Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
tita schreef:Ik zou dus niet hoefnatuurlijk gaan doen...eerst beter worden met dat paarden en niet zelf gaan poedersuiker zoals veel mensen wel doen onder mom van natural je paard gaan houden

Citaat:Ik vind het behoorlijk vreemd dat de dierenarts niks van de hoeven heeft gezegd. Dit zegt of wat over de dierenarts, of wat over jouw smid.
Een van beide moet een steekje hebben laten vallen.
savath schreef:De rage van tegenwoordig,gooi je paard met sortgenoten buiten,en laat ze zoveel mogelijk hu nnatuurlijk gedrag doen,voeder enkel ruwvoeders bij,en handel het uit het oogpuntdat een paard in het wild kan overleven zonder toevoegingen ,en vooral natuurlijk bekappen(dat laatste vind ik een klucht,want natuurlijk bekappen bestaat niet) in de natuur wordt niet bekapt en het nabootsen is onnatuurlijk.

Pipo schreef:Toch is honing wel erg goed voor de voeten. Ik hoor er zowat iedere smid over.
Honing is goed tegen de white line ziekte eiber schreef:savath schreef:De rage van tegenwoordig,gooi je paard met sortgenoten buiten,en laat ze zoveel mogelijk hu nnatuurlijk gedrag doen,voeder enkel ruwvoeders bij,en handel het uit het oogpuntdat een paard in het wild kan overleven zonder toevoegingen ,en vooral natuurlijk bekappen(dat laatste vind ik een klucht,want natuurlijk bekappen bestaat niet) in de natuur wordt niet bekapt en het nabootsen is onnatuurlijk.
als dit je antwoord is op mijn bericht hierboven: het was ironisch bedoeld.
ik vond het een beetje een kromme formulering "hoefnatuurlijk doen".
ik ben helemaal op de hoogte van de filosophie achter het meer natuurlijk paardenhouden, en ben er een grote voorstander van.
voor het fysiek en psychisch welzijn van het paard is dit een grote verbetering.
groepshuisvesting op een goede bodem, veel ruwvoer, veel beweging, geen ijzers, ik kan maar niet begrijpen dat er mensen zijn die hiervan de voordelen niet inzien.
ook voor het probleem van de TS zou het de oplossing kunnen zijn.
dat is wat ik in mijn eerdere post bedoelde.
gezien het onderwerp van het topic lijkt dit mij niet de plaats om (weer eens) een boom op te gaan zetten over het wel of niet natuurlijk gedomesticeerd paarden houden.
dus: nogmaals: haal het paard van de ijzers, geef hem onbeperkt de mogelijheid om te bewegen in een groep, en laat hem regelmatig trimmen door een goede hoefverzorger.
wedden dat de problemen verdwijnen
crossmonster schreef:Maar dat was vroeger ook zo,alleen nu wordt er een commercieel naampje op geplakt Natuurlijk houden van paarden?
crossmonster schreef:Neem nu de omgang met paarden,een mens met verstand van paarden ,kan met ze overweg,ik heb nooit parrelli ,monty roberts of wat dan ook gedaan,maar mijn paarden doen ook al die dingen met kleine aanwijzingingen.
crossmonster schreef:Het is gewoon paarden houden op een gezonde mannier,iedere paardenmens weet toch dat beweging en voeding al de grootste bouwstenen zijn voor de hoef,
crossmonster schreef:Ik geloof niet dat TS nog reageerd...