Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Epplejeck_ schreef:Ik lees toevallig jullie vraag over de Pavo Care4Life. Dit heeft zeker een goede invloed op paarden met zomereczeem. Uit de mensen die het product hebben getest is gebleken dat de paarden minder last hebben van jeuk (ook paarden met zomereczeem). Het heeft dus zeker wel een goede invloed op de paarden waardoor ze minder last hebben van jeuk.
Het is uiteraard wel zo dat zomereczeem door meerdere factoren beïnvloed wordt en niet alleen door het voer. Het is dus geen garantie dat het eczeem helemaal over gaat door dit te gaan voeren, maar het is zeker het proberen waard! Gezien de ervaringen tot nu toe is de kans groot dat de jeuk in elk geval zal verminderen en voor sommige paarden misschien helemaal over gaat, omdat voer wel een belangrijke factor is bij paarden met jeuk.
. Heb nu de epplejeck deken, en daar ga ik dadelijk eentje van bijhalen als 'reserve' zodat ik de 'vaste' deken tussendoor kan wassen 
Enige nadeel wat ik nu heb tov vorig jaar is dat meneer wat gegroeid is qua spieren en zijn maat(195) te krap is geworden, moet nu maatje groter hebben dus vrijwel alle dekens nieuw aanschaffen haha.. Maar ik heb er geen problemen mee bij mijn fries in ieder geval. Ligt denk ik echt ook aan jouw 'type' fries. Er zijn genoeg friezen die niet zo'n 'flinke' borst/hals hebben
MXLISSA schreef:En die van EJ itch voor een haflinger dan?
.
bedankt, ik woon vlakbij ej dus kan altijd heenrijden om te ruilen
RosaGipsy schreef:Hallo allemaal,
Voor het aankomende seizoen heb ik een nieuw eczeemdeken nodig. Nou is mijn oog gevallen op de deken van Epplejeck (de deken die HelmerG hierboven geplaatst heeft). Maar ik zit nog met een vraagje, namelijk of de deken de gehele buik van het paard beschermd? Aangezien de deken geschikt is voor paarden met zomereczeem, zou die wel de hele buik moeten beschermen. Maar omdat ik weet dat bijvoorbeeld de RSIH ook niet bij alle paarden de hele buik beschermd, wil ik dit toch graag even zeker weten.
HelmerG schreef:De deken is in principe op alle vlakken met de RSIH te vergelijken, zo ook dus de buikflappen.
Bij het ene paard sluiten de buikflappen wel goed aan en bij het andere paard niet helemaal is mijn ervaring.
Ik weet niet of de deken terug te sturen is naar ej als hij niet past, anders zou je hem altijd kunnen passen en terugsturen als hij niet goed zou zijn. Zou ik dat alleen snel regelen, zodat je eventueel nog tijd hebt voor naar een andere deken te kijken voordat het seizoen begint
Maar bij paarden wat daar wel heel erg op reageren, moet je inderdaad even goed kijken.
HelmerG schreef:Ja wat ik zo al gezien/gehoord/gelezen heb, zijn er genoeg paarden waarbij de RSIH en de EJ deken wel goed aansluiten bij de buik, maar ook genoeg waarbij dat niet het geval is.
Bij mijn fries sluit hij niet altijd even goed aan, omdat hij af en toe wel een flink 'grasbuikje' kan hebben als ze net naar de zomerweide omgezet worden hihi.. Maar hij is geen erge eczemer en heeft daar ook geen jeuk, dus in zijn geval totaal niet relevantMaar bij paarden wat daar wel heel erg op reageren, moet je inderdaad even goed kijken.
Ik heb overigens voor ik de EJ deken en daarvoor de RSIH heb gehad, zo'n deken gehad wat over het hoofd om moest, wat dus 1 geheel was zeg maar. Daar schoof bij mijn paard de buikflap juist weer heel erg waardoor hij niet goed bleef zitten. Hij stond toen wel 24/7 buiten, dus dan heeft de deken ook wat meer te verduren. Maar voor mijn paard blijf ik fijn bij de EJ en de RSIH als ik om een of andere reden de EJ deken niet kan krijgen. Geen andere dekens meer voor mij
, dus voor haar is het erg belangrijk dat de buik heel goed beschermd wordt.
. Dus daarom viel mijn oog nu op de deken van EJ. De RSIH lijkt mij ook wel wat, maar de prijs van de deken van EJ is een stuk gunstiger. En mocht de deken toch niet helemaal passen, dan is dat nog niet zo'n ramp qua aanschafprijs. Bij de RSIH zou dat een stuk zuurder zijn
. Dus ik ga het gewoon eerst met de deken van EJ proberen.
, dus heb het verschil bij hem zelf kunnen zien. Maar hij is luxe gebouwd dus kan me wel voorstellen dat het bij de bredere gebouwde paarden krap zit rondom hals/borst, maar da's per paard heel verschillend. Voor wat betreft het verschil in prijs/kwaliteit tussen de RSIH en de EJ zou ik zeker iedereen eerst aanraden om de EJ deken te passen
Niet geschoten is altijd mis.. finnens schreef:wanneer gaan bij jullie paarden de eczeemdekens weer op?
iemand zei tegen mij dat zei de deken er al in februari op doet, maar is dat niet een beetje overdreven voeg?
chery schreef:finnens schreef:wanneer gaan bij jullie paarden de eczeemdekens weer op?
iemand zei tegen mij dat zei de deken er al in februari op doet, maar is dat niet een beetje overdreven vroeg?
Zit ook een beetje met die vraag? Wanneer denk je, nu moet hij op? Dit is de eerste keer dat ik een eczeemdeken ga gebruiken.