maralyn schreef:Middelen met permerthrin er in.
Ik had gevraagd naar ervaring met z itch
zit het daar ook in want dat is ook nl alleen verkrijgbaar via de DA
En bij mij op de kliniek zeiden ze ook dat je een aantekening in je paspoort kijgt
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jessie84 schreef:maralyn schreef:Middelen met permerthrin er in.
Ik had gevraagd naar ervaring met z itch
zit het daar ook in want dat is ook nl alleen verkrijgbaar via de DA
En bij mij op de kliniek zeiden ze ook dat je een aantekening in je paspoort kijgt
Ginootje schreef:Bedankt voor de reacties dat doen we dan maar nietMijn deken trof ik gister zo aan
[ [url=m/L93KVA.jpg]Afbeelding[/url] ]
lissie_zigor schreef:Hey even een vraagje,
Ik ben net begonnen met het gebruiken van hypo-eczema maar hij heeft zich vandaag helemaal kapot geschuurd (alles ligt open ook onder zijn buik en op zijn hoofd dat is nieuw). Kan dat komen door het gebruik van hypo-eczema dat hij daar allergisch op reageert?
Vorig jaar had ik zijn eczeem vrij goed onder controle met het insmeren van cocos olie (onbewerkt) en en sprayen van verdunde azijn. Dit ga ik nu dus ook weer oppakken want dat werkte best wel goed.
Wel wil ik er iets nieuws naast proberen en ik heb het liefst zo natuurlijk mogelijke producten omdat hij gewoon heel snel allergische reacties heeft.
Naast zijn ZE heeft hij ook pollen allergie, hier heb ik 'puur pollen' voor wat echt fantastisch werkt (nergens last van).
Ik zag nu dat het merk 'puur' ook 'puur allergie' heeft, misschien dat ik dat wel kan proberen... iemand ervaringen ermee?
Jotoma schreef:lissie_zigor schreef:Hey even een vraagje,
Ik ben net begonnen met het gebruiken van hypo-eczema maar hij heeft zich vandaag helemaal kapot geschuurd (alles ligt open ook onder zijn buik en op zijn hoofd dat is nieuw). Kan dat komen door het gebruik van hypo-eczema dat hij daar allergisch op reageert?
Vorig jaar had ik zijn eczeem vrij goed onder controle met het insmeren van cocos olie (onbewerkt) en en sprayen van verdunde azijn. Dit ga ik nu dus ook weer oppakken want dat werkte best wel goed.
Wel wil ik er iets nieuws naast proberen en ik heb het liefst zo natuurlijk mogelijke producten omdat hij gewoon heel snel allergische reacties heeft.
Naast zijn ZE heeft hij ook pollen allergie, hier heb ik 'puur pollen' voor wat echt fantastisch werkt (nergens last van).
Ik zag nu dat het merk 'puur' ook 'puur allergie' heeft, misschien dat ik dat wel kan proberen... iemand ervaringen ermee?
Staat je paard onder deken en zijn de smeersels extra?
lissie_zigor schreef:Hey even een vraagje,
lissie_zigor schreef:Jotoma schreef:Staat je paard onder deken en zijn de smeersels extra?
Na jaren een deken gebruikt te hebben ben ik sinds vorig jaar gestopt met de dekens. Zigor is 2 jaar geleden overgestapt naar metazoa voer en dat heeft een hele hoop geholpen.
En met een deken om vielen zijn manen er gewoon uit ik denk omdat het op den duur gewoon verstikt..
Plus het feit dat wanneer ik jeuk heb op mijn arm en ik ga krabben op mijn mouw dan krab ik veel harder en langer dan dat ik dat op mijn blote huid doe...
Dit waren voor mij wat redenen om te stoppen met dekens.
Het ging ook een stuk beter vorige zomer jeukte hij wel maar niet meer tot bloedens toe.
Nu wil ik dus weer hetzelfde als vorig jaar doen omdat dat zo goed ging maar wil er wat nieuws bij proberen om te kijken of het nog beter kan worden:)
[/quote]Citaat:[quote/]Oke, maar even terug naar de basis. Bij zomereczeem reageert het paard (op het slijm van) op knutten. Dat is de oorzaak van de jeuk. Deze oorzaak (knut) kan je bestrijden door de deken want dan kan de veroorzaker er niet meer bij. Je voorbeeld met harder schuren doordat er een deken op zit, gaat niet op, want hij voorkomt dat er jeuk komt. Mijn ervaring is ook juist dat de dekens staart en manen bespaart doordat er stof tussen zit.
Als jouw paard met ander voer geen jeuk meer heeft, vraag ik me af of de oorspronkelijk oorzaak wel bij de knut ligt. Oftewel, ik vraag me af of je paard wel ZE heeft.
Sinds vorig jaar verstikken de manen hier helaas ook. Maar liever wat minder manen dan constant jeuk en tot bloedens toe kapot schuren.
_PatriciaH schreef:lissie_zigor schreef:Hey even een vraagje,
Hippo Ex Cema gebruik ik vanaf 1 maart maar zie totaal gen verschil, ja in zijn doen en laten zeker wel... hij is sloom en eet bijna niet. Staat levenloos op de paddock en af en toe wil hij wel spelen met zijn vriend maar niet zoals anders. Als hij mee mag dan gaan de oortjes er wel op maar toch anders dan anders, ook qua schuren merk ik geen verschil.. weet niet of ik het hele seizoen door ga. Pony is niet de pony die ik ken..