats is?
Voor spoedgevallen is er altijd plaats. Begrijp niet dat jullie haar verder zo laten lijden.
Dit is zowiezo al vanafde 17 e aan de gang, begrijp dit niet meer hoor maar krijg er wel een rotgevoel van.
Met deze sypmhtomen had ik al lang bij de kliniek geweest of je moet niet willen natuurlijk, tja dan houdt alles op.
Vind het wel erg dat dit diertje al zo lang lijdt, verschrikkelijk

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 23:40

@ berpie:

het dier heeft niet geleden(pas sinds enkele dagen dat ze flink vermagert is,maar van lijden is echt geen sprake),en de veearts gaat een dier dat nog fit oogt niet op de kliniek zetten.
overigens is het nu kerst,en is de kliniek eigenlijk gesloten,er staat maar 1 veearts en geen assistentes voor de feestdagen.
daarnaast is het niet mijn paardje,en is dit voor iedereen(incl. veearts) een raadselachtige ziekte.
de pony word zsm naar de kliniek gebracht.

wij zijn er echt niet op uit om het dier uit te mergelen tot de dood erop volgt.
echter vond de veearts het niet nodig om het dier naar de kliniek te brengen ivm stress,ze eet goed en ze kon tot enkele dagen geleden zelfstandig overeind komen.
inmiddels is de koorts weg(37.5) en staat ze zelf regelmatig op om te eten.
pas vandaag is het slechte hart en de oedeem duidelijk naar voren gekomen.

hopelijk kun je enigzins begrip opbrengen voor onze gevoelens en voor de ideeën van de veearts om het dier thuis in de vertrouwde omgeving te behandelen.
nu blijkt dat het echt niet meer kan wordt ze voor onderzoek naar de kliniek gebracht,waar wij continue bij de onderzoeken zullen blijven om op de voet te kunnen volgen wat er gedaan wordt en wat er gevonden wordt.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 10:21

heel heel heel veel sterkte! ik hoop dat je mini paardje er boven op komt!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:53

He meid, dat kon je er eigenlijk net niet bij hebben, verdorie zeg.
Ben benieuwd naar de uitslag van de longfoto's. Hoop dat daar iets mis mee is, in die zin dat het herstelbaar is. Vaak bij longproblemen doet het hart namelijk ook raar. Snap je wat ik bedoel? (voor ik boze reacties krijg)
En dat zje hem nog niet naar de kliniek hebt gebracht is prima!@! Indien er een ontsteking of abces zit word dit erger bij stress!!

Ik duim voor jullie !

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 12:31

dank je pvd!!
we hebben nog geen telefoontje gehad van de veearts,en vandaag was de temperatuur weer 38.5...
we zitten met smart te wachten,als de veearts voor 4 uur niet gebeld heeft bellen we zelf.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:35

zou het niet naar binnengeslagen droes kunnen zijn?
of zeg ik nu iets heel doms....een streptococcus equi die zich op de hartkleppen vastzet is niet zo best ,maar dat zal je da ook wel weten ....toch triest hoor...sterkte maar weer!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:21

even een tip, je kunt ook zelf gewoon de kliniek bellen... dit heb ik ook gedaan met de slepende koliek van mijn paard, en op het moment dat ik belde stond hij er eigenlijk fit bij, ook op de kliniek heeft hij de eerste uren geen aanvallen gehad toen. desondanks werd ik gewoon serieus genomen en kon ik op zondagavond gelijk terecht. gewoon zelf bellen, niet wachten!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 15:33

duh,tuurlijk kun je de kliniek zelf bellen...
sorry hoor,maar heb momenteel ook nog wat anders aan m'n hoofd dan de pony,die er nu weer fit bijstaat.
de temperatuur word nu opgemeten en dan word de veearts gebeld.
zoals je misschien had gelezen,is de kliniek eigenlijk gesloten rond de feestdagen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:47

ik vind je reactie nogal heftig overkomen, zoals ik al schreef, is het maar een tip, omdat ik zelf de ervaring heb dat zelf bellen meer effect heeft dan het via de DA te laten gaan.

in mijn geval was het een zondagavond, dan is een kliniek inderdaad in principe gesloten, maar een normale paardenkliniek sluit NOOIT als het om leven of dood gaat.

maar goed, ik leg je niets op, dwing je ook nergens toe, het was enkel bedoeld als tip van mijn kant, omdat ik zelf dus ook de ervaring heb met een paard dat wel dood had kunnen zijn. ik vind je reactie erg agressief overkomen en heb echt niet de indruk dat ik dat uitgelokt heb oid.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:57

zoals je kunt lezen,merrieveulen,heb ik ook nog wat meer aan m'n hoofd dan alleen de pony.
overigens is deze dierenarts bijzonder begaan met ons en het dier,en heeft dus met het gehele personeel moeten overleggen om zsm de pony te kunnen helpen.(mensen naar kerstconcours,mensen op vakantie,enkele medewerkers die ziek zijn of een ongelukje hebben gehad)
de pony kan morgenochtend om 10 uur terecht,en dus is er speciaal voor ons iets geregeld.

het spijt me als mijn reactie agressief over is gekomen,maar (nogmaals bot?) ik kom echt niet uit een ei,daarnaast is het NIET mijn eigen dier en heb ik het NIET voor het zeggen wanneer er een veearts al dan niet wordt gebeld.

morgen laat ik weten of er iets is gevonden en wat eraan gedaan kan worden...ook houd ik in m'n achterhoofd dat slecht nieuws ook nieuws is,en dat het ten alle tijde einde verhaal kan zijn,ondanks dat de pony nu weer een opleving heeft door de medicijnen die ze nu krijgt.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:47

hartstikke goed dat er verder word gezocht, pluim voor je stiefmoeder. hopelijk zijn ze er snel achter. Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:28

Ik ben heel benieuwd, en wens jullie morgen ochtend ontzettend veel geluk. Ik duim voor jullie Ach gut

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:02

10.00

Ramara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:07

Ik ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd. Heel veel sterkte nog toegewenst!!!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 17:01

zo mensen,na alle emotie's nu dan even tijd om een update te geven...
er zijn foto's gemaakt van de longen,en daaruit is gebleken dat er amper lucht in de longen zit.
dit is waarschijnlijk een aangeboren afwijking,maar de veearts kan niets met zekerheid zeggen.
rondom het hart had ook lucht moeten zitten,en dat was ook niet zichtbaar.
het hart is ook nog niet tot bedaren gekomen.
dit en de worminfectie en de koorts zorgen ervoor dat ze dusdanig verzwakt is.
ze staat nu weer thuis,in een quarantaine-box.
ze mag geen contact met andere paarden en ze mag geen kou op d'r lijf.
ze heeft voor 1 week medicijnen mee gekregen,naast de 2 medicijnen die ze al kreeg.
ze heeft nog 5% kans,we hadden haar daar al in kunnen laten slapen maar de eigenaresse is er nog niet aan toe.
het beestje lijdt absoluut niet,maar er moet wel zo'n gigantisch wonder gebeuren dat de longen ineens gaan werken,de koorts zakt,het hart weer rustig gaat kloppen en de wormen weg gaan,dat de beslissing al min of meer is gevallen...

met de medicijnen die ze nu krijgt hopen ze de longen verder open te krijgen,maar nogmaals,de veearts geeft het weinig kans op herstel.