Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ipsilonka schreef:Aan de dierenarts vragen naar de medicatie Pioglitazon (hopelijk goed geschreven zo uit mijn hoofd) en Metformine. Voor de tijden dat hij er echt last van heeft, het zijn geen medicijn om altijd maar te geven.
Twiggy2008 schreef:Is er iemand, die enig idee heeft hoe het deze paarden vergaat, als ze ouder worden en al jaren deze stofwisselingsproblemen hebben???
Marigo schreef:Mag ik dit oude topic even een schopje geven?
Zijn er meer die verlies van manen opmerken bij hun IR/EMS paardjes als de manenkam in het voorjaar dikker/harder wordt? Hier per direct van het gras gehaald.
Verder ben ik dit jaar vanwege ziekte en diagnose Lyme bij paard begonnen met omega 3 uit zalmolie en lees dat het ook heel goed helpt bij IR. Nog te kort om er iets over te zeggen, maar zal een update geven.
manonnevot schreef:Alleen maar op de paddock is helaas echt geen optie. Dan breekt ze echt de tent af. Na een half uur is ze daar al helemaal klaar mee.Wat ik vooral vreemd vind is dat ze vorig jaar helemaal geen problemen had met het gras en toen stond ze echt lange dagen op de wei.
De Hartog Digest is een lucernemix die heel laag is in suiker en zetmeel en bevat geen melasse. Ik weet alleen niet of ze nu wel genoeg vitamines etc binnen krijgt.
manonnevot schreef:Het zijn vrij kleine zandpaddocks. We hebben er nu ook waar de tussendraad weg kan, dus dan kan het groter gemaakt worden. Maar ze staat dan sowieso alleen aangezien de andere paarden allemaal op de wei staan. Ook laat ze geen andere paarden toen in haar ruimte, dus ik denk dat samen zetten sowieso niet goed zou gaan. De hele winter heeft ze 1 uurtje buiten gestaan, gereden, weer uurtje buiten gestaan, gewandeld, etc, omdat ze bijna iedere dag wel een plank uit de paddock sloeg als ze er langer in stond dan ze wilde. Ook als ze hooi had.