Verafjord schreef:Misschien kan je van iemand een kapotte deken overnemen voor een prikkie? Zodat je die kan gebruiken als "donor"?
dat was idd mijn vraag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Verafjord schreef:Misschien kan je van iemand een kapotte deken overnemen voor een prikkie? Zodat je die kan gebruiken als "donor"?
Klara16 schreef:cuubje: bestaat die ook in shetmaat? Dat moet ontzettend schattig zijn!!!!
PintoNatal schreef:Nou, bij Ushi is vandaag staart en manen eczeem geconstateerd, hij werd horendol van de jeuk, en zn manen beginnen kaal te worden uiteraard, zn staart is bijna kaal.
Hij heeft op zn manenkam ook al een stuk van 10cm kaal stuk.
Maargoed hij is vandaag gespoten met cortizone en dan ga ik aan de gang met sweet itch? Iemand ervaringen mee?
Ik ben bezig met het topic nog te lezen.
shera schreef:PintoNatal schreef:Nou, bij Ushi is vandaag staart en manen eczeem geconstateerd, hij werd horendol van de jeuk, en zn manen beginnen kaal te worden uiteraard, zn staart is bijna kaal.
Maargoed hij is vandaag gespoten met cortizone en dan ga ik aan de gang met sweet itch? Iemand ervaringen mee?
Ik heb betere ervaringen met eczema balsem
PintoNatal schreef:Nou, bij Ushi is vandaag staart en manen eczeem geconstateerd, hij werd horendol van de jeuk, en zn manen beginnen kaal te worden uiteraard, zn staart is bijna kaal.
fluffyfox schreef:ok, wat te doen,
vanaf zondagavond gaat mn pony snachts weer op stal, maar ik ben zo bang dat hij nu zn hele staart/manen eraf zal schuren.
denken jullie dat een deken hem zou beschermen of hebben jullie nog andere tips??
wupke schreef:Mijn fjord is de laatse week echt helemal door het dolle heen van de jeuk
ze staat wel met een deken op maar die maakt ze de hele tijd kapot en ik smeer er sweet itch en was het regelmatig met teershampo en bio herstel, amar ze blijft echt verschrikkelijk schurenHeeft iemand nog een idee wat ik kan doen. Ik ben ook net een dagje overgestapt op ander voer want misschien is het dat ook wat het erger maakt?
shera schreef:Een deken met staartflap beschermt de staart wel hoor. Maar je moet de jeuk eigelijk bestrijden zodat ze niet hoeft te schuren. Mengsel van azijn/water op staart en manen spuiten bij het op stal gaan of preventief smeren met eczema balsem of iets anders wat jeuk stilt.
XxSultanxX schreef:Ik doe twee delen water met 1 deel azijn. In een lege spuitflacon van bv glansspray. Ik gebruik de eczema balsem als ze meteen bij het op stal gaan beginnen met schuren. Ik spuit ze elke dag bij het op stal gaan in met azijn.shera schreef:Een deken met staartflap beschermt de staart wel hoor. Maar je moet de jeuk eigelijk bestrijden zodat ze niet hoeft te schuren. Mengsel van azijn/water op staart en manen spuiten bij het op stal gaan of preventief smeren met eczema balsem of iets anders wat jeuk stilt.
ik wist hellemaal niet dat mengsel van water/azijn ook hielp .
kan ik dan de ene dag bijvoorbeeld eczema balsem er op doen en de andere dag azijn/ water ?
En hoeveel azijn moet er bij het water in ?