Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
scoopje schreef:Kan dat op stal, scannen? Dan kunnen we met zn allen 1 DA laten komen, dat zou wel handig zijn
Maar het moet vanaf nu uit zijn
scoopje schreef:Dank je Ans.
Ik zie inderdaad niet in wat iemand eraan heeft dat ik nu met een hoop kwaaie woorden per direct van stal vertrek. We kunnen het wel als redelijke mensen proberen op te lossen. Met het slechte weer staan ze nu in het WE toch binnen.
Ik ga na het weekend met haar naar een DA praktijk hier in de buurt en dan wordt ze gescand en wordt het eventueel afgeknepen. Met de rekening trek ik naar de staleigenaar. Ik ga er de andere merrie-eigenaars voorlopig niet bij betrekken. Ik ga tegen hem zeggen dat ik de merrie heb laten scannen en dat het vanaf nu uit moet zijn met die hengst. Als hij akkoord is blijf ik daar; anders zal ik inderdaad een andere stal zoeken.
Moest bllijken dat ze drachtig is dan zal ik hem vragen de rekening te betalen. Dat lijkt me niet meer dan eerlijk gezien ik helemaal nooit op de hoogte gebracht ben van de aanwezigheid van de hengst; laat staan dat ik mijn toestemming gegeven zou hebben, zoals sommigen hier denken.
Verder denk ik persoonlijk niet dat een merrie die in vrijheid gedekt wordt daar schade van oploopt. Mijn paard is de laatste weken veel kalmer geworden in haar gedrag, misschien omdat ze eens goed van de grond geweest is? Ze kan zich maar geamuseerd hebbenMaar het moet vanaf nu uit zijn
Ik hou jullie op de hoogte

Mijn paard staat in een groep van 18 paarden, en ik weet van elk paard wat het is, merrie of ruin. En ja, als er een nieuwe bij komt, dan hang ik er inderdaad meteen onder om te kijken wat het is.