Marstall Muesli

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

autumn08

Re: Marstall Muesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:00

Ik heb even een vraagje,

Ik geef mijn paard op het moment een kwart schep Subli Kruiden als beloning na het rijden. Ik heb me echter meer verdiept in de ingrediënten en ben wel geïnteresseerd in de Marstall muesli vanwege het lagere suikergehalte gezien het feit dat mijn pony nogal wat pit heeft.. ik weet ook niet precies wat de hogere suikerwaarden met hem doen, maar wil dus best eens veranderen en zien wat dat geeft.

Kan ik de Marstall dus ook gewoon als beloning geven, en mag dit dan gewoon een kwart schep zijn of mag ik hier dan meer van geven omdat de waarden lager zijn? Zijn paarden hier even gek op als andere muesli's?

Verder zou ik graag willen weten waar deze muesli zoal te koop is. Ik heb hem nog niet eerder gezien hier in de buurt.

Alvast bedankt!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 19:03

Verkooppunten staan op de website Lachen!

Wat voer je voor de rest?
Want als je krachtvoer geeft, zal een kwartje marstall denk ik niet veel uitmaken?

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:06

Twee keer een halve kilo Havens inderdaad... en het nodige hooi.

Ik wil het ook gewoon puur voor de beloning geven, maar heb geen idee wat de energetische waarde enz is en of ik juist bezig ben. Ik pieker echt over dit soort dingen. Tong uitsteken En hij mag natuurlijk zijn mooie appeltjes niet kwijtraken. Knipoog

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 08:28

Ik heb besloten over te gaan op de muesli en het ook als krachtvoer te gaan geven Lachen Ben benieuwd hoe hij het er op doet! Ik ga de Naturell bestellen. Mijn pony wil nog wel een schuren in de zomer.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 08:43

Ik voer nu een aantal maanden de naturell, en het bevalt super. Paarden doen het er prima op en mijn merrie heeft veel minder last van mok.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 08:44

Ok goed om te horen Lachen
Geef je dezelfde hoeveelheid als je eerst gaf met het andere voer of geef je minder?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:22

Ik geef een halve kilo minder per dag.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:28

autumn08 schreef:
Ik heb even een vraagje,

Kan ik de Marstall dus ook gewoon als beloning geven, en mag dit dan gewoon een kwart schep zijn of mag ik hier dan meer van geven omdat de waarden lager zijn? Zijn paarden hier even gek op als andere muesli's?

Als ik naar mijn paard kijk heeft zij hooguit nog maar de helft aan muesli nodig sinds ze Marstall krijgt, van de andere muesli's kreeg ze 2 tot 3 keer zoveel als nu aan Marstall Optimal en ze heeft het er nog nooit zo goed op gedaan als nu! Voorheen kostte het flink wat moeite om haar mooi op gewicht en lekker fit/vol energie te krijgen, maar nu kost het geen enkele moeite meer, terwijl ze nu véél minder muesli krijgt dan voorheen!

Mijn paard heeft appeltjes Knipoog Haha! Dus zij doet het goed op de Marstall Ja