Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Breghje schreef:...
Het heeft ongeveer dezelfde werking, maar Sandclear is pittiger omdat het echt een soort klei wordt en het volume van de ontlasting vergroot, waardoor de darm tot extra beweging wordt aangezet en er meer zand naar buiten wordt gewerkt. Lijnzaad zorgt juist voor een slijmlaag op de darmen waardoor de ontlasting zachter wordt, en door het slijm het zand naar buiten gewerkt wordt.
...
racekater schreef:Dit is niet correct!Omdat ik pas begonnen ben met het voeren van lijnzaad, heb ik veel navraag gedaan over de manier van bereiden.
Het bereiden van lijnzaad door toevoeging van kokend water (de snelle manier van Breghje) is aan een kennis van mij aanbevolen door haar dierenarts. Aangezien deze dierenarts deel uit maakt van het dierenartsenteam van een zeer goed aangeschreven praktijk ga ik er toch min of meer van uit dat deze manier van bereiden veilig is.
Volgens mijn eigen dierenarts moet je, als je kiest voor de 'kookmethode', het lijnzaad nadat je het gekookt hebt binnen 24 uur opvoeren omdat er anders blauwzuur vrijkomt.

. Maar tot die tijd....