[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:07

Ik doe de monnikspeper door wat muesli met de andere supplementen en wat water. In het begin werd het met lange tanden gegeten maar ondertussen gaat het er prima in.

Van de week opnieuw bloedonderzoek laten doen. Vorige keer was de ACTH 14,5 waarna we de dosering omlaag hadden gedaan (paard werd depri van de prascend) en nu 3 maanden later is de ACTH 30.
Wanneer zouden jullie opnieuw laten testen? Over 3 maanden is het eind juli, en dan begint de seasonal rise net. Is het dan niet beter om middenin de seasonal rise te testen of juist pas er na?

Anoniem

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:28

Ik zou het in dezelfde periode doen als dat je de 1e test hebt gedaan

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:21

De uitslag van Quince zijn ATCH waarde was goed! Hij gaat dan ook als een speer *\o/*

Verder ben ik erg druk, ik zal het jullie hier ook even vertellen:

Ik ben op dit moment erg druk met het opzetten van mijn webshop. Ik heb vorige week namelijk het dealerschap van Ariat binnen gesleept! *\o/* *\o/*
Nu heb ik besloten om alle social media van de zaak alvast online te gooien, zodat ik ook via dat kanaal kan communiceren. Man wat een drukte!!
In minder dan een dag tijd meer dan 100 likes op de Facebook pagina en vandaag na 2 dagen online, al meer dan 170! *\o/*

Dus je snapt het al: druk, druk, druk! :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-14 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Na overleg met Mayflower spam verwijderd uit bericht

Rinomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:17

Hoi Hoi,

Heeft er iemand informatie over de erfelijkheidsgraad van Cushing.
Misschien staat het ergens in dit topic vermeld, maar dan ben ik nog wel even zoet om 200 pagina's door te spitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:25

Bij mijn weten is die er niet Rinomia, maar waarom vraag je dat , als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:10

Goed nieuws, Mayflower !
En gefeliciteerd met de deal met Ariat ! Ik zou ook wel zo'n paar mooie laarzen kunnen gebruiken :D
Enne...als ik ze bij jou bestel, stuur je mij dan ook een doosje van die goedkope prascend bij ? :') :')

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:44

Volgensmij heeft erfelijkheid er wel mee te maken.
Volgensmij is de vader van mijn fjord eraan overleden ( reden van inslapen) en ben ik ook een broertje van hem hier ergens in het topic tegengekomen. Dus anders is het wel erg toevallig.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:45

Mayflower, gaaf!!
Hoe hoog was de waarde?

Ik ga je liken op FB. ;)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:32

Hey, weer een vraag van een meelezen. Laatste tijd eet haf zijn voer (cavalor fibreforce) amper op. Ik twijfel heel erg of ik hem wel op dit voer moet laten staan of iets anders moet gaan geven.

Wat voeren jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:21

Die van mij leven grotendeels op hooi, mijn krachtvoer is zo weinig dat is puur en alleen om alle poedertjes er in te krijgen en dus niet noemenswaardig, maar ik geef meestal de dieet muesli van subli, of de easy mix van een ander merk.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:26

Ja bij mij gaat het ook om een handje om zijn supplementen door heen te doen maar dit eet hij dus niet meer. Zit in die subli dieet musli weinig suiker?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:28

Ik geef nu trouwens ook een handje slobber voor een poeder. Nu bedacht ik mij zijn zemelen dan niet beter?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:38

Dat is zeker beter, in slobber zit veel suiker en zetmeel, iets wat ik mijn pony niet zal geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:40

Ash_ schreef:
Ja bij mij gaat het ook om een handje om zijn supplementen door heen te doen maar dit eet hij dus niet meer. Zit in die subli dieet musli weinig suiker?

weet ik zo uit mijn hoofd niet meer, sorry, maar dat zou je toch heel makkelijk online moeten kunnen vinden? Welkoop verkoopt het...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:57

In de dieetmix zit weinig suiker, maar het laagste blijft de Fiberforce.
Die van mij is er ook niet weg van, maar ze heeft pech.

Gaat alleen om de vorm wanneer de hele stal gevoerd wordt en zij niet overgeslagen wordt. :P

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:25

ohjajoh6 schreef:
Ash_ schreef:

weet ik zo uit mijn hoofd niet meer, sorry, maar dat zou je toch heel makkelijk online moeten kunnen vinden? Welkoop verkoopt het...

Voer met weinig suikers : http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... tmeel.html

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:53

Hou me vast!!!

Die merrie van mij is helemaal *\%/* *\%/*
Schoot er 2x van tussen vandaag, keek naar alles, draven!!!! Zat als een stoeltje. Ze voelt zich echt goed en het lijkt nog steeds een stijgende lijn te hebben. Vandaag was iets overdreven want behalve rustig meeliften kon ik weinig doen :roll:

Ik geef haar nu bijna 2 maanden 3/4 pil (ga het zo even nazoeken voor de zekerheid) maar zou dat inhouden dat ik naar een halve kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:04

Geef jij wel magnesium dan Dimple? En hoe zwaar is je paard dan eigenlijk? Ik denk dat dit meer met de i.r. te maken kan hebben, als ze dat heeft hoor, maar omdat ik je ook hoorde klagen over het te zwaar worden van lucht etc. en als ze dan nu weer lekker bijtrekt qua gewicht en jij dus ook weer wat meer met haar kan doen, loopt het conditie peil natuurlijk net zo snel lekker weer op...
Ik ging van de week fietsen met MiniMe en paasei was letterlijk niet te houden! Die loopt echt alle arabieren en mijn eigen tuigtank eruit op moment, poeh wat gingen we hard...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:09

Ik denk dat ze ongeveer 500/550 weegt. Heb een foto gemaakt van de week. Zal hem zo even posten.
Ze is stabiel qua gewicht nu. Ze gaat 4 uurtjes op kale weide. Haar vriendin mag even niet in het hoge verse gras en dus staan ze samen.

Ik geef geen magnesium bij. Dit omdat ik die Balancer geef. Maar het is wel iets wat ik even in de gaten ga houden. Bij het bloedonderzoek was magnesium ook goed.
Het is gewoon een hele snelle merrie en ik was ook eigenwijs om met deze wind buiten te gaan rijden. Maar ik heb geen zin om met haar gedrag rekening te houden. Ze leert het maar.

Kan het ook zo zijn dat ze gestresst is en daarom zo heftig reageert en dus wellicht de 3/4 pil te laag is?? Kan dat ook?

Morgen maar eens kijken hoe de pet er voor staat. Vorige week deed ze het super, niks aan de hand, dus zal ook met wind te maken hebben gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:17

Ik denk niet dat dit met de hoogte van de prascend te maken heeft hoor, maar dat ze zich gewoon weer een beetje als vanouds gaat voelen?
Mijn grote paard is ook zon hittepetit en het is nu echt niet dat de magnesium er ineens een mak lam van maakt, helemaal niet zelfs, maar het haalt wel het scherpe er van af en het zichzelf letterlijk verliezen in haar angst + zweer ik erbij ivm harde manenkammen, hb, sb etc. vandaar dat dus mijn kleine het ook dagelijks krijgt...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:27

Thx voor je uitleg.
Mijn merrie heeft niet echt de typische IR verschijnselen dus ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen.
Maar ja........niemand dacht dat ze cushing had totdat het tegendeel was bewezen.

Ik ga er maar vanuit dat ze zich goed voelt :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:48

Merrie hoe ze nu is:

Afbeelding

Buikje had ze als 3 jarige al wat hangen zag ik op oude foto's :=

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:41

Dimple schreef:
In de dieetmix zit weinig suiker, maar het laagste blijft de Fiberforce.
Die van mij is er ook niet weg van, maar ze heeft pech.

Gaat alleen om de vorm wanneer de hele stal gevoerd wordt en zij niet overgeslagen wordt. :P

Zal hij dat niet een te k krijgen aan vitamine en mineralen of geef je een supp. bij? Ga zowieso over op zemelen. Hopelijk eet hij het.

Afgelopen week shoot gehad met mijn PPID paard. Hij ziet er steeds beter uit!
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7637_n.jpg

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:23

Ik geef de Balancer van Jepaardfitengezond (of gezondenfit.........kan ook) :')
Ze doet het daar super op, glanst aan alle kanten, hormonen schieten haar uit de oren en ze voelt zich echt goed.
En ze krijgt echt maar weinig Fiberforce (denk in totaal over de hele dag in volle maatschep verdeeld over 3 porties)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:26

Zo ziet Illo er momenteel uit. 20 mei wordt hij 26. Hij heeft zowiezo al 10 jaar Cushing.

Afbeelding