Hoe Sarcoid vaststellen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Hoe Sarcoid vaststellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:20

Als je voor de liverpool cream gaat moet je rekenen op iets van 300 euro en verzendkosten en 5x DA die langskomt om op te brengen (mag je niet zelf doen).

Cryochirurgie (wat niet geholpen heeft) kostte ook rond de 300 euro. En nog een eerste consult bij de kliniek (iets van 80).

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:31

En kan elke DA zomaar op eigen initiatief die zalf bestellen? Of kan je er toch niet buiten om langs een kliniek te passeren. (Want mijn pony op een trailer hijsen en naar een kliniek mee gaan, zie ik nog het meest tegen op.)

Tikt wel aardig aan trouwens, als je zo een paar dingen probeert en de sarcoid komt telkens terug. Zit je als snel boven de 1000.

Wat ik mij ook afvraag. Kan die zalf op elke plek gebruikt worden?
Ik zag op foto wat jij gefabriceerd had om de plek te beschermen. Maar zoals bij mijn pony op z'n koker is zoiets natuurlijk veel minder vanzelfsprekend. Het zit aan de zijkant van zijn koker, bijna in z'n lies. Als hij loopt komt z'n been er wel eens tegen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 11:23

Ik lees hier iets over het papiloma virus.
Zou dit dan iets goed zijn. (of iemand ervaring mee?)

Verutex A. 250 ml.
Helpt tegen wratten en papilloma`s.
Goedaardige gezwellen bij jonge paarden verdwijnen meestal vanzelf bij de pubertijd,
maar bij oudere paarden zijn ze hardnekkiger en moeten ze worden behandeld.
Verutex is speciaal ontwikkeld om deze huidproblemen te verhelpen.
De behandeling bestaat uit de aanpak van 2 kanten, Verutex A. een vloeibare formule
die oraal moet worden gegeven, en Verutex B. een vloeibare formule waarmee u de
wratten of papilloma`s aandept.
Verutex is gegarandeerd dopingvrij.

Wratten of papilloma`s komen veelvuldig voor, meestal op de lippen, rond de ogen, op
de koker of onder de buik.
Als wratten of papilloma`s eraf worden getrokken, veroorzaken ze een bloeding waardoor
ze juist verspreid worden.
Een alternatief voor opereren is Verutex, zowel intern als extern.
Verutex B. kan 2x per dag worden aangebracht, maar bij extreme pijn mag u het vaker
aanbrengen.
Ingrediënten:
Verutex A : Hepar sulphur extract, silicea, causticum, thuya, cantaris, phellandium.
GEBRUIKSAANWIJZING:
2x per dag 20 ml., 12 tot 14 dagen.

VERUTEX 250 ml. van Horsemaster.

http://www.jordenshippo.com/estore/inde ... 1205111723

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:05

Ik was voor de operatie (onder narcose) dik 500 euro kwijt, daarna ca. 230 euro aan Metacam.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:41

Ik denk het niet Mag. Sarcoids gaan zelden of nooit spontaan weer weg. Omdat ze zich ter plekke gedragen als een kankergezwel. Zo worden ze ook behandeld in klinieken. Vandaar bevriezen, bestralen, BCG-injecties of de liverpoolcream (zitten celgroeiremmers in o.a.). Ik heb wel eens gehoord van mensen die er tandpasta op smeerden, maar ultiem blijft onderhuids het gezwel gewoon doorgroeien.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:19

Mijn paard heeft nog steeds zijn Sarcoid en dit is destijds vastgesteld door het nemen van een biopt.
Ik ben toen gaan lezen over dit en kwam via bokt uit bij Liverpoolcreme, maar dit heeft helaas niet geholpen bij mijn paard.
veel geld aan uitgegeven. helaas zit de sarcoid er nog en is er sinds een maand of 2 een 2e knobbel bijgekomen.
Dit is een stevige bult, waarbij één kant is puntig, net alsof het een uitgang is.
Ter controle gedaan bij de DA.
Zelf controleer ik elke week of er iets is veranderd of begint de groeien.
Is er verandering dan trek ik gelijk aan de bel.
En gaan we bezig met een andere middel om de sarcoiden te bestrijden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:33

Dela waar ik benieuwd naar ben is of er contact opgenomen is met Engeland. Want ze stellen de zalf samen o.b.v. van foto's en in overleg met je DA en op basis van het soort sarcoid. Normaal gesproken krijg je nieuwe zalf dan.

Bij mijn paard heeft het branden/snijden niet geholen en de zalf wel.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:16

er zijn destijds wel foto's gemaakt en opgestuurd, samen met de biopt. Dus ik er ga ervanuit dat de zalf daarop is samengesteld.

Maar zoals ze nu zijn, laat ik ze lekker zitten, ze groeien (nog) niet en ze zitten niet in de weg.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:23

ja dat wel, maar als de sarcoid er niet van afgevallen/verschrompeld is dan was de zalf te licht samengesteld en had er een nieuwe moeten komen.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:24

De Sarcoïd was er afgevallen, maar is wederom terug gekomen.
Ik ben gewoon van mening dat de liverpoolzalf dus niet in alle gevallen werkt, helaas geen wondermiddel in mijn ogen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:34

Nee maar niets is een wondermiddel bij sarcoids.
Had je geen zalf over, ik wel nl. Dus dan had je het nog een keer kunnen proberen.

Alternatief is radiotherapie nl.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 10:20

En bevriezing, en lasering, bij fibroblast sacroiden ook nog hormoonbehandeling. Bij ons op de manege is een paardje dat het ook heeft. Zijn hebben eerst hormonaal geprobeerd het op te lossen, daarna met bevriezing. Het is al wel minder geworden, maar ook naar boven gekropen. Het was een derde hals en nu nog maar een kwart, maar het zit ook rond de oren dus het paard heeft een ietwat apart hoofdstel (stuk uitgeknipt, verbandje erom, met vervangen bontje erom. Nu geen frontriem meer). Op dit moment heeft hij er eigenlijk geen last van, zolang je het hoofdstel maar in één keer goed naar achteren trekt (bit is uiteraard ook wat lager gedaan)