[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:28

rhino is toch ook herpes?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:01

tylando schreef:
Cashel® Crusader Extended Vliegenmasker

te vinden op de website van http://www.uhg-shop.nl

Wat voor maat heb jij? Ik zoek namelijk ook een nieuw masker voor Niek. Maar bijna alle (deze die ik nu heb niet) zijn te smal op de ogen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:07

de Crusader of Cashel maskers zijn super

ik had de crusader voor Cheyenne met neusflap
en voor Gringo heb ik de Cashel met oren omdat deze UV werend zijn

voor Cheyenne had ik maat Arabian en voor Gringo maat Horse
Afbeelding

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:11

Is er hier iemand die met het neusnetje rijdt?
Ik heb nu de zwarte van de paardendrogist. Dit bevalt goed.
Maar nu merk ik dat het stofje(soort plastic achtig) best ruw is en plekjes veroorzaakt.
Ik heb een haflinger en nu heeft ze een aantal zwarte plekjes rondom der neus.

Voor lange termijn ben ik op zoek naar een netjes dat wat zachter is, met misschien bont of zacht onderlegt. Wie weet waar ik iets soort gelijks kan halen/bestellen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:20

Tylando en Mirjam, zouden jullie eens kunnen kijken wat de afmeting is tussen de twee uiteinden(waar hij dus het breedst is) van de figuurnaadjes bij de ogen?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:21

ik heb er een tijdje mee gereden maar nooit last van gehad en ik had de neusriem niet te strak

ik heb een nieuw set van de PD en ook nog andere neusnetjes

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:24

singasong schreef:
Tylando en Mirjam, zouden jullie eens kunnen kijken wat de afmeting is tussen de twee uiteinden(waar hij dus het breedst is) van de figuurnaadjes bij de ogen?

morgen zijn we naar pretpark in Duitsland en kom ik niet op stal,als ik het niet vergeet zal ik donderdag het opmeten
maar volgens mij staat het op de doos
kan je niks vinden op een site van deze maskers?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:25

mirgino schreef:
singasong schreef:

morgen zijn we naar pretpark in Duitsland en kom ik niet op stal,als ik het niet vergeet zal ik donderdag het opmeten
maar volgens mij staat het op de doos
kan je niks vinden op een site van deze maskers?

Ik zal even kijken.
Veel plezier morgen! Gaat het nog steeds goed met Gringo?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:32

Ik stuur ze even een mail over de maat. Ze hebben wel veel keus!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:34

heb hem vandaag voor het eerst na het bezoek van Sylvia aan de longe gehad
schrok eerst omdat hij erg stijf liep, maar na een tijdje ging dat gelukkig beter
en hij kantelde een paar keer maar niet overdreven veel
wel schuurt hij zijn neus/bovenlip vaak over de grond en hij at zijn peen beetje raar :Y) raar kauwen met scheef hoofd
as dinsdag komt ze weer
heb haar vanmiddag nog gebeld omdat de pillen binnen waren een nalevering en ik even verslag wilde doen
ze was blij dat Gringo het nog zo goed doet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:35

Ik ben begonnen met Puur Pollen. Het werkt al goed! Hij heeft nu de 3e dosis gehad en hij schudt echt minder.
In april begon het weer erger te worden, maar eigenlijk schudt hij het hele jaar door.
Neusnetje werkt ook wel, maar daar gaat hij ook op jeuken. Het zit 'm in de weg denk ik. Dus ik hoop dat het met Puur Pollen allemaal niet meer nodig is :D

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:37

mirgino schreef:
ik heb er een tijdje mee gereden maar nooit last van gehad en ik had de neusriem niet te strak

ik heb een nieuw set van de PD en ook nog andere neusnetjes

Oke, ik zal de pd even mailen om te kijken waar dat setje van gemaakt is, en of het een andere stof is.
Maar haar neusriem zit niet te strak en te los.
het schuift niet, maar ze wil altijd graag schuren vanwege de jeuk na het rijden in haar neus.
Soms houdt ik dat net niet tegen. Verder ben ik blij dat dit een oplossing is om schudloos te rijden ;)
We hebben er lang naar gezocht en was bijna ten einde raad.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:37

Dat is goed nieuws dat hij toch al weer wat mag werken. En fijn dat het ook goed ging!

Ik ben vanmiddag voor het eerst weer gaan wandelen met Niek, ging ook best goed :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:50

singasong schreef:
Dat is goed nieuws dat hij toch al weer wat mag werken. En fijn dat het ook goed ging!

Ik ben vanmiddag voor het eerst weer gaan wandelen met Niek, ging ook best goed :D

:D we zijn al blij met een beetje :j
Sylvia zei ook dat het goed is om hem bezig te houden,haar paard was na 4 dagen rust ook stijf

ik ging wel al wandelen buiten een rondje met grazen van ruim 1,5 uur maar dat is alleen in stap [ en stilstaan :+ ]
als het van de week 30 gr is doe ik niks maar tot 25 gr ga ik longeren

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 07:30

singasong schreef:

ik heb de arabian voor een welsh van 1m44

op de doos staan de maten , welke maat vliegenmasker heb je normaal?
ik had de link doorgegeven en anders weten hun precies welke maat je nodig hebt!
ik vind hem super omdat hij veel ruimte rond zijn ogen heeft.. bij deze webshop betaal je boven de 30 euro ook geen verzendkosten!
ook die zonder oren is UV werend!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:00

mirgino schreef:
singasong schreef:

:D we zijn al blij met een beetje :j
mijn therapeut zei ook dat het goed is om hem bezig te houden,haar paard was na 4 dagen rust ook stijf

ik ging wel al wandelen buiten een rondje met grazen van ruim 1,5 uur maar dat is alleen in stap [ en stilstaan :+ ]
als het van de week 30 gr is doe ik niks maar tot 25 gr ga ik longeren

De moed er inhouden hoor! Elk stapje vooruit is er één ;)

Ze zeggen dat het vandaag weer zo warm gaat worden, voor mij hoeft het niet :n

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:02

tylando schreef:
singasong schreef:

ik heb de arabian voor een welsh van 1m44

op de doos staan de maten , welke maat vliegenmasker heb je normaal?
ik had de link doorgegeven en anders weten hun precies welke maat je nodig hebt!
ik vind hem super omdat hij veel ruimte rond zijn ogen heeft.. bij deze webshop betaal je boven de 30 euro ook geen verzendkosten!
ook die zonder oren is UV werend!

Ik zag het ja van die verzendkosten.
Normaal gesproken moet ik een full hebben vanwege zijn kaken en breedte bij de ogen maar in de lengte heeft hij cob nodig.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:15

tylando schreef:
ik merk wel dat het bij vidar echt de pollen zijn...als hij op vollere weiland staat briest ie veel meer..vandaag stond hij op het kalere weiland en ik heb hem niet gehoord!

Dat zelfde zie ik nu ook bij mijn paard. Op "kale" wei niets aan de hand, zo gauw ik dmv stripbegrzing gras bij geef dat in het zaad staat = briesen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:54

appie ook hoor,die staat dan op kale wei,maar als ik hem aan de hand laat grazen in het lange gras dan ie ie ook flink aan het briesen.

ik heb gisteren even gereden in de bak,maar na een tien minuten werd het wel te stoffig en begon hij daardoor ook meer te briesen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:43

Ik zag het ja van die verzendkosten.
Normaal gesproken moet ik een full hebben vanwege zijn kaken en breedte bij de ogen maar in de lengte heeft hij cob nodig.[/quote]

je hebt tussenmaten ...vidar heeft een heel smal hoofdje....normaal heeft ie maat pony, bij deze maat cob, dus mss heeft jouw paard 1 maatje groter nodig.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:21

Grappig, de chinese kruiden komen nu overal naar me toe. Toeval ????
In de laatste ROS staat er een artikel over en ook in een boek wat ik gisteren opensloeg --> TCM kruiden.

Spirulina schijnt ook vaak heel goed te werken tegen allergieen bij paarden volgens dat boek. In een test die ze hadden gedaan bij 8 paarden, knapten alle 8 die paarden enorm op van de spirulina. Mn voor luchtweg gerelateerde allergieen, geloof ik.
Heeft iemand daar ervaring mee ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:45

Maris schreef:
In de laatste ROS staat er een artikel over en ook in een boek wat ik gisteren opensloeg --> TCM kruiden.

Spirulina schijnt ook vaak heel goed te werken tegen allergieen bij paarden volgens dat boek. In een test die ze hadden gedaan bij 8 paarden, knapten alle 8 die paarden enorm op van de spirulina. Mn voor luchtweg gerelateerde allergieen, geloof ik.

Nee, geen idee.

Heb je je paard wel eens op de Respi compositum gehad? Als je eerst dingen zelf wilt proberen zou ik hem daar eens een poosje op zetten.
http://www.holistischdierenarts.nl/luch ... onics.html

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:39

Nee, dat heeft hij nog nooit gehad. Maar ik denk ook niet dat hij last heeft van zijn luchtwegen ....

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:49

Maris schreef:
Nee, dat heeft hij nog nooit gehad. Maar ik denk ook niet dat hij last heeft van zijn luchtwegen ....

Wat denk je dan dat het is?
Pas had je het toch nog over 'benauwdheid/ kortademigheid/hoesten', of was dat het paard van Ellepel?
Respi comp. is ook inzetbaar bij allergiën (staat in de bijsluiter ;) )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 06:17

Maris schreef:

ik :D
ik slik zelf spirulina,maar ik heb ook bronchitis en merk daar geen verschil in!
ik heb het wel aan de paarden gegeven,maar heb er nooit verschil in gemerkt.
moet wel zeggen dat ik toen geen hoestende paarden had.

ik heb schwarzkümmelöl besteld voor appie.
hier staat wel info:
[EA-CO] Last van ALLERGIE, HOESTEN, (zomer)EXCEEM, STOFWISSELING??

ik had van meerder mensen goede berichten er over gehoord wat betreft de bronchitis,dus ga ik dat proberen.
heb gisteren gereden, schudvrij,maar merk dat het losse zand in de bak hem we wat dwars gaat zitten