Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikenindi schreef:maar bestaan er geen uitzonderingen? dat er een plant is die GEEN effect op de lever heeft? pfff ik vind het maar lastig hoor
Hannelore schreef:Jeetje wat een verhaal.
Ik hoop toch dat je snel uitsluitsel zult krijgen.
Opvallend is dat mijn vosmerrie hetzelfde heeft aan haar 2 witte achterbenen.
Hetgeen ik op jou foto zie heeft zij ook. Alleen de verdere symptomen zijn niet zo erg als bij jou paard. En zij heeft het altijd erger in de zomermaanden. In de winter heeft ze er weinig tot geen last van. Het is echt een ellende. Je komt er niet vanaf.
Ze heeft 1 maal een olifanten been gehad. Daarna gelukkig niet meer. Maar het irriteert mij dat ze zulke wondjes heeft.
Nou succes met je paard. Hopelijk gaat het gauw beter en weet je wat het is. Ik blijf je topic in elk geval volgen.
Franka_Vosje schreef:Hannelore schreef:Jeetje wat een verhaal.
Ik hoop toch dat je snel uitsluitsel zult krijgen.
Opvallend is dat mijn vosmerrie hetzelfde heeft aan haar 2 witte achterbenen.
Hetgeen ik op jou foto zie heeft zij ook. Alleen de verdere symptomen zijn niet zo erg als bij jou paard. En zij heeft het altijd erger in de zomermaanden. In de winter heeft ze er weinig tot geen last van. Het is echt een ellende. Je komt er niet vanaf.
Ze heeft 1 maal een olifanten been gehad. Daarna gelukkig niet meer. Maar het irriteert mij dat ze zulke wondjes heeft.
Nou succes met je paard. Hopelijk gaat het gauw beter en weet je wat het is. Ik blijf je topic in elk geval volgen.
Is er bij jou wel een diagnose gesteld? Wat zegt een DA hiervan?
Of heb je die er niet bijgehad.
Misschien werkt het bij jou paard wel om zonnebrandcreme met een hoge beschermingsfactor te gebruiken.
Heb je dat al eens geprobeerd?
Bij mij werkt het dus niet, maar volgens mij is hij een zeldzaam geval.
Hoeveel jaar heeft ze het?
Hannelore schreef:Mijn dap houd het op mok. En elke keer als ik erover begin dat ik denk dat het dat niet is is hij het niet met mij eens. Dus ik blijf daarop hangen. We behandelen daar ook steeds zo tegen maar na 14 dagen is het weer terug. Ja zegt hij dan we hebben natte ochtenden in de zomer waardoor mijn paard alsnog natte benen krijgt. Nou amme hoela ze staat pas in de wei als merendeel van de ochtenddauw is weggetrokken.
Dus ja ik lig niet op 1 lijn met hem hierop.
Ik heb nog nooit zonnebrand geprobeerd. Maar ik heb nu weer wondjes en durf die niet zomaar af te sluiten. Welk merk heb jij gebruikt dan? Ik heb toen ook bij de paardendrogist ook die beenlappen gezien. Was voor mij misschien ook een optie. Anders blijf je aan het smeren aangezien ze drie witte benen heeft.
Even een noot. Haar dochter heeft dit ook. En zij is niet vos maar zwart. Dus of het aan vos gen ligt ja zeg het maar.
romeorowan schreef:Zou je het dag en nachtritme niet eens een week kunnen omdraaien?
Dan bedoel ik vanaf 17.30 uur naar buiten tot de volgende ochtend ca. 7.00 uur. En dan overdag op stal. Dan zijn de uren op stal niet overdreven lang en dan kun je kijken hoe de plekken reageren als er geen UV licht bijkomt.
Ik snap dat je dan weer met het probleem zit dat de benen dikker worden.
merrieveulen schreef:@ hannelore, is het geen idee om eens bij een andere DA te rade te gaan? het klinkt een beetje alsof je huidige DA het gewoon niet weet en het niet serieus genoeg neemt om verder te kijken. als ik dan lees wat de DA's van de TS allemaal proberen en uitdokteren... wie weet zou één van de tests die bij het paard van de TS gedaan zijn bij jouw paard wel een oorzaak geven.
mok komt vaak van binnenuit en heeft te maken met factoren als weerstand, voer en dergelijke. daarnaast kán het ook veroorzaakt worden door zaken van buitenaf. nu hebben we het hier niet over gewone mok, ik denk dat je met het nemen van biopten en bloed bijv. wel in de goede richting zoekt. verder heb ik laatst een tip gekregen over een meneer die op basis van haar analyse kan zien of en wat er inwendig mis is. heel apart maar het schijnt een enorm goede te zijn. je stuurt een pluk haar met wortel en al op en dat wordt dan geanalyseerd... misschien is dat iets om in het achterhoofd te houden voor als de reguliere geneeskunde er niet uit komt.
Franka_Vosje schreef:Hannelore schreef:Mijn dap houd het op mok. En elke keer als ik erover begin dat ik denk dat het dat niet is is hij het niet met mij eens. Dus ik blijf daarop hangen. We behandelen daar ook steeds zo tegen maar na 14 dagen is het weer terug. Ja zegt hij dan we hebben natte ochtenden in de zomer waardoor mijn paard alsnog natte benen krijgt. Nou amme hoela ze staat pas in de wei als merendeel van de ochtenddauw is weggetrokken.
Dus ja ik lig niet op 1 lijn met hem hierop.
Ik heb nog nooit zonnebrand geprobeerd. Maar ik heb nu weer wondjes en durf die niet zomaar af te sluiten. Welk merk heb jij gebruikt dan? Ik heb toen ook bij de paardendrogist ook die beenlappen gezien. Was voor mij misschien ook een optie. Anders blijf je aan het smeren aangezien ze drie witte benen heeft.
Even een noot. Haar dochter heeft dit ook. En zij is niet vos maar zwart. Dus of het aan vos gen ligt ja zeg het maar.
Met zo'n houding van je DA kan ik me voorstellen dat je veel aan dit topic hebt.
Ik zou idd niet gaan smeren in wondjes. In jouw geval zou ik nu doorgaan zoals je gewend bent.
Als het goed is trekt het van de winter weer weg, zoals je zei.
Wanneer de zon weer meer kracht krijgt (en dat is al in februari/maart!) dan zou ik die beenlappen proberen.
Lijkt mij ook veel beter dan dat gesmeer.
Ik had deze creme:
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=39754
Ik heb ook hele goedkope simpele voor mensen geprobeerd, factor 30.
Maar daar werd het niet beter van.
Toen heb ik die van de paardendrogist genomen, omdat ik dacht dat dat beter was.
Niet dus, maakte niks uit.
Dus beide zijn denk ik even goed/slecht.
Het nadeel van die humane creme vindt ik dat er altijd parfum en/of alcohol inzit.
Maar goed, het beste is denk ik die beschermers.
Ik zou het echt proberen dit voorjaar als ik jou was.
En ik zou overwegen een andere DA.
Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
Je bent er mooi gefeliciteerd mee dat je er twee hebt. Maar blijkbaar wordt het dus wel doorgegeven. Ik geloof dat zwarten ook het vosgen kunnen hebben. Maar goed Ik heb geen verstand van genetica.