Uit het niets op drie benen lopend?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

happy2014

Re: Uit het niets op drie benen lopend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:35

wat vervelend, maar hopelijk vinden ze nu wel wat het is. Mijn paard heeft ook meerdere hoefzwerengehad. Bij de laatste liep hij ook in het begin stokkreupel, toenweer een paar dagen niet, toen weer wel etc. Vervangende hoefsmid en DA konden ook geen zweer vinden. Ik dacht er zelf ook niet aan, omdat de vorige keer hij kreupel bleef en het nu wisselde.
Toen kwam mijn eigen smid en toch een hoefzweer hoor, hij zat alleen hoog en was er via boven al gedeeltelijk uit. Hij heeft toen van onder hem nog open gemaakt, en toen was het goed!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:46

mijn paard heeft in 3 weken tijd 4 zweren gehad nu heeft hij ook een onsteking aan ze hoefbeentje.ze been was ook niet warm wel dik zo loopt hij goed zo was hij weer kreupel.met een zware antibiotica kuur knapt hij nu op de pus komt er nu vanonderen uit.morgen komt de da nog even kijken.sterkte er mee

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:44

ja de mijne reageerde ook niet duidelijk op het afvoelen van de hoef met zo'n tang, maar de zweer zat onder heel zijn zool... daarom dat ie overal hetzelfde deed.
pijnstillers en ontstekingsremmers kunnen er trouwens voor zorgen dat je bij een hoefzweer schommelende kreupelheid krijgt. was hier ook. de ene dag leek het beter te worden, maar omdat ontstekingsremmers enkel zorgen dat een zweer trager rijpt, blijft de pijn zeuren tot het uiteindelijk toch te pijnlijk wordt en hij weer met zn poot inde lucht staat...

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 13:02

Ach ik hoop serieus op een zweer dat is oplosbaar. En dat was ook waar hun op hoopte...Maar goed blijkbaar hadden ze toch ander beeld..

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:57

ik hoop ook voor je dat het een zweer is, das relatief gezien een peuleschil...ik was toen in paniek, dacht gelijk het ergste (moet ik zeggen dat ik dat altijd bij mijn paard heb...), maar toen het een zweer bleek te zijn, was ik toch opgelucht...zeker als ze niet hoog zitten, is het probleem snel opgelost..

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:01

mijn paardje had t een tijdje geleden ook,
Bleek achteraf kraakbeen weg te zijn waardoor er een pees/of spiertje continu langs een scherp stukje bot ging wat dus ging rafelen en pijn deed.
Met speciale ijzers is dat nu opgelost!
Het heeft wel ff geduurt voordat ze het ontdekten, dierenarts is 3 x geweest heeft 1 x het been verdooft en ze bleef kreupel, toen maar rontgenfoto's gemaakt en daar bleek dat uit.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 18:48

Maar bij mijn paard zijn uitgebreid fotos gemaakt en daar zit alles goed..

Nou idd blijf hopen op een zweer....Hoop dat hij me snel belt vind dit niks hoorr

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:33

Heb je alweer iets gehoord over je paardje?

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 19:39

Ze is thuis Party!!

Geen hoefzweer maar het zit in haar weke delen weet het niet precies..Maar bel morgen even. Ze staat op zware pijnstillers en nu 2 weken boxrust en 2 keer per dag 10 min stappen

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:42

owjeej, dus nog steeds weinig duidelijkheid, klinkt evengoed niet goed of zijn ze wel positief?

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 19:48

Nouja sport kan ze niet meer in en wat verder vooruitzicht is weet ik niet maar hij belde dat ze naar huis mocht en waar het zat maar had drie kinderen om me heen dus heb er weinig van gehoord. Heb der meteen daarna opgehaald Lovers.

Met MRI konden ze het echt duidelijk zien maar behandeling blijft het zelfde en hij wist wel zeker en 1000 euro kan ik ook niet zo ophoese Lachen

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:52

Nou da's weinig goed nieuws zeg Bloos, hopen dat ze snel opknapt en gewoon weer lekker recreatief aan het werk kan dan Lachen

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 19:59

Ach het maakt voor mij niks uit...Als ze kan lopen zonder pijn is alles best ze is voor mij zoveel meer dan rijpony al kan ik er nooit meer op maakt voor mij niks uit dat veranderd niks Lovers

marly1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:51

Chatelaine schreef:
Aan de zijde van de pees binnekant achterzijde zeg maar. En ze is net ander halve maand weer rustig aan het werk na peesschedeonsteking aan het andere been...

Bel DA morgen ochtend zoiezo Knipoog

Maar met hoefzweer heb je toch ook warme/hete hoeven?

hoeft niet altijd, de mijne heeft ook een hoefzweer maar had helemaal geen warme hoef

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:17

Maar goed maakt niet uit het was geen zweer Knipoog