Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
sietssie schreef:Ik rijd 1x per week op een haflinger van mensen die weinig verstand van paarden hebben.
Vorige week zag ik in eens dat de haflinger onder de korsten zat. De korsten zaten op zijn borst,hals,benen,naast zijn staart en bij zijn flank.
Ook is zijn vacht niet glad als normaal. Over zijn ruggegraat lijkt het wel of hij mok heeft.
Ik heb geen idee wat het is.
Dus ik een vriendin gebeld die studeert voor dierenarts alles uitgelgd en zei zegt dat het eventueel rode bloedmijt kan zijn omdat zijn stal grenst aan het hok van de kippen.
Dus ik heb dat netjes gezegd tegen de eigenaren en gezegd dat ze er een DA naar moeten laten kijken.
Nu denkt die eigenar zelf dat het schurft is (wat volgens mij absoluut niet zo is) en heeft dat tegen de dierenarst gezegd.
En de DA zei dat er dan maar verlopen smeerolie op de korsten moet worden gesmeerd.
Nu mijn vraag: is dat NORMAAL?
Ik kan me niet voorstellen dat verlopen smeerolie goed kan zijn voor een paard.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben??
Gr Siets
Pollen schreef:Tuurlijk wel Sietssie, gewoon paard en kind in bad.. (grapje)
Joto schreef:Je kan hem ook wassen met Imavarol als dat mag van de eigenaren, is schimmel dodend en werkt ook goed bij schurft. Overigens verlopen olie is niet goed nee dat klopt, maar het werkt wel.. Je moet het natuurlijk niet op open plekken smeren, en geen deken op doen dan gaat het broeien en dan gaat het wel mis.. Het werd vroeger al gebruikt en nog steeds, bij 1 van onze paarden leek het wel een wondermiddel