JaneJansen schreef:Mijn pony van 25 jaar kreeg ook hoefbevangenheid in de winter, gewoon op stal trouwens. Ze stond ws enorm te zweten (oid) van de pijn. Ze was altijd helemaal nat, ook binnen.
Die hebben we 2 maanden op pijnstillers gehad en daarna werd ze ingeslapen.
Ik denk dat je toch iets meer met die hoefbevangenheid zou kunnen doen. DA?
als je even goed gelzen had, had je kunnen zien dat ie ongeveer 4 weken geleden bevangen is geweest, Da is er al meerdere malen bij geweest daarvoor en hij was nu eigenlijk goed. bovendien stond ie niet op stal, maar op nat zand met een schuilstal en enkel hooi, omdat hij van het gras te vet was. ik weet dus echt wel wat ik doe al schjijnen enkele mensen nog steeds te twijfelen. als hij ook echt weer hoefbevangen was geweest, wat dus niet kan, want daar was ie net vanaf, liep ie nu goed, want ik ehb m de afgelopen 4 dagen op pijnstillers gehad en op het moment dat ie hoefbevangen was, reageerde hij daar goed op, nu niet.
trouwens, hij zweet niet, hij is nat van de regen, nogal iets anders lijkt me.
en even ter update, ik kom namelijk net terug: het gaat al stukken beter met m. hij loopt al soepeler en wilde graag de stal uit. toen ik m gisteren erin gezet had, wilde hij helemaal niks. hij is dus al opgeknapt vegeleken met gisteren. niet bevangen dus, hoogstens van de kou. morgen gaat er een stuk haar af en deken op. dan kan ie overdag wat naar buiten en om 4 uur gaat ie dan weer naar binnen. dat lijkt me op dit moment het beste voor m
.

Dus ik denk dat je zeker de goede beslissingen hebt genomen. Veel plezier met je oude kanjertje.