[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:54

Singasong, ik heb je een pb gestuurd ( om te zeggen dat je weer uit de meeleeshoek moet komen ) ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:07

singasong schreef:
Sorry, maar ik begrijp niet dat er hier mensen zijn die dit niet inzien? Dit is niet speciaal tegen jou gericht Maris maar door jou post komt dat weer bij mij naar boven. Ik kan me daar zo over opwinden..... het is beter dat ik even in de meeleeshoek kruip.

Y;(

hoeft niet hoor,blijf maar lekker hier :D
ik vind wel dat je gelijk hebt hoor, dat een reguliere arts niks kan vinden betekend niet dat er dan verder ook niks is en dat je maar moet leven met de aandoeningen die je paard heeft.
ik raad juist heel veel mensen met hun dieren(en ook mensen zelf!) aan om eens een homeopaat of holistisch arts te bezoeken als er bepaalde klachten zijn die niet weg willen.
heb nu onderhand al zo vaak meegemaakt dat zowel mens als dier daarna er enorm van opknapte

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:43

SuperRoos schreef:
Ellepel, Fiek had zowel alpha als beta globuline verhoogd en de gamma aan de hoge kant. Ook was zijn haptoglobine verhoogd

die haptoglobine is een aanwijzing dat er een infectie ergens in het lichaam zit, en er zijn wel wat aandoeningen die ervoor zorgen dat deze waarde omhoog gaat.
in elk geval bloedarmoede veroorzaakt een stijging ervan,infecties dus en parasitaire aandoeningen.

omdat de waarde bij appie dus goed was zeiden ze dat er dan echt geen parasitaire of bacteriele infectie is

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:00

even een vraagje :D

hoelang duurt het voor je merkt dat de pillen werken?

niet dat ik ongeduldig ben of zo O:)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:48

mirgino schreef:
even een vraagje :D

hoelang duurt het voor je merkt dat de pillen werken?

niet dat ik ongeduldig ben of zo O:)

Bel mijn therapeut even.... mijn zoon had haar net aan de lijn dus ze is thuis ;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:59

Ik begreep dat Sylvia een klantenstop heeft he ?

SuperRoos

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:05

Bij Fiek, mijn hond, en mijzelf (allemaal onder behandeling van Sylvia) merkte ik al wat na de eerste korrels gegeven te hebben, enkele uren daarna al.. Maar dat is misschien ook wel bij iedereen anders...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:14

:D heb ff gebeld.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:50

Maris schreef:
Ik begreep dat mijn therapeut een klantenstop heeft he ?

Ze heeft geloof ik over een kleine 2 wk. vakantie tot eind aug. dus ik denk dat ze daarna weer mensen/dieren aanneemt (september).

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:52

mirgino schreef:
:D heb ff gebeld.

Hoe gaat het met Gringo?

Bij Niek merkte ik de laatste keer, toen hij zo heftig schudde, na 1,5-2 dagen al resultaat. Ligt er denk ik idd aan wat voor middel je krijgt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:03

kom net van hem vandaan, ze hebben vanwege de tour de france die hier vlak langs de stal kwam binnen gestaan
schudden doet hij nog steeds niet
wel schuurt hij zijn lip/ neus erg die is nu helemaal gelig aan het worden, dat word insmeren
verder is hij opgewekt en wat minder schrikachtig richting voerbak
dat viel de stalhoudster op, hij deinste soms terug als hij wilde eten alsof er iets engs inzat
hij heeft iig nog geen terugval waar sylvia bang voor was,maar dat kan nog komen

en morgen staat hij 7 dagen zonder bloedverdunner :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:13

Dat lijkt me dan goed nieuws Mirjam :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:00

singasong schreef:
Dat lijkt me dan goed nieuws Mirjam :D

:D dat hoop ik ook :))

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:43

mirjam,hebben jullie ijzeren voerbakken?
kan best zijn dat hij nu niet meer zo statisch geladen is en dus geen schok krijgt van de voerbak.( zo lijkt mij jouw beschrijving tenminste alsof hij een schok kreeg van de voerbak)
ap schud trouwens ook nog steeds niet.blijft wel wat snel ademen,maar zag vandaag op stal nog een paard die net zo snel ademde dus dat stelt dan weer gerust.

hopelijk is dat neusschuren ook snel vweer voorbij en knapt hij nog meer op :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:41

nee hij heeft een groene plastic voerbak

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:30

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:33

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:37

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 06:25

leesvoer!
ik kan wel redelijk goed Duits lezen gelukkig.
mirjam wat vreekd dat hij dan zo reageerd op een plastic bak, je zou niet denken dat je daar een schok van krijgt toch?
nou ja,maakt niet uit,het gaat nu beter en daar gaat het om.
wat zei je veearts dat je gestopt ben tmet de bloedverdunners?

SuperRoos

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:07

mirgino, wordt hij behandeld voor zijn nieren ook? (die algehele drainage natuurlijk wel..)
Vanuit de homeopathie is het namelijk zo dat 'onverklaarbaar' angstig gedrag vaak weg komt bij nieren die uit balans zijn.. En agressiever gedrag weer van een slecht functionerende lever..
Om voorbeelden te geven. Fiek van mij, sociaal paard, gaat altijd bijten (agressie) als hij weer zieker wordt, bij natesten blijkt dan altijd zijn lever weer wat achteruit te zijn gegaan...

Onze hond had erg slechte nieren gekregen (pas 5 jaar oud) Als jonge hond was ze dapper, nergens bang voor, niet voor vuurwerk en niet voor paarden.. Toen ze zieker werd (slechtere nieren) begon ze voor allemaal gekke dingen ook bang te worden zoals hoesten, niezen, een deur die dicht ging etc.. Nu ze bijna 2 maanden onder behandeling staat van deze therapeut verdwijnt dat gedrag weer gewoon naarmate de waardes van haar nieren weer aan het stijgen zijn..

Voor sommige mensen misschien te 'zweverig' haha en dat dacht ik eerst ook, tot ik het met eigen ogen bij mijn paard en hond zag..
Misschien een verklaring voor de voerbak?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:33

mijn DA zei dat het het proberen waard is,al geloofd hij daar niet echt in
en over hartworm zei hij dat dat idd voorkomt en je dat in Utrecht kan testen
maar dat dat ingewikkeld is

een regulier DA is vaak geen voorstander van homeopathie
maar hij weet het iig dus mocht er iets aan de hand zijn met Gringo en hij moet komen dan weet hij waar ik mee bezig ben.

volgens mij waren zijn organen goed,en die schrik reacties had hij ook als de stalhoudster hem naar/van de wei bracht ineens stijf staan en snurken

hij heeft een reiniging keur wie weet helpt dat

maar ik sta verbaasd dat hij het zonder de bloedverdunner zo goed doet.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:47

Het ritme van het hart kan ook gedrag veranderen. Dat zag ik toen Niek 2 wk. geleden ineens zo hyper ging doen en ook zo in elkaar kon zakken kwa gedrag. Hij had toen last van hartritme-stoornis.
Twee jaar geleden heb ik het ook meegemaakt dat hypergedrag en toen lag het idd aan zijn nieren, op de gekste dingen reageerde hij hyper.

Is het bij jullie ook zo heerlijk afgekoeld? Hier miezert het en is het bewolkt en een heerlijke temperatuur. Laat de paardjes maar eens lekker een poosje op de wei vanmorgen, weinig fructaan met dit weer nu :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:53

het is hier heerlijk :D ben geen zonmens ;)
bewolkt en bijna fris :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:40

Ik ben inmiddels op p 20 van het duitse forum. Ze hebben het over entingsschade, lyme, borna, allergieen, trigimus zenuw als mogelijke veroorzakers.
Oplossingen ben ik er een paar tegengekomen. TCM kruiden ( van de andere link die ik doorgaf ) desensibiliseren, masker met UV bescherming.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:53

Maris schreef:
Ik ben inmiddels op p 20 van het duitse forum. Ze hebben het over entingsschade, lyme, borna, allergieen, trigimus zenuw als mogelijke veroorzakers.
Oplossingen ben ik er een paar tegengekomen. TCM kruiden ( van de andere link die ik doorgaf ) desensibiliseren, masker met UV bescherming.

Ik heb me lid gemaakt van het forum maar heb nog niet veel dingen gelezen.

Wat is 'borna'? En wat doen die TCM kruiden?

Ga je die therapeute nog laten komen waar je het over had?