Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Patriciavt schreef:Mijn paard heeft maarliefst 2 duimafdrukken van AllahElke kant van zijn hals 1
Toen ik het zag was ik zwaar verbaast, totdat de eigenaar van mijn paard zijn halfbroertje vertelde dat zijn paard het ook had!
Vervolgens stuurde hij me een foto van beide hun vader, Democraat en welja, Democraat heeft ook duimafdrukken!!
Het schijnt uit arabisch/volbloed-bloed te komen, (Democraat, zoon van Pion en die is weer de zoon van Abgar, welke 100% XX is)
Ik vind t wel stoer, mijn paard is de enige bij ons op stal (uit 150 paarden) die het heeft!!

anneliesdj schreef:Maar wat is nu de echte reden, is het iets erfelijks?
Iemand gefokt met een paard met een deukje? Krijgen die ook veulens met deukjes?
Ik heb er eigelijk nooit bij stil gestaan, heb er ook nooit iets kwaads in gezien. Ben er min of meer van uitgegaan dat het gewoon een soort erfelijk 'gebrek' is, afwijking zeg maar.

Zoals je kunt zien heeft hij er aan deze kant zelfs 2 
. Hij is trouwens ook een Engels volbloed, maar nooit gehoord dat dat er iets mee te maken zou hebben
Steefjevos schreef:Ik wil eerst even een post plaatsen voordat ik ga lezen, dan kan ik ook gelijk het topic terugvinden via mijn berichten:P
Dit vind ik wel boeiend: ik ben het tot een paar jaren geleden niet zo vaak tegengekomen en ik heb heel wat paarden en pony's zien komen en gaan op de manege.
Pas toen ik weer met mijn vader ging rijden bij iemand anders (zo'n 10 jaar geleden) kwam ik voor het eerst een merrie tegen met een deukje in haar bil. Het zit aan de rechterkant, precies naast de staart en halverwege de staartwortel. Dat zou dus niet van een enting komen.
Twee van haar nakomelingen hebben hebben het in iedergeval, ik weet niet of de andere het ook hebben. Eén van de nakomelingen heeft een deukje in de hals.
Ik ben erg benieuwd wat het kan zijn. Binnekort even een overzichtje maken met 'mogelijkheden'.