[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:07

Als je colosan hebt zou ik dat even geven..Heel veel sterkte

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:20

Wat heftig Idefix... hopelijk heb je snel duidelijkheid en knapt hij op! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:25

Sterkte idefix! Maar ik zou koliek nu echt voorop zetten tegenover de diarree. Niet aan de diarree denken wat medicijn gebruik betreft en het wel in je achterhoofd houden dat sommige verstoppingskolieken ook diarree kunnen geven , want dan komt letterlijk alleen het water er nog langs.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 00:12

Sterkte Idefix

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 00:15

Ah nee, heel veel sterkte Idefix! Wat een nachtmerrie zeg.. zou de diaree dan van een verstopping kunnen komen die er zo lang sluimerend gezeten heeft? Hoe gaat het nu met jullie?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 00:44

Veel sterkte Idefix. Ik denkt aan jullie. Y;(

Ethelate schreef:
@ Idifix, aah nee, wat zielig dat er ook nog koliek boven op komt.
Antibiotica heb je in allerlei vormen, ik zou dan niet voor de orale maar voor de variant die in de spier gespoten moet worden (als die ook helpt tegen de oorzaak natuurlijk). Heb die helaas vaak moeten spuiten en ja, stijve spieren maar nooit diarree of iets anders als bijwerking gehad. Ondertussen gelukt om meer soorten voer aan te kunnen bieden?

Alle antibiotica kunnen diarree als bijwerking geven, ook als ze via spier of bloed gegeven worden. Heeft te maken met hoe ze werken.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:44

De kolieken is echt door de diarree .. ongelofelijke spasmen in zijn darmen. Heeft uiteindelijk gisteren toch antibiotica gehad, en nog een product en pijnstilling en buscopan. Ben vannacht terug gaan controleren dierenarts terug moeten bellen voor extra pijnstilling.

Ook nog steeds geen mest wel erg winderig plots. Maar ben juist daar geweest en is nog steeds onrustig opstaan, liggen, opstaan liggen'.. geef hem wortels en koekjes dat is geen probleem. Kan ik iets anders geven mss zijn wortels niet goed ? Maar ben al blij als hij iets binnen heeft het zal vandaag erop of eronder zijn. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:13

Eet hij slobber? Dat lijkt me minder zwaar dan wortels, en doordat het al geweekt is ook minder kans op verstoppingen dan met droog voer.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:22

En massagetips ? Hij graast ook mag dat ?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:51

Denk dat de dierenarts het beste kan adviseren wat hij wel en niet mag.
Ik zou in zo'n situatie vooral blij zijn met alles wat hij wil eten.

Massage kan altijd helpen, al is het maar om hem te laten ontspannen. Zou de buik & omgeving met rust laten, maar juist zijn hals lekker los masseren. Heel veel sterkte!

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:00

Idifix ik hoop dat alles snel beter is. Ik lees dat je vab belgie bent. Ik heb ook even gesukkeld met mijn merrie met diarree en kolieken. Want mijn merrie toen wel wilde eten en dan ook het enige was de all in one soup van de aveve. Dat was een ruwvoer vervanger en het enige dat erin ging. En een tijdje later wilde ze dan ook de slobber van st hyppolyt eten. Misschien dat hij dit ook wilt eten. Ik deed er dan na een tijdje ook wortels en appels in en dan at ze nog beter. Maar ik kreeg er ook geen hooi enzo in. Gras wel. Dus dan maar laten grazen zodat er toch iets inging. Ik hoop dat hij snel beter is

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:21

Die slobber heb ik staan kan dadelijk nog eens proberen maar denk het niet dat hij zal willen. Overigens als ik hem uit haal gaat hij niet liggen want is beton maar zodra in de stal wel dus ..

Binnen een uur komt de Da terug voor pijn stilling maar heb voor mezelf uit gemaakt dat als het vanavond niet beter is het einde verhaal is. Hij ziet af nu dat wil ik niet.

Ja hij laat wel veel windjes nu maar verder ..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:20

Maak je de slobber wel met warm water dit kan voor sommige paarden een wereld van verschil zijn. Met koud water word hier ook minder gretig gegeten.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:34

Ik zal duimen. Wat bij mijn merrie soms ook hielp was appelen en wortels blenden in hele kleine stukjes tot puree toe en dat onder de slobber doen. Door een grote hoeveelheid eronder te mengen at ze ook heel goed. Wortelen en appels zijn haar leven daarmee.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:11

Sterkte hoop dat t goed komt :(:)

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:23

Heel veel sterkte idifix. Mijn duimen draaien.

Ik ga terug de bodybuilder van mijten opstarten bij mijn merrie merkt dat ze toch ietsjes terug invalt. Dus hopen dat we ze terug op goed gewicht krijgen. En dat werkt enorm goed die bodybuilder

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:48

Klinkt inderdaad goed maar kan op de site alleen de tekst vinden, geen complete ingrediënten lijst.
https://www.mijten.be/nl-nl/hippalgo-bo ... 20295%2001
Ook de pdf toont leuk rijtje opsommingen, maar ik wil graag weten wat er in zit :+
Is die wel ergens online beschikbaar?

Idifix, hoe gaat het?

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:09

Op voervergelijk staat iets meer dacht ik maar ook niet alles. Anders zal ik morgen eens kijken op het etiket aan de zak of daar meer opstaat. Dan zal ik er een foto van trekken. In iedet geval ik vind het een super product

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:16

Nog steeds opstaan liggen opstaan en geen mest... Wil niets anders eten dan wortel.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:50

Idifix en als je het mengt met iets en dan in kleine stukjes de wortel doet?

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:51

Heeft de DA ook geen suggestie wat je nog kan proberen?

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:24

Sterkte idifix. Wat ontzettend naar allemmaal.Ik heb geen goede raad, kan alleen duimen voor jullie.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:41

Peachy schreef:
Idifix en als je het mengt met iets en dan in kleine stukjes de wortel doet?

Ik denk niet dat dat zal pakken zijn eetlust was ervoor al slecht he. Een banaan wil nog wel eens lukken maar is dan weer zo suiker vind ik. Mijn st hyppoliet vitamine brokjes neemt hij ook nog wel in, mja is geen eten he.
Heb straks nog alles eens aangeboden wat ik heb staan .. mja. Dierenarts komt trouwens voor de nacht opnieuw pijnstilling en buscopan geven omdat hij vindt dat we het minstens 3 dagen moeten geven. Dus morgen niet beter is einde verhaal.

Prascend heeft die intussen niet meer gehad heeft volgens mij ook geen zin.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:34

Mag je wel eten geven nu ?
Buscopan legt de darmen stil, dus meestal mogen ze dan niet eten.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:38

Als hij wel mag eten zou ik gewoon banaan geven. Tenzij hij acuut bevangen is natuurlijk, maar zo niet dan doet een banaan echt niet zoveel kwaad.