[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 06:13

ap heeft zijn ongevoerde regendeken nu weer op, hij begint al te verharen en ik wil hem wat korter houden dus eczeemdeken af en regendeken op Knipoog

staart ziet er nu zo uit:
Afbeelding
als ik hem binnen zet gaat ie meteen als een gek staan schuren aan zijn staart.dus hij heeft wel erge jeuk daar

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 08:30

@ellepel: das een mooi staartje voor een eczemer dacht ik! Onze pony heeft een minder fraai bosje. Ik heb die eczeembabes van mij nu ook onder een regendeken. Dus eczeemdekens af. Ik smeer nog wel even door met de TKC. Ik ben benieuwd...

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 08:32

die van mij gaat per vanavond weer op stal, vind t snachts echt te koud worden, maar hopelijk heeft hij overmorgen al zn huid nog.....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:05

shera schreef:
@ellepel: das een mooi staartje voor een eczemer dacht ik! Onze pony heeft een minder fraai bosje. Ik heb die eczeembabes van mij nu ook onder een regendeken. Dus eczeemdekens af. Ik smeer nog wel even door met de TKC. Ik ben benieuwd...

vorig jaar had hij dit:
Afbeelding

dus scheelt wel enorm veel. maar ja...hij mag dus nu niet naar binnen hahaha want aders heeft hij dat zo weer Tong uitsteken

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:11

Ik heb de folder van Barenbrug toegestuurd gekregen van het Horse Master zaad. Als ik deze grassoort gebruik op mn wei is er dus een kans dat mn paardje zn eczeem verminderd?

Had ier al gelezen dat ander gras zou helpen, dus wie weet... Iemand ervaring mee met dit soort zaad?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:12

zou heel goed kunnen want ap staat dus op grasmengsel van hun Haha!

nou ja en je ziet hoe het dit jaar met zijn eczeem gaat Haha! Haha!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:18

Dank u. Ik vind dat je Ap zn staart er nogal goed uitzien voor een eczeempaardje Pling

Amigo zn staart ziet ook nog (voor t moment) redelijk, maar hij heeft niks van maan meer... Verdrietig

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:20

ik denk ook echt wel mede dankzij josefien haar druppen dat het zo goed gaat,maar ook absoluut ander gras.

alhoewel josefien haar druppen nu op zijn en ap nu dus niks krijgt tegen zijn eczeem.
hij schuurd dus nu wel weer als ik hem binnenzet dus wat dat betreft ben ik wel overtuigd dat ze geholpen hebben

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:47

Silke, de Rambo deken is veeeeel sterker dan een pagony!! Carina heeft een keer de pagony gehad, die was met 5 dagen tot reepjes gescheurd. Nu heeft ze de Rambo op, en die is na een kleine 4 maanden nog helemaal gaaf! Echt een super deken!!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:23

De dame van het onderzoek van Eric Laarakkers is geweest.
Ik had dus gedacht dat Raya het echte middel had en Pybelien het placebo. Nou ik had het dus mis.
Pybelien had het echte en Raya het placebo. Nou dan heeft Raya echt een super zomer gehad! Ze schuurde wel wat maar geen kale plekken en wondjes!

Bij Pybelien is nu het spul 3 dagen op en ze staat op de kop van de jeuk! Wij gaan weer een nieuw potje suplement aanvragen want bij haar werkt het dus super! (voor haar doen dan, want Pyb is een zware eczemer!)

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:12

Ik vind de Rambo ook op alle vlakken beter dan het Boett/pagony model:

- de pasvorm is beter, minder schuurplekken aan de randen
- hij past veel beter over manen en maantop, zonder dat je paard een halster hoeft te dragen
- hij is bijna niet stuk te krijgen: een enkel scheurtje op een hele zomer. Die pagony daarentegen...
- ik denk dat wit echt koeler is in de zomer...

Het is dan wel een stuk duurder dan de pagony Sigaar , maar dan heb je ook wat...

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:31

Klara16 schreef:
Het is dan wel een stuk duurder dan de pagony Sigaar , maar dan heb je ook wat...

Dat valt ook wel mee hoor, maar 35 euro Clown Het is ook echt een exceem deken, want in Engeland heeft zomerexceem "Sweet itch" hoorde ik van een Engelse mevrouw......en dat terwijl er in Nederland wordt geadverteerd met vliegendeken....

Maar hij is idd super, mijn shet heeft nog nooit zo'n geweldige zomer gehad Cool En de deken is nog punt gaaf Knipoog ...... vergeleken met de pagony die ze vorig jaar had....iedere keer zakte de hals af...en iedere ochtend en avond zat hij scheef.......

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:36

cuubje: bestaat die ook in shetmaat? Dat moet ontzettend schattig zijn!!!!

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:26

Het eczeemseizoen is nog niet over... Maar ik moet zeggen dat Den met de deken en Puur Natuur druppels ook een super goeie (eczeem)zomer heeft gehad zonder veel schuur- en wond-ellende. Maar dat komt ws ook wel deels door het weer... Lachen

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:30

Dendie schreef:
Het eczeemseizoen is nog niet over... Maar ik moet zeggen dat Den met de deken en Puur Natuur druppels ook een super goeie (eczeem)zomer heeft gehad zonder veel schuur- en wond-ellende. Maar dat komt ws ook wel deels door het weer... Lachen

die van mij heeft dus een beroerde zomer achter de rug, mede door het weer Boos! Wij hebben hier tijden gehad dat het onafgebroken regende en ik heb Vera dus al een keer bibberend uit de wei gehaald, omdat haar boett toen doorwater nat was. Wat ga je dan doen? Juist, als het blijft regenen dan haal je de deken af, omdat je ook niet zit te wachten op een paard met longontsteking of iets dergelijks Verdrietig Gevolg was dus dat ze daardoor wel weer jeuk kreeg

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:39

dan doe je toch een ongevoerde regendeken op?

blijft ze droog en is toch voor 70% beschermd tegen de vliegen Knipoog

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:47

ellepel schreef:
dan doe je toch een ongevoerde regendeken op? blijft ze droog en is toch voor 70% beschermd tegen de vliegen Knipoog
Heb ook wel aantal keer een ongevoerde regendeken OVER eczeemdeken gedaan... Lekker warm, maar blijven ze tenminste grotendeels droog, en geen last van eczeem Knipoog

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:27

@cuubje;waar heb je de rambo deken dan vandaan? ik zag 'm voor 165 euro tegen de pagony van 69 euro (da's bijna 100 euro verschil)
Hoop dat de deken voor Silke maar tijdelijk is. De DA benadrukte dat het geen zomereczeem is en dat het echt niet weer teug hoeft te komen. Mocht ze 'm toch langer nodig hebben, ga ik wrsh toch die rambo halen.
Moet zeggen dat haar plekken er best wel rustig uit zien nu, met deken, nog maar een paar bloederigr/pussende plekjes. Maar of het nu de deken is, of de antibiotica of het wassen?
Wel dubbel 3 wkn geleden, had ik ook al een deken in huis gehaald, maar mocht 'm toen van de DA absoluut niet om doen (dus teruggebracht). Ondertussen zijn haar plekken wel veel erger geworden, had ik 'm toen toch maar om gedaan.

De deken is vandaag overigend niet verder gescheurd en hangt nog steeds met een halve meter turtle tape aan elkaar.

Heeft er iemand nog een stuk van een gemolde/kapotte eczeemdeken wat ik over kan nemen? Zodat ik een stuk in dat gat kan naaien?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:49

ik ben dan zo'n doos wat rustig een stuk van een t-shirt van mezelf er in zou naaien Clown

misschien via de stoffenwinkel een stuk stof halen wat er op lijkt?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:56

ellepel schreef:
ik ben dan zo'n doos wat rustig een stuk van een t-shirt van mezelf er in zou naaien Clown

misschien via de stoffenwinkel een stuk stof halen wat er op lijkt?

hihi hier nog zo doos Clown

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:00

Dendie schreef:
ellepel schreef:
dan doe je toch een ongevoerde regendeken op? blijft ze droog en is toch voor 70% beschermd tegen de vliegen Knipoog
Heb ook wel aantal keer een ongevoerde regendeken OVER eczeemdeken gedaan... Lekker warm, maar blijven ze tenminste grotendeels droog, en geen last van eczeem Knipoog

alleen een regendeken heeft net zoveel effect als helemaal zonder, want Vera schuurt hoofdzakelijk haar manen en voorpluk, een regendeken over de eczeemdeken heb ik ook aan gedacht, maar dan nog kan de hals heel erg nat worden. Ik word er af en toe zo moedeloos van, als ik puur aan Vera denk dan mag het van mij heel snel winter worden Verdrietig

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:03

ik had idd ook al aan een T-shirt zitten denken. Maar het mooie van die dekenstof is dat het toch wat waterafstotend is en erg snel weer droogt (en een T-shirt blijft best wel lang nat). En Silke d'r plekken mogen ook niet nat blijven (en een regendeken broeit weer teveel)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:11

silkie schreef:
ik had idd ook al aan een T-shirt zitten denken. Maar het mooie van die dekenstof is dat het toch wat waterafstotend is en erg snel weer droogt (en een T-shirt blijft best wel lang nat). En Silke d'r plekken mogen ook niet nat blijven (en een regendeken broeit weer teveel)

Misschien kan je van iemand een kapotte deken overnemen voor een prikkie? Zodat je die kan gebruiken als "donor"?

Olavje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 23:25

Mijn verzorpaard heeft ook zo'n sweet itch hoody van Rambo. Werkt prima hij heeft voor het eerst in 6 jaar een volle bos manen. Alleen z'n staart schuurt hij nog steeds en sinds dit jaar heeft ie ook steeds wondjes op z'n benen (volgens mij van het schuren) Ik heb alle smeerseltjes al geprobeert en wordt inmiddels een beetje radeloos. Het enige wat ik nog kan verzinnen is z'n benen regelmatig te wassen met betadineshampoo en de wondjes daarna in te smeren met wondzalf. en babyolie in z'n staart om de schade nog enigszins te beperken.
Heeft iemand nog een of ander briljant idee?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 23:37

Ik heb die van homeovet, ik had een nieuwe besteld, alleen een maatje groter, maar daar verzuipt ze in, deze is het wat krap....maar ja het moet dan toch maar die maat, want die ander hangt bijna tot op de grond.

Ze staat nu overigens zonder deken in een wei met fruitbomen, ben dus benieuwd....maar ik vind het nu wel mooi geweest, ze heeft sinds april die deken continu op gehad, afgelopen zaterdag was de keuring, dus nu mag ze lekker genieten in de wei!