[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:36

CarolShadow schreef:
Mijn ervaring leert, dat je beter met een wat mildere shampoo kunt wassen die de huid niet zo agressief aanpakt.
Veder de huid lekker soepel houden, droge huid=jeukerige huid

Welke shampoo zou jij dan aanraden? Ik gebriuk ook zwavel/teershampoo.
Zou de shampoo van Befix iets zijn? Of iets anders misschien. Mijn paard heeft een milde vorm van eczeem, ik was hem eens per twee weken. Hij schuurt nu redelijk veel aan zijn staart. Heb nog wat AVS14, maar dat helpt niet tegen de jeuk.
Iemand tips?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:39

Nou, wat een pokkeweer zeg!
Ik heb de halsdeken afgedaan bij Storm, nu zijn er echt geen mugjes te bekennen en hij kan sowieso best een dagje zonder.
Bij Wisse heb ik de deken opgelaten, die stond er prima bij.
Darren stond helemaal te trillen als een rietje; heb hem al van veulen af aan en hij staat al 4 jaar lang met eczeemdeken (ook in de regen) en heb dit nog nooit meegemaakt!
Ik heb er maar een regendeken overheen gegooid met fleecevoering. Kan de deken mooi drogen en wordt hij niet opnieuw nat. Hij had gisteren zijn bhuikflap en masker kapot en stond toen te trappelen en met zijn hoofd te schudden van de jeuk, dus durfde de deken vandaag niet af te doen en daarom dus de regendeken er maar over.
Ik had trouwens nog een losse hals gemaakt die je aan een gewone deken kon bevestigen maar die is al maanden zoek, echt ontzettend jammer is dat :(

Maar goed, Storm kan ff lekker uitwaaien zo zonder deken. Heb de halsdeken al een week op; wegens rugklachten heb ik er de hele week niets mee gedaan op woensdag na. De vlechten zitten er dan ook al een week in maar toen ik de deken net afdeed zat het allemaal nog keurig; heel weinig losse plukjes.
Heb daarom goede hoop dat er met deze halsdeken ook veel minder haren afbreken; precies de reden dat ik deze op heb gedaan :)

Voor de mensen die het over zo'n 'satijnen' laagje hadden; wat voor stof zou ik het beste in de hals kunnen naaien om ook zo'n mooi niet-haren-brekende- deken te krijgen?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:42

femmie1996 schreef:
Hoi mensen, heeft iemand ervaring met deze manendeken en staartflapje? http://www.atorka.nl/ij-artikel.php?cat ... .83.85.112

Ja, ik heb hem ook. Werkt voor geen meter. Misschien in het land, maar zodra ze even schuren met de staart zakt het staartdeel naar beneden.
Ik gebruik nu het halsdeel los, die is wel heel fijn. Heb hem wel binnenstebuiten op, want rond de schoft zitten de plastic clips waar het staartdeel aan vast moet en die maken de manen heel lelijk.
Ik vind het wat betreft het staartdeel een miskoop.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:43

nadita schreef:
Zou de shampoo van Befix iets zijn? Of iets anders misschien. Mijn paard heeft een milde vorm van eczeem, ik was hem eens per twee weken. Hij schuurt nu redelijk veel aan zijn staart. Heb nog wat AVS14, maar dat helpt niet tegen de jeuk.
Iemand tips?

Ik gebruik zelf teatree shampoo of aloe vera shampoo.
Mocht je interesse hebben; ik verkoop deze shampoos zelf ook en heb er nog wat van op voorraad.

Afbeelding

Afbeelding

Sterk reinigende en verzorgende shampoo voor het gehele paard.
Deze shampoo is door zijn unieke samenstelling perfect bij zomereczeem, roos en droge of schilferige huid.
Tevens kan het dagelijks gebruikt worden.

1 liter kost E9,95.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:44

Ik gebruik sinds kort Dermolin (voor humaan gebruik) om mijn paard te wassen. Dit is een shampoo speciaal voor de gevoelige, allergische huid. Mijn paard reageert hier super op. Het voordeel is dat het de huid niet uitdroogt, maar juist voed en het heeft ook nog een kalmerende werking. Ik heb het bij de drogist gekocht en ik geloof dat ik er 10 euro voor betaald heb, misschien iets minder maar dat weet ik niet zeker.

deedee19

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:19

Ik heb de deken vanmorgen ook eventjes afgedaan om te drogen. Hij was wel heel erg nat. Normaal hou ik hem altijd op. Als ik er vanavond weer heen ga leg ik hem weer op.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:27

ik heb gister voor het eerst de befix shampoo en befix creme gebruikt. het maakt de huid direkt na de 1e keer al veel soepeler. en maakt de schilvertjes los. dus ben benieuwd :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:04

mmm, als het weer nu beter word en het veulen er eindelijk naast loopt ga ik Ed ook wassen, heb nog ene nieuwe fles liberate shampoo staan .

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:08

pff.. gisterenavond diddle zijn deken even afgedaan..
hij ging staan schuren aan zijn manenkam.. :\
ik weer nu niet of het een gewone jeuk was, of dat het eczeemjeuk was (en véél te toevallig dat het een halve week na het enten pas begint!! >;) )
deken gauw terug op gedaan hij jeukte nog 1x en toen was het over gelukkig :)

ben wel benieuwd hoe hij zich gehouden heeft in de stortbui :))

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:48

Senna had vandaag zo goed als geen jeuk. Ik heb gisteren voor de eerste keer klitwortel gebruikt dus dat is mooi dat het werkt.
Ik heb van de week een fles Oster Aloë tear-free shampoo gekocht (omdat ik ook had gelezen dat teershampoo misschien te agressief is):
"Geconcentreerde zeer milde shampoo, hypo-allergeen en geurneutraal. De zachte formule kan zelfs op paarden en veulens met de gevoeligste huid worden gebruikt. De natuurlijke Aloe Vera en vitaminen B5 versterken de huid & vacht en conditioneren. Uiterst zuinig in gebruik. Verdunning 1 op 12.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:06

Ik ben van mening dat je beter een mildere shampoo kan kiezen, i.p.v. met zwavel en weet ik wat voor troep erin. Het zal misschien best wat uithalen hoor, maar op langere termijn gaat de huid helemaal naar de knoppen.

Een jeukerige huid kun je dus het best behandelen met een shampoo die de huid zo min mogelijk aan tast.
Kies voor een shampoo zonder al teveel toevoegingen.
Hypoallergene shampoos, zijn ideaal. Aloe Vera is ook superspul.

Ikzelf was niet echt vaak, om de kwaliteit van de huid niet continue te verstoren (wassen is anders dan afspoelen) met koud water afspoelen doe ik dan wel met enige regelmaat. Gebruik een milde shampoo. Eens in de zoveel tijd, als de huid heel erg schilferig is, gooi ik er een antiroos shampoo in, daarna behandel ik wel weer direct de huid (antiroos is vrij heftig, vandaar) de schilfers zijn weg, en omdat ik daarna direct de huid weer insmeer, krijgt de huid meteen weer voeding.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:30

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:34

nadita schreef:
CarolShadow schreef:
Mijn ervaring leert, dat je beter met een wat mildere shampoo kunt wassen die de huid niet zo agressief aanpakt.
Veder de huid lekker soepel houden, droge huid=jeukerige huid

Iemand tips?

Bij mij paard gebruik ik Rapide Derma shampoo helpt heel goed, ik doe alleen wel handschoenen aan anders blijven mijn handen stinken :+

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:10

Mijn rambo is binnen en hij past super. Heb eerst zijn manen en staart ingesmeerd met cojosol en toen de deken opgedaan.

Helaas heeft hij weer plooien in zijn en schuurt als een gek. Hoop dat de deken wel gaat helpen. Heb bij de paardendrogist
Midgeoff of zoiets besteld en dat zullen we van de week uitproberen.

wil hem als het morgen droog is even helemaal wassen. Heb alleen niets van teatree of zo. Alleen betadine shampoo :o

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:20

Ik gebruik de Liberate shampoo, maar he niet het idee dat het anders werkt dan andere shampoo's.

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:30

deze week wordt het mooi weer... (tenminste wel warm) dus tijd om mn paard weer eens helemaal te gaan wassen...

ik wil hem wassen met een shampoo tegen jeuk...
gebruiken jullie gewone mensenshampoo? of paardenshampoo tegen jeuk?
en welk soort bevalt jullie het best/ waar te halen/ prijs

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:36

Nicolet zie mijn (en andere) reactie hierboven :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:08

Ik heb inderdaad ook Tea Tree shampoo staan ervoor. :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:49

ach gos...heeft ap de hele nacht buiten gestaan in de regen!

stalhoudster had vanmorgen alle paarden binnengezet, en ap stond dus lekekr met een kleddernatte deken binnen

heb ap nu een regendeken plus hals op gedaan en vanmiddag weer buiten gezet.
toen ik thuiskwam scheen het zonnetje dus alweer :D

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:50

Hoihoi,

Ik meld me ook maar eens :o
Mijn naam is Sandra en mijn pony Dizzy krijgt ook ieder jaar meer last van zijn exceem.
Hij heeft jeuk onder zijn buik en schuurt soms zijn manen bloederig (als ik er niks in smeer). Op muggenbulten reageert hij extreem (hele dikke en warme bulten).
Ik was zijn manen in de zomermaanden één keer per 3-4 weken met Liberate-shampoo (heet nu anders) en de maanpunten en benen met tea-tree shampoo (is hopelijk vliegwerend).

Nu zag een vriendin van me op omroep Brabant dit: http://www.stichtingwerkzaamzonlicht.nl
Hier is de link: http://www.bndestem.nl/regio/ettenleur/ ... eczeem.ece
Kent/gebruikt iemand dit middel en hoe is zijn/haar ervaring?
Groetjes!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:56

is nog nieuw en onbekent en toch heb ik deze vraag nu al een par keer voorbij zien komen hier.
als je dit product proberen wilt moet je dat gewoon gaan doen.
zo te horen is jouw dier wel allergisch voor vliegenprikken dus een deken zal dan altijd helpen

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:01

Met Colonel gaat het wonderbaarlijk goed. En het enige wat ik doe is netjes bostelen en zijn eczeemdeken op, beetje creme smeren in zijn liezen. Ik heb hem nog niet gewassen met teer of teatreeshampoo. Is ook een beetje link bij zo'n sterke jongeling. Hij heeft zijn manen en staart nog niet geschuurd, zitten wel al flink korsten in. En zijn benen blijven gespaard, dus daar zal inderdaad wel mijt hebben gezeten en nu verdwenen na de sebacil behandelingen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:02

ik weet niet, iemand uit dit topic had een mailtje gestuurd naar de uitvinder van het middeltje
ben benieuwd of ze wat terug gekregen heeft? :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:09

Ik gebruik nog steeds de liberate, maar ook de uiercreme van de kruidvat gemengd met een busje tea tree, werkt allemaal even goed ;)

Ik denk erover om voor m'n haflinger een aparte halsdeken te kopen. Ik heb niet altijd tijd om binnen de 'goede' uren te rijden dus moet het soms 's avonds na 9 uur nog en dan wil ik wel dat haar manen beschermd zijn...

Iemand ervaring mee en waar kan je het kopen?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:10

opisop_shop schreef:
nadita schreef:
Iemand tips?

Ik gebruik zelf teatree shampoo of aloe vera shampoo.
Mocht je interesse hebben; ik verkoop deze shampoos zelf ook en heb er nog wat van op voorraad.

[img]http://www.boerenwinkel.nl/b_878.gif[/img

[img]http://www.boerenwinkel.nl/b_881.gif[/img

Sterk reinigende en verzorgende shampoo voor het gehele paard.
Deze shampoo is door zijn unieke samenstelling perfect bij zomereczeem, roos en droge of schilferige huid.
Tevens kan het dagelijks gebruikt worden.

1 liter kost E9,95.

Maar dat is interessant! Ik gebruik nu ook tea tree shampoo met de gel (ziet eruit als bodylotion) en dat werkt erg goed. Ik heb het gewoon bij de DA-drogist gekocht en daar was een klein flesje (hoeveel precies weet ik niet, maar nog geen o.5L gok ik) €8,- en de gel koste ook zoveel. Deze twee zijn dus eigenlijk voor mensen bedoeld.
Werkt de shampoo die jij verkoopt net zo goed? Heeft het dezelfde werkende bestanddelen?

Vies had trouwens niet alleen een kletsnatte deken, maar ook nog eens onder de modder. Ik heb het mooi op laten liggen. Uurtje geleden even de deken eraf gehaald om te smeren, luchten, eten en borstelen en toen was de deken redelijk schoon. Hij had het ook echt niet koud, geen ingetrokken flanken of wat dan ook.
Hij heeft wel nog steeds plekjes op de staart. De staart ziet er niet uit als een pleeborstel, maar lijkt wel wat dikker bovenaan en wat dunner behaart. De manen jeuken helemaal niet meer en hebben ook nog amper schilfers! Erg mooi dus! Het hoofd wordt minder, maar volgens mij vindt hij de kap niet zo fijn. :\