Inenten, dierenarts weigert normaal?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

Re: Inenten, dierenarts weigert normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 20:00

Anoeska schreef:
scoopje schreef:
Ik vind het toch niet zoals het hoort. Als de DA het dier niet durft te enten om veiligheidsredenen dan is dat zijn zaak en kan niemand hem ertoe verplichten. maar dan is het voor mij wel: geen enting, geen voorrijkosten. Want dat was toch de hele reden dat die DA moesdt komen?

Als ik jou was belde ik toch even met de praktijk om het over de financiele kant te hebben, want op deze manier ben je niet eerlijk behandeld imo.

Maar de dierenarts is toch gewoon gekomen, dus dan moet je in ieder geval voorrijkosten betalen. Zeker als die andere pony wel geënt is. Zou niet weten waarom je de voorrijkosten niet hoeft te betalen dan?

Ja hier heb ik ook geloof ik al 3 keer in het topic een reactie op gegeven dus dat ga ik ook niet meer doen.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 20:02

merrieveulen schreef:
het omhoog komen is puur een poging tot wegkomen, maar mijn paard is niet gemeen en slaat nooit uit, en gaat ook niet door tot hij los is.

mijn paard begrijpt gewoon niet dat het voor zijn eigen bestwil is en dat het gewoon eventjes moet gebeuren, en ook niet dat het allemaal meevalt. dat krijg je gewoon niet uitgelegd, hij begrijpt het gewoon niet. mijn andere twee paardjes wel, die zijn er ontzettend makkelijk mee. maar deze hebben ook beide geen slechte ervaringen met dergelijke zaken.

Dat is wat ik al de hele tijd zeg, maar wat mensen niet lezen ofzo. Het is geen agressief gedrag. En zoals ik al zei heeft die van mij ook geen leuke ervaringen. Alleen ben ik niet op de hoogte of dat met mannen of vrouwen was aangezien ik m na een stuk of 5 andere eigenaren heb gekocht.
Laatst bijgewerkt door CKdamour op 29-11-08 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:03

een dierenarts heeft een groot probleem als hij geraakt word en bv een arm breekt
dus als hij vind dat het te gevaarlijk word en andere keer wil komen, omdat te pony toch al opgefokt is, kan ik best begrijpen
ik weet niet hoelang hij geprobeerd heeft en hoe de pony reageerde, maar als een beestje eenmaal opgefokt is, word dit alleen maar erger en kan je vaak beter op ander tijdstip opnieuw proberen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 29-11-08 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 20:04

Een arm breken.. dan moet hij uitgegleden zijn in de modder ofzo. Hij kon echt geen arm breken zomaar hoor. Overigens had ik m vast uiteraard. Niet hij. Maar inderdaad... dan probeer je het daarna nog eens.. hij zei gewoon dat ik hem ongeent moest laten.

Nou ja.. ik heb nu dus na een tijdje het hele topic nog eens doorgelezen en heb niet het idee dat het nog enkele zin heeft om hier verder op in te gaan.
Ik was een lange tijd niet ok bokt geweest maar wederom zijn er mensen die het halve topic lezen en reageren op dingen waar allang duidelijkheid over is gegeven... is er weer iemand die niet op een normale manier kan praten.. en gaat het weer over opvoeding (al die mensen hebben vast altijd voorbeeldige paarden en pony's want tja.. alles ligt aan opvoeding). Ik geef in het topic aan dat het voorgaande jaren steeds in 1 keer goed is gegaan. Dus ik kon al een paar jaar mijn pony opvoeden en nu ineens niet meer toch?

Overigens kan ik mededelen dat hij vanaf dat moment bij de dierenarts nog amper aan te raken is en nu ook bij mij bang doet. Dus ik probeer uit te zoeken wat er aan de hand is.

En tja.. wellicht is het wel mijn schuld dat ik dieren (dus zo ook mijn kat) die iets achter de rug hebben juist uitzoek. Kan ze tenslotte ook laten wegrotten in het asiel of naar de slacht laten gaan toch. Boos!
Laatst bijgewerkt door CKdamour op 29-11-08 20:13, in het totaal 3 keer bewerkt

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:10

[ik had niet eens betaald vette onzin
desnoots ent je hem zelf alsk je dat ken en durf, echt zoo een onzin mijn dierenarts had gewoon die spuit er in gedaan, om te enten,

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:12

Sneu voor TS dat de DA je pony niet wilde enten, en een tikje stom van de DA om naast een nerveus dier een spuit klaar te maken.. Had je hem aan de telefoon verteld dat je pony erg bang is?
Mijn arabier heeft het echt niet op Spuiten en dierenartsen en als er gespoten moet worden, dat maakt de DA in de auto de spuit klaar, loopt de hof op waar mijn paardje staat, aan de muur gebonden en ikke ernaast en hij jast er in 1 x (met beleid en hoe het hoort!!) de spuit in. Voordat mijn arabier door heeft wat aan de hand is, zit het er in Haha! en daarna kan er eventueel verder onderzoek of iets dergelijks gedaan worden. Wel zeg ik elke keer als ik bel naar de DA, en het gaat om mijn arabier, dat hij bang is en doortastend behandeld moet worden. Hij is niet vals, hij trapt niet, bijt niet, het enige wat hij doet is steigeren als vluchtgedrag, en verder niets, hij maait ook niet met zijn voorbenen.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 20:16

AngeliqueB schreef:
Sneu voor TS dat de DA je pony niet wilde enten, en een tikje stom van de DA om naast een nerveus dier een spuit klaar te maken.. Had je hem aan de telefoon verteld dat je pony erg bang is?
Mijn arabier heeft het echt niet op Spuiten en dierenartsen en als er gespoten moet worden, dat maakt de DA in de auto de spuit klaar, loopt de hof op waar mijn paardje staat, aan de muur gebonden en ikke ernaast en hij jast er in 1 x (met beleid en hoe het hoort!!) de spuit in. Voordat mijn arabier door heeft wat aan de hand is, zit het er in Haha! en daarna kan er eventueel verder onderzoek of iets dergelijks gedaan worden. Wel zeg ik elke keer als ik bel naar de DA, en het gaat om mijn arabier, dat hij bang is en doortastend behandeld moet worden. Hij is niet vals, hij trapt niet, bijt niet, het enige wat hij doet is steigeren als vluchtgedrag, en verder niets, hij maait ook niet met zijn voorbenen.

Doet die van mij ook niet. Dat steigeren is ook alleen omdat er geen andere optie is voor hem. Echt niet om iemand te raken ofzo. Hij doet het namelijk terwijl ie naar achter trekt en niet terwijl hij naar voren op je af loopt ofzo.
Maar ik had het niet gemeld. Simpelweg dus omdat het vorige keren in 1 keer goed is gegaan. Volgende keer zal ik het dus wel melden. Maar die eerste dierenarts heeft gewoon te lang de tijd genomen met die spuit erbij inderdaad. Hij kijkt dan ook echt zo vanuit zijn ooghoeken.

Maar goed.. wat er nu gebeurde is hetzelfde als wat hij doet met ontwormen. En dat krijg ik in mijn uppie ook nog wel klaar gespeeld. Maar ontwormen heeft ie dus net zo'n hekel aan.