Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maris schreef:Aha, op deze site ( die duitse site ) staat uitgelegd wat die homeopatische middelen doen . Ze werken beide voor de trigeminiuszenuw.http://www.headshaker.eu/headshaking_diagnose.html
Maris schreef:Hoi,
Borna is een virus geloof ik ( heb het nog niet opgezocht ).
Inmiddels ben ik op p 50 van het duitse forum.
-De TCM kruiden hebben tot nu toe ( tot p 50 ) bij 4 paarden heel goed geholpen. Een voorwaarde bij die kruiden is wel dat je stress uitsluit bij je paard. Dus niet rijden in de tussentijd b.v. ! 1 paard was al na 4 weken schudvrij, een ander paard na 10 weken etc. Maar ook daarbij is terugval mogelijk ( vooral bij veel stress ).
Site die bij de kruiden hoort, heb ik genoemd op de vorige pagina ( iets van headshaking.eu ofzo ). Is ook een duidelijke site mbt mogelijk oorzaken van headshaken --->aanrader om eens te lezen.
-Verder nog de tip dat een neusnetje ook UV straling moet tegen houden.
-En http://www.reiterrevue.de/msvc_forum/vi ... p?t=415216 gaat over zoethout en headshaking.
-Ook nog homeopathie tegen headshaken. ik kwam tegen thuja tegen entschade, en colocynthis en cerebrum. Weet iemand daar mee van/over ?
Maris schreef:Hoi,
Borna is een virus geloof ik ( heb het nog niet opgezocht ).
Inmiddels ben ik op p 50 van het duitse forum.
-De TCM kruiden hebben tot nu toe ( tot p 50 ) bij 4 paarden heel goed geholpen. Een voorwaarde bij die kruiden is wel dat je stress uitsluit bij je paard. Dus niet rijden in de tussentijd b.v. ! 1 paard was al na 4 weken schudvrij, een ander paard na 10 weken etc. Maar ook daarbij is terugval mogelijk ( vooral bij veel stress ).
Site die bij de kruiden hoort, heb ik genoemd op de vorige pagina ( iets van headshaking.eu ofzo ). Is ook een duidelijke site mbt mogelijk oorzaken van headshaken --->aanrader om eens te lezen.
-Verder nog de tip dat een neusnetje ook UV straling moet tegen houden.
-En http://www.reiterrevue.de/msvc_forum/vi ... p?t=415216 gaat over zoethout en headshaking.
-Ook nog homeopathie tegen headshaken. ik kwam tegen thuja tegen entschade, en colocynthis en cerebrum. Weet iemand daar mee van/over ?
Citaat:Vaccinatie veroorzaakt stress in het lichaam. Daarnaast wordt een vaccin geconserveerd d.m.v. chemische stoffen, zoals kwik of formaldehyde. Deze stoffen zijn moeilijk af te breken en stapelen zich op in het lichaam.
Reguliere behandelingswijzen
Het grootste nadeel van allopathische middelen is dat er meestal ongewenste neven- en bijwerkingen uit voortvloeien. Inwendige vervuiling stapelt zich op, waardoor overbelasting van met name de lever ontstaat.
Maris schreef:Ellepel, ik bedoelde te zeggen dat cerebrum en colocynthus in dat duitse artikel worden gebruikt voor de trigemiuszenuw.
En tuurlijk ,singasong , moet je dan wel weten of die zenuw idd een rol speelt in het hoofdschudden verhaal. En de oorzaak. Maar die pakken ze dus aan ( begreep ik ) met de TCM kruiden. De zenuw met die 2 hom. middelen.
tylando schreef:lijkt mij ook niet....vidar schudde vorig jaar en dit jaar briest hij alleen maar...met zenuwen moet ie dat toch heel het jaar door hebben?
heb trouwens een nieuw uv masker ...echt een heel fijn ding..vind hem veel beter als de field relief van de paardendrogist. hij is ruimer bij de ogen en een vaste neusflap dat heel zijn neus bedekt enniet alleen de bovenkant...hetzelfde materiaal.. en het is fijn dat deze zonder oren is..
Citaat:Wer hat nicht schon davon gehört? Der Anstieg der Headshaking oder Trigeminus Neuralgie bei Pferden aller Rassen und Disziplinen ist erschreckend.
Endlich macht es die Runde, dass diese Tiere nicht widersetzlich sind, sondern tatsächlich unter einer Erkrankung leiden, genauso wie der leidende Mensch. Man vergleiche es mit Juckreiz der Nase, Reizungen der Augen, mit oder ohne Sehstörungen bis hin zu entsetzlich starken Kopfschmerzen, die den gesamten Körpermechanismus beeinträchtigen und teilweise “lähmen”. Viele Menschen mit dieser Erkrankung wählen den Selbstmord, das sollte aussagekräftig genug sein, wie stark unsere Pferde leiden.In Bezug auf Ursachen stehen Tierärzte und Tierheilpraktiker häufig vor einem Rätsel.....knip
Maris schreef:Misschien omdat ze weerstandsverhogend zijn , en dus zo b.v. de bacerieen aan kunnen pakken ??? Geen idee hoor. Maar ik begreep ook dat het kruiden zijn op basis van chinese zienswijze. Zo wordt b.v. ook gekeken naar hitte en kou. Sommige kruiden veroorzaken hitte en zijn dan weer niet goed voor een ontsteking etc. Andere kruiden juist weer wel.
Alleen.... mijn paard schudt helemaal niet meer. Op zich natuurlijk super. Maar hij briest nog steeds veel, nog steeds neus afdoen en nog steeds zware ademhaling en traanogen. Kennelijk pakt de puur pollen voor mijn paard wel het hoofdschudden aan, maar de rest nog niet genoeg.
Op die duitse site ( forum ) gaan ze er wel vanuit dat bij echte hoofdschudders bijna altijd die aangezichtszenuw de oorzaak is.
Ik las ook iets dat een virus ( b.v. herpes ) zich kan hechten op die zenuw en dan zo de klachten veroorzaakt. In duitsland schijnen ze ook te enten tegen herpes en kan dan die enting weer voor problemen zorgen.