[INFO] hoestende paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:29

Ik koop 100 ml zoutoplossing voor eh ik geloof 2 of 3 euro bij de gewone mensen apotheek

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 07:09

Gedestilleerd water haal ik bij de hornbach. Per 5 liter 2€ ofzo. Zoutoplossing gewoon bij Flexineb zelf. Dat is toch niet zo duur? Ik doe echt wel een paar maanden met een flesje

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 08:48

Ik haalde beiden bij de apotheek voor mensen. Ik begreep wel dat je eigenlijk kleinere ampullen moet hebben omdat je de zoutoplossing niet zo lang na openen moet gebruiken. Ivm steriliteit zeg maar. Iig voor mensen geven ze dat advies.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:15

Tancreda4 schreef:
Ik haalde beiden bij de apotheek voor mensen. Ik begreep wel dat je eigenlijk kleinere ampullen moet hebben omdat je de zoutoplossing niet zo lang na openen moet gebruiken. Ivm steriliteit zeg maar. Iig voor mensen geven ze dat advies.

Dat heb ik ook begrepen, en daarom maak ik de zoutoplossing zelf. Ik maak telkens 100 ml. Overigens met gedemineraliseerd ipv gedestilleerd water.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:38

Sandra_H schreef:
Tancreda4 schreef:

Dat heb ik ook begrepen, en daarom maak ik de zoutoplossing zelf. Ik maak telkens 100 ml. Overigens met gedemineraliseerd ipv gedestilleerd water.

Ja daar zat ik ook naar te kijken.
Wat is nou het grote verschil tussen die 2 watersoorten eigenlijk ?

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 00:43

Ik heb nog een andere vraag.
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van colloidaal zilver of Silva plex?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 02:54

Staat er op die kant en klare een datum?

Heb een flesje, maar is etiket niet meer leesbaar van.

Heb steeds zelf gemaakt volgens een recept met gekookt water, maar bij de kant en klare NaCl toch minder zout aanslag.

Had nu wat infuuszakjes. Zuig het op met een naald, dus inhoud blijft in principe afgesloten.

Ben vrijdag bij de apotheek en wilde weer meenemen. Sowieso wel makkelijk om in huis te hebben. Mijn man heeft op advies van tandarts ermee gespoeld na een abces.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 07:47

fluffyfox schreef:

Ja ik. Ik heb dat een aantal keren gebruikt bij mijn ruin. Ik begon dan twee keer per dag 10 ml gedurende 10 dagen met silvaplex(als er wit dik snot uit kwam, want dat was een teken dat er een beginnende ontsteking zat) en daarna 10 dagen twee keer per dag 20 ml zout oplossing. Na de eerste 10 dagen silvaplex zag ik echt duidelijk verschil! Snot was weg en hij had duidelijk meer lucht en zat ook weer veel beter in zijn vel. De 10 dagen zoutoplossing deden hem daarna ook goed. Ik heb hem nu met de vorst droog hooi gegeven maar ik zie nog geen snot, maar ik ga wel voor de zekerheid met zoutoplossing weer vernevelen. De silvaplex had toen wel echt ervoor gezorgd dat de ontsteking weg ging. Ik vind het echt fijn spul! Maar ik durf niet te zeggen of het ook werkt als je in een verder stadium zit(groen snot).

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 08:07

Samantha89 schreef:
fluffyfox schreef:

Ja ik. Ik heb dat een aantal keren gebruikt bij mijn ruin. Ik begon dan twee keer per dag 10 ml gedurende 10 dagen met silvaplex(als er wit dik snot uit kwam, want dat was een teken dat er een beginnende ontsteking zat) en daarna 10 dagen twee keer per dag 20 ml zout oplossing. Na de eerste 10 dagen silvaplex zag ik echt duidelijk verschil! Snot was weg en hij had duidelijk meer lucht en zat ook weer veel beter in zijn vel. De 10 dagen zoutoplossing deden hem daarna ook goed. Ik heb hem nu met de vorst droog hooi gegeven maar ik zie nog geen snot, maar ik ga wel voor de zekerheid met zoutoplossing weer vernevelen. De silvaplex had toen wel echt ervoor gezorgd dat de ontsteking weg ging. Ik vind het echt fijn spul! Maar ik durf niet te zeggen of het ook werkt als je in een verder stadium zit(groen snot).

Ok. Ja ze zeggen dat het werkt tegen ontstekingen. Mijn pony heeft zeer waarschijnlijk ook pollen allergie en dat is een allergische reactie gevolgd door ontsteking als ik mij niet vergis. Dus dacht wie weet is dat dan nog slim om te gaan gebruiken...
Verder nog mensen?

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 08:28

Hier ook ervaring met silvaplex. Dat is trouwens geen colloidaal zilver, maar gechelateerd zilver. De zilverdeeltjes zijn nog fijner als bij colloidaal.
Ik heb dat eigenlijk altijd standaard in huis. Zodra er weer wat probleempjes komen nevel ik hem daarmee en dan is het eigenlijk altijd binnen de kortste keren weer over.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:02

Sandra_H schreef:
Hier ook ervaring met silvaplex. Dat is trouwens geen colloidaal zilver, maar gechelateerd zilver. De zilverdeeltjes zijn nog fijner als bij colloidaal.
Ik heb dat eigenlijk altijd standaard in huis. Zodra er weer wat probleempjes komen nevel ik hem daarmee en dan is het eigenlijk altijd binnen de kortste keren weer over.

Dit is precies waar ik naar zocht!
Het zijn kleinere deeltjes. Aha, super.
Dan ga ik dat bestellen
Heel erg bedankt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:50

Ik heb nog een vrijwel volle respulmin staan ter overname voor lief prijsje. Ik heb het toen gekregen voor m'n merrie maar het bleek uiteindelijk dr kies te zijn. Is begin november open gegaan.

Silvaplex klinkt wel interessant. Is dus ook mee te vernevelen met de flexineb? Moet dat dan nog verdund?

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:29

Tancreda4 schreef:
Ik heb nog een vrijwel volle respulmin staan ter overname voor lief prijsje. Ik heb het toen gekregen voor m'n merrie maar het bleek uiteindelijk dr kies te zijn. Is begin november open gegaan.

Silvaplex klinkt wel interessant. Is dus ook mee te vernevelen met de flexineb? Moet dat dan nog verdund?

Ik gok dat je het moet verdunnen. Maar zal dat vragen sowieso.
Heb een probleempje met m’n flexineb momenteel. (Geeft geen einde programma meer aan opeens)
Maar die service is zo goed, er is nu een vervangende unit onderweg al.
Het kost allemaal wat, maar de service is er altijd wel naar gelukkig ook.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:56

Ik val weer even binnen ik heb een vraag over het hooi weken, hoe lang moet je dat doen voor het beste resultaat?

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:24

Bodegraven had mij uitgelegd dat weken van hooi eigenlijk heel slecht is vanwege de bacterie groei die dan ontstaat. Dan heb ik het over uren onder water laten staan. Ze vertelde mij dat ik het hooi alleen onder hoeft te dompelen en dan geven. Dit doe ik nu al 4 jaar zo en dat gaat goed. Hij heeft een stofallergie en had met de baltest een ontstekingswaarde van 57%. Daarnaast ook een pollenallergie, maar de stof in het hooi was echt funest bij hem.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:00

Oke dan ga ik het weken, met die kou kon ik het niet nat maken dus helaas gisteren prednison moeten geven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:39

Hoe ziet de silvaplex eruit? Ik hoor en lees vaak goede dingen, maar heb er een vreemd beeld bij waar ik even vanaf moet. (gesmolten zilver )

Als nu de pollen komen, wil ik ook even vernevelen met iets extra's.

Kwam ook nog tegen; Nebulin, Myconal, Inhal en Immuno San. Allen nog nooit gebruikt.

De merrie van 28 heeft 2x een hoest gehad. Vorig jaar was dat tijdens voorjaar en hielp vernevelen erg goed, maar was met medicatie en wil het nu voorkomen, ondersteunen etc. Ze wordt toch iets ouder en haar longen zijn niet 100% Ze is wel super fit en in goede conditie verder.

De ruin van 23 gaat nog steeds redelijk goed en hoest vrij weinig. We vernevelen hem sws met regelmaat. Hij heeft alleen weleens rond de schemer en of begin van de nacht een hoest. Daarom vernevelen we altijd vrij laat.

De ruin die is ingeslapen en echt afwijkende problemen had, had dat ook heel opvallend.

Maar eerlijk hield ik nu tijdens opeens die warme dagen wel even mijn hart vast. Zo een grote overgang zo snel.

Yendiboko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:55

Yendi staat inmiddels bijna een weekje op een andere stal.

Tijdens de controle was nog wel wat slijm te zien maar de longonsteking was gelukkig bijna helemaal weg. Hij heeft nog een paar dagen op medicatie gestaan (op de vorige stal).

Op dit moment staat hij overdag buiten, snachts op stal met een buitenluik. Dit in overleg met de arts. Wanneer het ook snachts weer wat warmer is gaat die waarschijnlijk 24/7 naar buiten en blijft hij ook altijd 24/7 buiten staan.

Op deze stal staan alle andere paarden ook op vlas.

De eerste 2 dagen heb ik hem nog horen hoesten, de 3e dag een mini hoest en even afkloppen... Tot nu toe nog niet weer horen hoesten.

Hij is super relaxed en is al aan het kriebelen met de andere paarden. ❤️

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:18

superpony schreef:
Hoe ziet de silvaplex eruit? Ik hoor en lees vaak goede dingen, maar heb er een vreemd beeld bij waar ik even vanaf moet. (gesmolten zilver )

Gewoon 'water' als het ware. Geen gesmolten zilver iig :Y)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:25

Donderdag heb ik een bronchoscopie gepland ivm de terugkomst van hoesten na een flinke kuur respulmin en sputolysin. Ben benieuwd wat we gaan vinden!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:55

Bralindy hopen dat het mee valt, hier toch weer Pulmitranq besteld dat werkt erg goed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:38

Fangio schreef:
superpony schreef:

Gewoon 'water' als het ware. Geen gesmolten zilver iig :Y)

Oke. Zal ook wel goed zijn. Wordt niet verkocht als het niet kan natuurlijk. Maar ik heb de hele tijd het idee van zilver dat het een soort zilver laagje geeft in de longen dan ofzo?? Heel raar, maar was er onterecht wat huiverig voor.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:33

superpony schreef:
Oké . Zal ook wel goed zijn. Wordt niet verkocht als het niet kan natuurlijk. Maar ik heb de hele tijd het idee van zilver dat het een soort zilver laagje geeft in de longen dan ofzo?? Heel raar, maar was er onterecht wat huiverig voor.

Ik kende het ook niet.
Maar sta sinds 4 maanden op een geweldige paddock paradise en daar word het echt gebruikt voor van alles en zie zulke verbluffende resultaten ermee.
Zowel uit als inwendig.
Paard met een ontsteking. Binnen een dag trok de ontsteking weg.
Paard met een wond, wond heelt echt zo super snel en mooi.
Zo nog paar dingen.
Silvaplex word ook door flexineb zelf aangeraden en je leest er ook echt veel goede dingen over!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 02:39

fluffyfox schreef:
superpony schreef:
Oké . Zal ook wel goed zijn. Wordt niet verkocht als het niet kan natuurlijk. Maar ik heb de hele tijd het idee van zilver dat het een soort zilver laagje geeft in de longen dan ofzo?? Heel raar, maar was er onterecht wat huiverig voor.

Ik kende het ook niet.
Maar sta sinds 4 maanden op een geweldige paddock paradise en daar word het echt gebruikt voor van alles en zie zulke verbluffende resultaten ermee.
Zowel uit als inwendig.
Paard met een ontsteking. Binnen een dag trok de ontsteking weg.
Paard met een wond, wond heelt echt zo super snel en mooi.
Zo nog paar dingen.
Silvaplex word ook door flexineb zelf aangeraden en je leest er ook echt veel goede dingen over!

Oke, wat voor ontsteking had dat paard?

Je moet het dan aanbrengen met handschoenen?

Heb het voor wonden weleens gehad als spuitbus, maar gaf wel een zilver laagje.

En een aantal jaren geleden begon iemand erover voor mijzelf om te nemen voor de reuma. Maar me toen niet in verdiept verder.

Bij sportpaardenarts staat gebruik samen met balsamic air, maar ik zou dan liever de werking zo ervaren, denk ik. Zal ze eens mailen, want ze geven wel vlot en goed antwoord. Ook welke verhoudingen je mag/kan geven.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 04:32

Silvaplex gebruik ik ook. Merk daar echt wel resultaat mee bij mijn paard. Ik verdun het met zoutoplossing. Als ik het niet vergeet kan ik morgen wel een foto maken hoe de vloeistof eruit ziet?