OwimPowerrr schreef:Hoi hoi, ik heb een dringende vraag!
Ik kwam gisteravond aan op stal en schrok me kapot...
Afgelopen week had ik mijn paard losgegooid in de bak, en omdat ie zo blij was maakte hij enorme bokkesprongen. Die dag erna liep hij kreupel en vond hij het verschrikkelijk lekker als ik aan zijn kont en bovenrug aan de achterhand zat. Als ik dat deed zakte hij met zijn linkerachterbeen helemaal door!
Dus ik ben toen gaan kijken (want hij heeft verder nooit iets gehad ofzo) op dit forum en daar stonden tips van als je paard kreupel is kan je 't beste even een dag of 5 aankijken en als het dan niet weg is de DA bellen.
De dagen die volgde nam de kreupelheid af, en liep hij alweer prima.
Maar nu kom ik gisteravond bij hem, en zie hem schuren tegen de muur met zijn kont en straart (die nu al aan de bovenkant helemaal kapot is geschuurd). Dus roep ik me vriend om te komen kijken, en vervolgens zien we hem met zijn eigen tanden helemaal naar achter naar het kruis reiken om daar eens flink bijtend te doen krabben!
Daardoor gleed hij constant uit met de achterbenen, en ben ik bezorgd of hij zich niet zal bezeren.
Het is namelijk een groot paard 1.82m dus kan je nagaan hoe lenig een paard moet zijn om zomaar even z'n kruis te krabben (kruis zit op de achterhand bovenop de rug).
Ik zie verder helemaal niks aan zijn vacht, alleen maar wat schilfertjes (wit) verder helemaal niks! Zijn staart is ook helemaal kapot. Had daar die avond ervoor azijn op gesmeerd op advies van een meidje op stal bij ons...
Iemand tips of enig idee van wat het kan zijn???
Volgens mij is dit wat heel anders dan waar dit topic over gaat. Ik zou zelf even een topic openen