Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Tinkermuts schreef:Zo , ik heb het hele
lijstje besteld, alleen de mangaan in nl besteld en magnesium had ik nog,
Dat paard zou onderhand gouden drollen moeten poepen, nah ja, alles voor mn vent om te kijken waar ik hem het beste op krijg.
Sorry voor de vele vragen maar ik denk dat ik gewoon met de aangegeven hoeveelheid begin en dan kijken of ik iets op moet hogen, doen jullie dat ook zo?
Change03 schreef:Wie van jullie heeft der paard al eens moeten behandelen tegen maagzweren? En zo ja, hoe deed je dit met de supplementen? Deze mogen namelijk niet tegelijk met de medicatie gegeven worden.
Change03 schreef:Ik heb een bloedonderzoek laten doen nog voordat ik wist dat mijn paard PSSM had. Die resultaten kwamen overeen met een paard met PSSM, waaronder een gigantisch vitamine E tekort.
maartje0987 schreef:Ik heb het idee dat mijn p4 schrikachtig wordt van vitamine e. Ik ben net weer begonnen met vitamine e want ze gaan binnenkort van het gras af en na een klein weekje valt het me op dat hij weer overal bang voor is. Zou het een optie zijn om helemaal geen vitamine e te geven? Zijn er mensen die dat doen? Ik ben sowieso van plan om bloedonderzoek te laten doen en dan vita e mee te nemen.
Robin_Rikkie schreef:Goedemorgen,
Ik wil mijn haflinger eigenlijk testen op pssm ivm wat spiergerelateerde klachten. Vanuit de vaderskant zou hij vrij moeten zijn van pssm1 maar moederskant konden we niet vinden. Nu heb je natuurlijk ook nog pssm2.
Hoe betrouwbaar zijn de testen voor pssm2 op dit moment? 1 is makkelijk te testen met haren op sturen en dat bieden ze natuurlijk ook voor pssm2 maar wat ik zo heel snel gevonden krijg, is dat die niet heel betrouwbaar zijn maar dat is berichtgeving uit 2019/2020. Kan iemand vanuit hier daar antwoord op geven wellicht?