Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tancreda4 schreef:Ik haalde beiden bij de apotheek voor mensen. Ik begreep wel dat je eigenlijk kleinere ampullen moet hebben omdat je de zoutoplossing niet zo lang na openen moet gebruiken. Ivm steriliteit zeg maar. Iig voor mensen geven ze dat advies.
Sandra_H schreef:Tancreda4 schreef:Ik haalde beiden bij de apotheek voor mensen. Ik begreep wel dat je eigenlijk kleinere ampullen moet hebben omdat je de zoutoplossing niet zo lang na openen moet gebruiken. Ivm steriliteit zeg maar. Iig voor mensen geven ze dat advies.
Dat heb ik ook begrepen, en daarom maak ik de zoutoplossing zelf. Ik maak telkens 100 ml. Overigens met gedemineraliseerd ipv gedestilleerd water.
fluffyfox schreef:Ik heb nog een andere vraag.
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van colloidaal zilver of Silva plex?
Samantha89 schreef:fluffyfox schreef:Ik heb nog een andere vraag.
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van colloidaal zilver of Silva plex?
Ja ik. Ik heb dat een aantal keren gebruikt bij mijn ruin. Ik begon dan twee keer per dag 10 ml gedurende 10 dagen met silvaplex(als er wit dik snot uit kwam, want dat was een teken dat er een beginnende ontsteking zat) en daarna 10 dagen twee keer per dag 20 ml zout oplossing. Na de eerste 10 dagen silvaplex zag ik echt duidelijk verschil! Snot was weg en hij had duidelijk meer lucht en zat ook weer veel beter in zijn vel. De 10 dagen zoutoplossing deden hem daarna ook goed. Ik heb hem nu met de vorst droog hooi gegeven maar ik zie nog geen snot, maar ik ga wel voor de zekerheid met zoutoplossing weer vernevelen. De silvaplex had toen wel echt ervoor gezorgd dat de ontsteking weg ging. Ik vind het echt fijn spul! Maar ik durf niet te zeggen of het ook werkt als je in een verder stadium zit(groen snot).
Sandra_H schreef:Hier ook ervaring met silvaplex. Dat is trouwens geen colloidaal zilver, maar gechelateerd zilver. De zilverdeeltjes zijn nog fijner als bij colloidaal.
Ik heb dat eigenlijk altijd standaard in huis. Zodra er weer wat probleempjes komen nevel ik hem daarmee en dan is het eigenlijk altijd binnen de kortste keren weer over.
Tancreda4 schreef:Ik heb nog een vrijwel volle respulmin staan ter overname voor lief prijsje. Ik heb het toen gekregen voor m'n merrie maar het bleek uiteindelijk dr kies te zijn. Is begin november open gegaan.
Silvaplex klinkt wel interessant. Is dus ook mee te vernevelen met de flexineb? Moet dat dan nog verdund?
Fangio schreef:superpony schreef:Hoe ziet de silvaplex eruit? Ik hoor en lees vaak goede dingen, maar heb er een vreemd beeld bij waar ik even vanaf moet. (gesmolten zilver )
Gewoon 'water' als het ware. Geen gesmolten zilver iig
superpony schreef:Oké . Zal ook wel goed zijn. Wordt niet verkocht als het niet kan natuurlijk. Maar ik heb de hele tijd het idee van zilver dat het een soort zilver laagje geeft in de longen dan ofzo?? Heel raar, maar was er onterecht wat huiverig voor.
fluffyfox schreef:superpony schreef:Oké . Zal ook wel goed zijn. Wordt niet verkocht als het niet kan natuurlijk. Maar ik heb de hele tijd het idee van zilver dat het een soort zilver laagje geeft in de longen dan ofzo?? Heel raar, maar was er onterecht wat huiverig voor.
Ik kende het ook niet.
Maar sta sinds 4 maanden op een geweldige paddock paradise en daar word het echt gebruikt voor van alles en zie zulke verbluffende resultaten ermee.
Zowel uit als inwendig.
Paard met een ontsteking. Binnen een dag trok de ontsteking weg.
Paard met een wond, wond heelt echt zo super snel en mooi.
Zo nog paar dingen.
Silvaplex word ook door flexineb zelf aangeraden en je leest er ook echt veel goede dingen over!